ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ALLAH-LAS

Η παλιότερη μουσική αποτελεί

αντίδραση στους τεχνητούς ήχους

Συνέντευξη στη Μαριάννα Βασιλείου

Με αφορμή την εμφάνισή τους στις 31 Οκτωβρίου στο Principalτου Μύλου, μιλήσαμε με τον Σπένσερ Ντάνχαμ (μπάσο, φωνητικά) για…

… το αν το “FerusGallery” αναφέρεται στη γκαλερί στην Καλιφόρνια όπου εξέθετε τα έργα του ο Άντυ Γουόρχολ

Έτσι ακριβώς είναι, πρόκειται για ένα ορχηστρικό κομμάτι και το ονομάσαμε έτσι ως φόρο τιμής σε ένα ξεχασμένο μέρος στο Λος Άντζελες με ιστορική σημασία.

… το garage/rocknroll

Το garagerock είναι ένας αρκούντως απλός τρόπος για να αποδώσεις μια έννοια ή ένα συναίσθημα. Το «Gloria” του Βαν Μόρισον και των Them είναι μόνο τρεις συγχορδίες, κι όμως με κάποιον τρόπο αυτό το τραγούδι παραμένει κλασικό έως και σήμερα. Νομίζω ότι η παλιότερη μουσική έχει γίνει εν μέρει πιο δημοφιλής ως αντίδραση σε πολλούς από τους τεχνητούς ήχους υπολογιστή που είναι πανταχού παρόντες στη μοντέρνα ποπ μουσική.

… τον Βέρνερ Χέρτζογκ

Ο Χέρτζογκ είναι μια ιδιοφυΐα και πιθανότατα ο πιο σημαντικός σκηνοθέτης του τελευταίου αιώνα. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να αποδώσει μια μοναδική προοπτική στις ταινίες είναι αυτό που τον ξεχωρίζει από τους συγχρόνους του. Κάποιες φορές θα χρησιμοποιήσει ιστορικά γεγονότα, όπως στο «Αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ», και θα εστιάσει σε αυτό που νιώθει ότι είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της όλης κατάστασης.

… το podcastτους, το «Reverberation

Το “Reverberation” είναι μια κολλεκτίβα που αποτελείται από εμάς τους 4 και από 6 φίλους μας. Κάθε βδομάδα ένα διαφορετικό άτομο κάνει ένα mix και ένας από τους κανόνες είναι ότι δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα τραγούδι που κάποιος άλλος έχει χρησιμοποιήσει πριν. Οπότε πρέπει εν μέρει να σκάψουμε για να βρούμε νέα μουσική. Κάποιες φορές ψηφιοποιούμε δικούς μας δίσκους και κάποιες φορές τα τραγούδια είναι διαθέσιμα online. Η ποσότητα μουσικής που υπάρχει προς εξερεύνηση είναι ατέλειωτη και πάντα ψάχνουμε ωραία νέα μουσική, από οποιαδήποτε χρονική περίοδο.

… το βίντεο κλιπ του «Visavis»

Εγώ και η φίλη μου η Κασσάνδρα Λι Χάμιλτον είχαμε την ιδέα όπου εγώ θα έγραφα μια καρτ-ποστάλ και αυτή θα έφευγε σε ένα μαγικό ταξίδι. Επίσης εκείνο τον καιρό ας πούμε ότι είχαμε βαρεθεί τα άλλα μουσικά μας βίντεο και η ιδέα να κάνουμε ένα βίντεο με ένα τσούρμο φίλους μας και με πιο σύνθετο σενάριο μας φάνηκε πραγματικά πολύ ελκυστική.

… τα ορχηστρικά κομμάτια

Κάποια τραγούδια συντίθενται για να γίνουν ορχηστρικά, όπως το “YemeniJade” και κάποια τραγούδια απλά καταλήγουν ορχηστρικά κατά τύχη. Το “SacredSands” ήταν το πρώτο ορχηστρικό που γράψαμε ποτέ, οπότε τότε σκεφτήκαμε να του βάλουμε στίχους και αφού το παίξαμε κάνα δυο φορές αποφασίσαμε ότι μας άρεσε όπως ήταν και το κρατήσαμε σαν ορχηστρικό.

… τον Νικ Γουότερχαουζ

Ο Νικ είναι φίλος μας από παλιά. Ο Ματ (σ.σ. Κορέια – ντραμς, φωνητικά) τον γνώρισε όταν πήγαιναν στο πανεπιστήμιο στο Σαν Φρανσίσκο. Ο Νικ ήρθε να μας δει να παίζουμε όταν είχε έρθει να επισκεφτεί το Λος Άντζελες, του αρέσαμε και μας ρώτησε αν θα μας ενδιέφερε να ηχογραφήσουμε μαζί του. Είπαμε ναι και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

… την έμπνευση πίσω από τον στίχο «Illcombthiswholebeachover/ tryingtofindthelovethatllstay«

Είναι από το “TheGreat Ecstasy ofWoodcarverSteiner” (σ.σ. ντοκιμαντέρ του Βέρνερ Χέρτζογκ από το 1974. Μάλιστα είναι το πρώτο ντοκιμαντέρ όπου ο Χέρτζογκ εμφανίζεται oncamera, η δε μουσική επέμβαση είναι των PopolVuh) και η 11η νυχτερινή.

… το νέο τους άλμπουμ, “WorshipTheSun

Το ηχογραφήσαμε σε διαφορετικά μέρη μέσα και γύρω από το Λος Άντζελες με τον Νικ Γουότερχαουζκαι τον φίλο μας Νταν Χορν (παίζει με τον Τζόναθαν Γουίλσον και τους BeachwoodSparks). Στο “WorshiptheSun” είχαμε λιγότερο χρόνο να παίξουμε μαζί τα τραγούδια πριν μπούμε στο στούντιο, γιατί ήμαστε απασχολημένοι με την τουρνέ. Οπότε πειραματιστήκαμε με πολλά από τα τραγούδια στο στούντιο. Είχαμε επίσης και περισσότερο χρόνο στο στούντιο, οπότε μπορέσαμε να προσθέσουμε επιπλέον όργανα όπως βιμπράφωνο και  pedalsteel.

… το τι μουσική ακούν τελευταία

Από καινούρια μουσική, τελευταία ακούμε CassMcCombs, TySegall, WhiteFence και TheAbigails. Άλλες μουσικές που ακούμε είναι υλικό από τις εταιρίες LightinTheAttic και SublimeFrequencies, που βγάζουν διεθνές psychκαι άλλες περίεργες μουσικές.

… το τι θα δούμε στις 31 Οκτωβρίου στο Principal

Pedrum, Miles, Matt, Spencer & Jeff on bongos.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved