του Γιάννη Φραγκούλη
Είναι γνωστό ότι τα πράγματα στη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά στον ΟΑΣΘ δεν είναι και τα καλύτερα. Το πιο παράξενο, ίσως παγκοσμίως, είναι ότι ο επιβάτης πλήρωνε 0,10 του ευρώ παραπάνω το εισιτήριο απ’ότι θα το αγόραζε από ένα περίπτερο. Άρα, αν υποθέσουμε ότι το περίπτερο θα έβγαζε κάτι, έστω 0,01 του ευρώ, τότε ο ΟΑΣΘ θα έβγαζε 0,11 του ευρώ! Αν αυτό δεν είναι τρελό, τότε τι είναι τρελό; Η κυβέρνηση, με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, πρόσφατα αποφάσισε να καταργήσει αυτό τον παραλογισμό (περισσότερα εδώ). Θα μου πείτε όλα καλά. Και όμως!..
Πριν δύο μέρες ήθελα να πάρω το λεωφορείο, ήξερα για την απόφαση της κυβέρνησης και έβγαλα 1,00 ευρώ, όσο είναι το εισιτήριο. Είδα όμως ότι το μηχάνημα είχε την τιμή 1,10, θεώρησα ότι απλά δεν είχαν αλλάξει το κουμπί, αλλά είχαν ενημερώσει το λογισμικό. Έβαλα 1,00 ευρώ και με έκπληξη είδα ότι μου ζήταγε 10 λεπτά ακόμα. Τα έδωσα. Όταν ήρθε ο οδηγός το ρώτησα γιατί γίνεται αυτό. Μου απάντησε ότι ακόμα δεν έχουν αντικαταστήσει τα μηχανήματα. Πότε θα γίνει, ήταν η επόμενη ερώτησή μου, «Δεν ξέρω», μου απάντησε, «εγώ οδηγός είμαι».
Ήθελα να του πω ότι ήταν αφεντικό και υπάλληλος συγχρόνως, λόγω των μετοχών που έχει σε αυτό τον Οργανισμό, αλλά σκέφτηκα ότι θα πιάναμε ψιλή κουβέντα με έναν ανόητο, όπως κατάλαβα, και η συζήτηση θα κατέληγε στον ΠΑΟΚ και μετά στους μετανάστες και σε αυτούς που τους φέρνουν εδώ, οπότε έφυγα.
Την επόμενη μέρα πήρα τηλέφωνο. Το νούμερο που μου έδωσαν του Προέδρου του Οργανισμού ήταν σε βλάβη (2310910122), μπορεί να μην είχαν ενημερώσει τους τηλεφωνικούς αριθμούς ενημέρωσης των πελατών. Το νούμερο στο κέντρο (2310981100) λειτουργούσε, ήταν πολύ εξυπηρετικοί και με συνέδεσαν με το γραφείο καταγγελιών. Αυτοί μου είπαν να απευθυνθώ στη διευθύντρια εσόδων (2310981141), η οποία, με ευγένεια, μου είπε να πάρω τηλέφωνο το Γενικό Διευθυντή (2310981204), ο οποίος ποτέ δεν το σήκωσε, αλλά, μου διευκρίνισε ότι αυτή η αλλαγή των μηχανημάτων θα πάρει χρόνο. Ξαναπήρα στο κέντρο και μου έδωσαν το τηλέφωνο του Προέδρου και του Διευθύνοντα Συμβούλου (2310944811), το σήκωσε η γραμματέας τους, της εξέθεσα το πρόβλημα, της ανέφερα ότι είμαι δημοσιογράφος, αλλά, όταν προσπάθησα να πάρω ξανά, γιατί έπεσε η γραμμή, δεν το σήκωσε ποτέ κανένας.
Θυμήθηκα την πίεση που ασκούσαν οι εργαζόμενοι (και μέτοχοι) της επιχείρησης, κάνοντας επίσχεση εργασίας, αφού είχαν πουληθεί οι μηνιαίες κάρτες, μετά από μία ή δύο εβδομάδες, την επόμενη φορά έκαναν έκπτωση 8 ευρώ, ενώ είχαμε χάσει 20. Αυτό γινόταν 3 ή 4 μήνες. Τα επιπλέον λεφτά ξέρουν να τα παίρνουν από κάθε εισιτήριο, υπολογίστε πόσα μπορεί να είναι, σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών. Το έργο της κυβέρνησης ξέρουν να το σαμποτάρουν, στο πελατειακό καθεστώς Καραμανλή (από το 1950), θέλουν να επιστρέψουν, γιατί τους βολεύει και να παίρνουν το μισθό τους και να κάνουν μπίζνες με τις μετοχές τους και να απεργούν όταν θίγονται τα συμφέροντά τους (αυτά ως υπάλληλοι ή ως εργοδότες;).
Τα ξέρει όλα αυτά η κυβέρνηση; Τα ξέρει ο αρμόδιος υπουργός; Μήπως όταν θα τα μάθει θα σιχαθεί περισσότερο τη διοίκηση του ΟΑΣΘ; Έχουν καταλάβει ότι κατανοήσαμε ότι πρόκειται για μία ληστρική συμμορία; Μέχρι που θα φτάσει αυτός ο παραλογισμός; Θα κάνει κάτι το υπουργείο; Μήπως να εκσυγχρονίσουν τα ήδη υπάρχοντα μηχανήματα, χωρίς να τα αλλάξουν (πληρώνοντας ένα τρελό ποσό προφανώς σε δικούς τους), διορθώνοντας μόνο τις τιμές στα πλήκτρα; Τελικά τι θα γίνει;