ΔΕΘ απόηχος

ΔΕΘ ΑΠΟΗΧΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

ΔΕΘ απόηχος: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Έχουν τελειώσει οι εργασίες της ΔΕΘ, μπορούμε πλέον να κάνουμε έναν πρώτο απολογισμό. Έχουμε ακούσει αυτά που είχαν να μας πουν τα κόμματα, τουλάχιστον τα δυο μεγαλύτερα. Είμαστε πλέον ικανοί να σχηματίσουμε τη δική μας άποψη. Αυτή θα είναι συνδυασμός των εξαγγελιών με όσα έχουν κάνει όλο αυτό το διάστημα. Ακόμα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και την ιστορία τους.

ΔΕΘ ΑΠΟΗΧΟΣ: Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Ο πρωθυπουργός ήρθε στη Θεσσαλονίκη για να εξαγγείλει το νέο του πρόγραμμα. Σε όλες τις προτάσεις του ο μέλλον ήταν ο καθοριστικός χρόνος. Ήταν κάπως σαν να μας έλεγε να ξεχάσουμε το παρελθόν και να του δώσουμε μια ευκαιρία. Ας πούμε όμως ότι το δεχόμαστε. Οι πράξεις της κυβέρνησής του μας δυσκολεύουν να το πιστέψουμε. Πολύ περισσότερο, πριν ακόμα χαθούν τα λόγια του στον απόηχό τους, μας έδειξε αυτό το κακό πρόσωπο που έχουμε γνωρίσει.

Η παροχολογία τόσα χρόνια είναι μια πολύ τραγική υπόθεση. Όχι γιατί έχουμε κουραστεί να ακούμε τα ίδια και τα ίδια. Κυρίως επειδή βλέπουμε ένα κλόουν να το παίζει σοβαρός άνθρωπος που θα έπρεπε να εμπιστευτούμε. Και όμως, ένας κλόουν έφερνε το γέλιο που ήταν καυστικό και σατιρικό. Εδώ έχουμε έναν άνθρωπο που προσπαθεί να το παίξει σοβαρός αλλά ο ίδιος ο εαυτός του δεν του το επιτρέπει!

«ΔΕΘ απόηχος: πριν όμως σβήσουν

τα λόγια του είδαμε ξανά το γνώριμο

πρόσωπο της ΝΔ.»

Αυτό που έχει καταλάβει κάποιος είναι ότι έχουμε προσεγγίσει ένα μοντέλο της πρώην ανατολικής Ευρώπης, όσον αφορά στην οικονομία. Κουπόνια για πολλούς τομείς της κοινωνικής δραστηριότητας. Αυτά προσπαθούν να απαλύνουν τον πόνο του πολίτη που έχει πληγεί από τις αυξήσεις σε όλα εκτός από τους μισθούς. Άρα μιλάμε για πρόσκαιρα μέτρα που δημιουργούν αρνητικό κλίμα και δεν μπορούν να τονώσουν την οικονομία της χώρας.

ΔΕΘ ΑΠΟΗΧΟΣ: ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ ΒΑΡΟΣ

Δεν είχαμε καμία αυταπάτη. Αυτοί που ήλπιζαν ήταν όσοι τον ψήφισαν. Τώρα τον έμαθαν και το μόνο που έχουν να πουν είναι ότι αυτή η κυβέρνηση δεν έχει ικανά στελέχη. Ποιος όμως τα διάλεξε; Δεν έχει αυτός ευθύνη για αυτή την επιλογή; Ο πρωθυπουργός είναι αυτός που τα κανονίζει όλα.

ΔΕΘ απόηχος

Αρκέστηκε στην ομιλία του στη ΔΕΘ να δείξει ότι είναι ηγέτης. Κανείς δεν μπορεί να τον αρνηθεί. Οι ενστάσεις μας αφορούν στο περιεχόμενο της ομιλίας του. Ήθελε να μας πει ότι όλα όσα έγιναν μέχρι τώρα ήταν λάθος και θα τα διορθώσει μέχρι τις εκλογές. Το κυριότερο από όλα είναι ότι αυτές οι εξαγγελίες θα πραγματοποιηθούν μετά τις εκλογές. Τα «θα» του φορτώνουν την επόμενη κυβέρνηση!

«ΔΕΘ απόηχος: η απλή αναλογική είναι

μια ευκαιρία για να αναπτυχθεί πολιτικός λόγος στην Ελλάδα.»

Πριν όμως σβήσουν τα λόγια του είδαμε ξανά το γνώριμο πρόσωπο της ΝΔ: ο αυταρχισμός σε όλο του το μεγαλείο. Αυτή τη φορά στόχος ήταν μια συναυλία που είχε αριστερό πρόσημο. Ο χώρος ήταν αυτός του ΑΠΘ. Εκεί όπου θα πρέπει να αναπτυχθούν οι ιδέες μπαίνει φραγμός. Εκεί που προσφέρεται πολιτισμός έρχεται η καταστολή. Αλλά μια κυβέρνηση που έχει τρεις υπουργούς με ακροδεξιό παρελθόν, δεν μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο. Πολύ περισσότερο που αυτή θέλει να προσεγγίσει τον διαλυμένο χώρο της ακροδεξιάς.

ΔΕΘ ΑΠΟΗΧΟΣ: Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

Η κυβέρνηση μας έχει δείξει ένα πολύ άσχημο πρόσωπο. Η αξιωματική αντιπολίτευση δεν έχει να μας προσφέρει κάτι καλύτερο. Η πολιτική της στρατηγική που περιορίζεται στην τακτική του «ώριμου φρούτου» δεν μπορεί να πείσει κάποιον ότι είναι αριστερή. Δεν υπήρξαν αντιθέσεις σε όσα άσχημα έχει κάνει η κυβέρνηση: Στην εξωτερική πολιτική και στις οικονομικές συνέπειές της. Στη διάλυση της δυναμικής της οικονομίας. Στην προσπάθεια διάλυσης του ΕΦΚΑ από τον Χατζηδάκη.

Ο Τσίπρας περιορίστηκε σε μελλοντολογίες. Είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι όλα αυτά μπορούν να γίνουν. Η απλή αναλογική είναι μια ευκαιρία για να αναπτυχθεί πολιτικός λόγος στην Ελλάδα. Να δούμε αν αδράξουν αυτή την ευκαιρία τα κόμματα. Αν καταφέρουν να αναπτύξουν ένα νέο πολιτικό λόγο που να είναι περισσότερο ευρωπαϊκός. Αυτό θα το δούμε το 2023 μετά από τις εκλογές.

Θα διακόψουμε εδώ το λόγο μας για να το συνεχίσουμε στο επόμενο σημείωμά μας. Είναι πολλά αυτά που έχουμε να πούμε με αφορμή τη ΔΕΘ και τα όσα έγιναν εκεί από τους πολιτικούς της χώρας μας. Το κακό είναι ότι τα περισσότερα από αυτά ήταν άσχημα για την ελληνική κοινωνία και την οικονομία της.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved