Agrotica 2024

AGROTICA 2024

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η 30η AGROTICA ΞΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Agrotica 2024: γράφει ο Βλαδίμηρος Θεοδωρίδης

Από 1-4 Φεβρουαρίου 2024 θα διεξήχθη η 30η Agrotica στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης. Θέματά της ην παγκόσμια τεχνολογία από όλο το φάσμα της αγροτικής επιχειρηματικότητας, προϊόντα, ανταλλακτικά κ.ά. Ένα βήμα ενημέρωσης και συνάντησης των αγροτών, όχι μόνο από την  Ελλάδα.

AGROTICA 2024: ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, η Agrotica του 2024 θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον αγροτικό κλάδο στα Βαλκάνια. Επίσης και στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης. Με τη διεθνή της ακτινοβολία θα συμβάλλει ουσιαστικά στο άνοιγμα νέων αγορών για την ελληνική αγροτική παραγωγή.

Όλοι οι τομείς της γεωργίας, τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, οι παραγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις, η καινοτομία και η πιο σύγχρονη αγροτική τεχνολογία συναντώνται στην 30η Agrotica. Η δυναμική του πρωτογενούς τομέα αντεπεξήλθε των προκλήσεων της πανδημίας. Τα Σχέδια Βελτίωσης αλλάζουν το «πρόσωπο» της γεωργίας. Οι τελευταίες καινοτομίες στο αγροτικό πεδίο αποτέλεσαν το επίκεντρο της Έκθεσης.

Τις «πύλες» της Έκθεσης πέρασαν εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλη την Ελλάδα και από το εξωτερικό. Επίσης πολυάριθμες ομάδες εμπορικών αποστολών ήλθαν από τα Βαλκάνια, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

AGROTICA 2024: Η ΣΗΜΑΣΙΑ

H Agrotica 2024 είναι η μεγαλύτερη κλαδική έκθεση στον αγροτο-οικονομικό τομέα στη χώρα μας. Μία από τις σημαντικότερες εκθεσιακές διοργανώσεις του πρωτογενούς τομέα στην Ευρώπη.

Πραγματοποιείται ανά διετία στο Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης από το 1985. Αποτελεί το κομβικό σημείο συνάντησης και δικτύωσης για το γεωργικό κλάδο και την αγροτική οικονομία.

Agrotica 2024

Είναι άρτια οργανωμένη, με πλήθος επίκαιρων εκδηλώσεων αλλά και στοχευόμενο πρόγραμμα φιλοξενούμενων αγοραστών, hosted buyers. Η Agrotica προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες από όλο το φάσμα της αγροτικής επιχειρηματικότητας. Αυτοί θέλουν να ενημερωθούν για τις νέες τάσεις στον αγροτικό κλάδο, αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες που εφαρμόζονται παγκοσμίως.

Οι βασικές κατηγορίες εκθεμάτων είναι: Γεωργικά μηχανήματα και εργαλεία. Εξοπλισμοί και εξαρτήματα. Εφόδια και πολλαπλασιαστικό υλικό. Καύσιμα και λιπαντικά. Νέες τεχνολογίες και digital εφαρμογές. Υπηρεσίες, οργανισμοί και φορείς.

AGROTICA 2024: ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική στη Γεωργία 2.0 είναι παρούσες στη 30η Agrotica. Γίνονται παρουσιάσεις, προσομοιώσεις και καινοτομίες για την έξυπνη γεωργία, καθόλη τη διάρκεια της Έκθεσης.
Τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) διεισδύει ολοένα και περισσότερο στη γεωργική βιομηχανία ανοίγοντας νέους δρόμους στις καλλιεργητικές ικανότητες. Παράλληλα, η ρομποτική (robotics) αναλαμβάνει να διευκολύνει τις γεωργικές εργασίες.

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της ρομποτικής έχει μετασχηματίσει τον τομέα της γεωργίας, επιφέροντας πολλαπλά οφέλη.

Τα αυτοματοποιημένα γεωργικά μηχανήματα και οι αυτόνομες ρομποτικές πλατφόρμες επιτρέπουν την ακριβή διαχείριση των πόρων, την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και την αύξηση της παραγωγικότητας. Οι αισθητήρες και τα συστήματα παρακολούθησης παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες για το έδαφος, τις καιρικές συνθήκες και την υγεία των φυτών.

AGROTICA 2024: Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Αυτή η τεχνολογική πρόοδος ενισχύει τη βιωσιμότητα. Μειώνει τις απώλειες και συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας αποδοτικής και προσαρμοστικής γεωργίας για το μέλλον.

Στο πλαίσιο της 30ης Agrotica, το Ινστιτούτο Βιο-Οικονομίας και Αγρο-Τεχνολογίας (iBO) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), έδωσε την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους επισκέπτες, να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες στον τομέα της γεωργίας.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης προγραμματίστηκε μια σειρά από ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις. Προσομοιώσεις και καινοτομίες που αξιοποιούν σε πραγματικό χρόνο, τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης και της εξελισσόμενης ρομποτικής στον χώρο της ψηφιακής γεωργίας.

Συγκεκριμένα στον εκθεσιακό χώρο, έγιναν καθημερινά, οι παρακάτω παρουσιάσεις-δράσεις: Γεωργικές επίγειες ρομποτικές πλατφόρμες σε συνεργασία με τον άνθρωπο, γεωργικά drones, ΑI, αναγνώριση ζιζανίων από επίγεια ρομποτική πλατφόρμα (Unmanned ground vehicle UGV).

Agrotica 2024

AGROTICA 2024: ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

Η αυτόνομη ρομποτική πλατφόρμα έχει την δυνατότητα να πλοηγείται αυτόνομα μέσα στα γεωργικά περιβάλλοντα εκτελώντας μια προ-σχεδιασμένη πορεία. Ταυτόχρονα αναγνωρίζει και αποθηκεύει την θέση των ζιζανίων με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ). Αυτό γίνεται τόσο κατά μήκος της πορείας του όσο και ανάμεσα στην καλλιέργεια με τη χρήση υπερφασματικών και καμερών βάθους.

Αυτό που έχει σημασία είναι η διαδικασία αναγνώρισης των ζιζανίων στον αγρό. Αυτό θα προσομοιωθεί με την βοήθεια τεχνητού χλοοτάπητας. Ακόμη η αναγνώριση κατάστασης εργάτη γης από UGV σε συνεργατική εργασία φόρτωσης καρπών.

Ο εργάτης θα είναι διασυνδεδεμένος με wearables, τα οποία θα στέλνουν δεδομένα με τα οποία θα γίνεται ανάλυση κίνησης, με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) από την αυτόνομη ρομποτική πλατφόρμα που θα υποστηρίζει την εργασία του. Τέλος η αναγνώριση μυοσκελετικών καταπονήσεων επιπλοκών στον εργάτη.

AGROTICA 2024: ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ

Ο χειρισμός από τον εργάτη αυτόνομης ρομποτικής πλατφόρμας (UGV) με νευματικές κινήσεις είναι σημαντικός.

Γίνεται ο εξολοκλήρου απομακρυσμένος έλεγχος με νευματικές κινήσεις της επίγειας ρομποτικής πλατφόρμας με την χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Επιπλέον αναγνώριση επικίνδυνης κατάστασης -πτώση εργάτη- από την συνεργατική ρομποτική πλατφόρμα.

Αναγνώριση και καταμέτρηση φυτοκόμης από drone (UAV) μέσω διασυνδεδεμένου συστήματος διαχείρισης φάρμας (FMIS).

Χρησιμοποιήθηκε συστοιχία δενδρυλλίων με τη βοήθεια τον οποίων παρουσιάστκε η δυνατότητα του συστήματος να αναγνωρίζει και να καταγράφει την εξέλιξη της ανάπτυξης των φυτών.

Σημαντική ήταν η αναγνώριση ασθενειών μέσω UGV και UAV σε αμπέλι, χρήση πολυφασματικών – υπερφασματικών καμερών, μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης.

AGROTICA 2024: ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ

Λόγω αδυναμίας εκτέλεσης σε πραγματικά φυτά, κατά την εποχή του Φεβρουαρίου, παρουσιάστηκε βίντεο με τη λειτουργικότητα του σχετικού συστήματος.

Έτσι δείχθηκαν: Αναγνώριση stress φυτών. Συνδυασμός μετεωρολογικού σταθμού και drone με θερμική κάμερα. Χρησιμοποιήθηκαν δενδρύλλια σε γλάστρα ή σε κάποιο παρακείμενο φυτό της έκθεσης, προκειμένου να παρουσιαστεί η λειτουργικότητα του συστήματος.

Σημαντική ήταν η αυτόνομη στάθμευση και εκκίνηση από χώρο στάθμευσης της αυτόνομης ρομποτικής πλατφόρμας, χωρίς επίβλεψη.

Η επίγεια ρομποτική πλατφόρμα μέσω αλγόριθμων τεχνητής νοημοσύνης, θα αναγνωρίζει τους στόχους (σημεία στάθμευσης), οι οποίοι θα τοποθετηθούν στο σημείο της επίδειξης. Η ρομποτική πλατφόρμα θα πλοηγείται αυτόνομα μέχρι το σημείο στάθμευσης. Όταν θα προσεγγίζει το σημείο στάθμευσης, θα ξεκινάει μια προσχεδιασμένη αλληλουχία κινήσεων που θα διασφαλίζουν την ασφαλή στάθμευσή του.

AGROTICA 2024: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Agrotica

Συστημικές προσεγγίσεις για την αναγέννηση της γεωργίας και της υπαίθρου 3-4 Φεβρουαρίου 2024, στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Γερμανός».

Το Τμήμα Γεωπονίας του Α.Π.Θ., σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-HELEXPO, διοργανώνει το εμβληματικό συνέδριό του στο πλαίσιο της 30ης Agrotica 2024. Θέτει τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα που παράγει στο ίδιο τραπέζι με στρατηγικούς εταίρους, προκειμένου να συντονίσει την επιστροφή σε μια νέα προσέγγιση για τη γεωργία.

Ημερίδα για την καλλιέργεια της κάνναβης

Το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024, στην αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης, τις ώρες: 10:30 -12:30

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημερίδα για την καλλιέργεια της κάνναβης. Το δημοφιλές φυτό με τη δυνατότητα καλλιέργειας σε 5 κύκλους το χρόνο. Με την τεράστια χρηστικότητά του, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών της Agrotica.

Kατόπιν των 100 και πλέον αδειοδοτήσεων καλλιέργειας φαρμακευτικής κάνναβης στη χώρα μας, η συγκεκριμένη ημερίδα έρχεται ως απάντηση στην ολοένα αυξανόμενη αναγκαιότητα εξειδίκευσης και τεχνογνωσίας,. Συνδέει έτσι την πανεπιστημιακή γνώση με τις απαιτήσεις του αναπτυσσόμενου κλάδου.

https://www.youtube.com/watch?v=V8H3KgJoaOQ&list=PLUiBnRE4s_mbqcDrzmbwLdxQoBZR5Oij8&index=1&t=7s

 

Σε ότι αφορά τη μέθοδο αεροπονίας, αποτελεί τη Νο 1 καλλιεργητική μέθοδο για μειωμένη χρήση νερού αλλά και θρεπτικών συστατικών-κλωνοποίηση και μέγιστος έλεγχος στο περιβάλλον καλλιέργειας.

Ειδικευμένοι επιστήμονες, καθηγητές ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, θα μοιραστούν τις νεότερες πληροφορίες για τις τεχνολογίες ανάπτυξης του εξαιρετικού φυτού με όλους τους ενδιαφερόμενους για το θέμα. Η ημερίδα αποτελεί συνδιοργάνωση της ALEGRE GROWSHOP και της ΔΕΘ – HELEXPO.

AGROTICA 2024: ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Την έκθεση Agrotica επισκέφτηκαν: Αγρότες, εισαγωγείς και εξαγωγείς μηχανημάτων, εφοδίων και εξοπλισμού. Γεωπόνοι, επαγγελματίες και δυνητικοί επαγγελματίες στον κλάδο, φοιτητές και απλό κοινό

Η είσοδος για το κοινό πραγματοποιήθηκε με την αγορά εισιτηρίου στις πύλες του εκθεσιακού κέντρου. Η τιμή του εισιτηρίου ήταν 8€ (μετρητά ή κάρτα).

Η είσοδος για επαγγελματίες του κλάδου της γεωργίας ήταν ελεύθερη με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
Ηλεκτρονική προεγγραφή στην ιστοσελίδα της έκθεσης

Εγγραφή στα κέντρα πληροφοριών στις εισόδους της έκθεσης με την προσκόμιση πρόκλησης εμπορικού επισκέπτη και την ένδειξη της επαγγελματικής τους κάρτας

Ομαδικές επισκέψεις από σχολές ή σχολεία έγιναν κατόπιν επικοινωνίας με το αρμόδιο Τμήμα Εξυπηρέτησης Επισκεπτών.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved