Λαϊκή Συσπείρωση-απόλυτο φιάσκο

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ-ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ

ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ-ΣΥΚΕΩΝ

Λαϊκή Συσπείρωση-απόλυτο φιάσκο: γράφει η παράταξη*

Με επιστολή του, ο Δήμαρχος κ. Δανιηλίδης, ζητάει από την κυβέρνηση να εξαιρεθεί για μία ακόμη χρονιά (εξαιρέθηκε και πέρσι) από την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Να μην εφαρμοστεί στα νηπιαγωγεία του Δήμου μας.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ-ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ: ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ

Η Λαϊκή Συσπείρωση και οι κομματικές οργανώσεις του ΚΚΕ στο Δήμο δεν είναι η πρώτη φορά που στηλιτεύουν την αντιεκπαιδευτική στάση Δημάρχου και διοίκησης.

Με την πρόταση αυτή, η Δημοτική Αρχή προσπαθεί ουσιαστικά να κρύψει τις βαθιές ευθύνες που φέρει. Ούτε κάποιο μέτρο πήρε τόσα χρόνια για να προετοιμάσει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο Δήμο. Ούτε διεκδίκησε το παραμικρό από αυτήν και την προηγούμενη κυβέρνηση. «Βγάζοντας τους λάδι» τελικά και αυτούς.

Προσπαθεί να κάνει το «άσπρο-μαύρο». Ο Δήμαρχος χρησιμοποιεί αντιφατικά και αντιεπιστημονικά στοιχεία. Για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

Από τη μία ισχυρίζεται ότι δεν είναι παιδαγωγικό να παρακολουθούν τα παιδιά από τεσσάρων ετών το νηπιαγωγείο! Από την άλλη ζητάει τα παιδιά να πηγαίνουν στους παιδικούς σταθμούς από τα 4 έτη! Βάζει έτσι σε αντιπαράθεση το νηπιαγωγείο με τους παιδικούς σταθμούς.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ-ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΥΘΥΝΗΣ

Αυτό που επιζητά στην πραγματικότητα ο Δήμαρχος είναι η μεταφορά της ευθύνης της Προσχολικής Αγωγής στους Δήμους, θέση την οποία έχει η ΚΕΔΕ και άλλοι Δήμαρχοι. Το κράτος να μην ξοδεύει ούτε ευρώ παραπάνω, όπως και κάνει. Όλο το βάρος να πέφτει στους γονείς, είτε μέσω δημοτικών τελών είτε «σπρώχνοντάς» τους σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία.

Ακόμα, παραθέτει στην επιστολή του την κατάσταση των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων. Σα να μην έχει η Διοίκηση του Δήμου και οι κυβερνήσεις ευθύνη για αυτή την κατάσταση.

Τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και η προηγούμενη  του ΣΥΡΙΖΑ, εφαρμόζουν εδώ τρία χρόνια τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Χωρίς να έχουν ξοδέψει ούτε ένα ευρώ πλέον.

Αποτέλεσμα είναι: Αλλού να στοιβάζονται τα νήπια ανά 25 και 27 ανά τμήμα. Αλλού να αξιοποιούνται καταστήματα οικοδομών. Αλλού να τοποθετούνται σε μία νύχτα κοντέινερ σε αυλές δημοτικών, ακόμα και γυμνασίων-λυκείων. Αλλού να ζητείται να μην πηγαίνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.

Την ίδια ώρα, μία σειρά από οικόπεδα που είναι χαρακτηρισμένα για σχολική στέγη, όπως το οικόπεδο στην Καυκάσου, στις Συκιές, είτε παραμένουν για δεκαετίες αναξιοποίητα είτε αποχαρακτηρίζονται (βλ. πρόσφατα στο Δήμο Θεσσαλονίκης).

Λαϊκή Συσπείρωση-απόλυτο φιάσκο

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ-ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ: ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Το ερώτημα είναι: Γιατί ο Δήμος δεν μπαίνει μπροστά, μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς. Να διεκδικήσει αυτό που έχουν ανάγκη οι εργατικές-λαϊκές οικογένειες της περιοχής. Αλλά επιλέγει να συγκαλύψει το πρόβλημα και να φορτώσει και αυτό το βάρος πάνω τους.

Αντιμετωπίζουν την αγωγή και τη μόρφωση των παιδιών μας με στατιστικές και δημοσιονομικούς όρους. Αναζητούν την εύκολη λύση. Ξεχνούν ότι, κατά την προσχολική ηλικία, τα παιδιά κατακτούν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που είναι αναγκαία για να ανταποκριθούν στις επόμενες βαθμίδες, το σχολείο, στην ίδια τη ζωή τους.

Η ίδια η διάρκεια της προσχολικής ηλικίας είναι το κρισιμότατο τμήμα της παιδικής ηλικίας. Αποτελεί ένα κατεξοχήν ανθρώπινο χαρακτηριστικό. Χωρίς την παιδική ηλικία ο άνθρωπος δε θα μπορούσε να αφομοιώσει την κοινωνική κληρονομιά, τον πλούτο των ιδεών και των πρακτικών που η ίδια η ανθρωπότητα κατέκτησε.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ-ΑΠΟΛΥΤΟ ΦΙΑΣΚΟ: ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι οι εργατικές-λαϊκές οικογένειες, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων να διεκδικήσουν γενναία κρατική χρηματοδότηση. Έτσι ώστε να ανεγερθούν νέα, σύγχρονα και ασφαλή νηπιαγωγεία, προκειμένου να στεγάσουν όλα τα παιδιά. Με πρόβλεψη χώρων για τη σίτιση, ξεκούραση και ό,τι άλλο είναι παιδαγωγικά αναγκαίο.

Επίσης, μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου προσωπικού. Να καλυφθούν όλα τα κενά, σε παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό. Με 15 παιδιά ανά τμήμα και με ουσιαστική λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου.

Μόνο με αυτούς τους όρους μπορούμε να μιλάμε για πραγματικά Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια και Δωρεάν Δίχρονη Προσχολική Αγωγή.

Επιμέλεια: Γιάννης Ιωαννίδης

*Συλλογικό κείμενο της δημοτικής παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Νεάπολης-Συκεών.


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved