Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: επιμέλεια Κώστας Πετρόπουλος

Ξετρυπώσαμε από το διαδίκτυο αυτό το άρθρο που αναφέρει για το Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης. Ο Γεώργιος Μάτσος* γράφει για αυτό το θέμα. Ο Συμβολαιογραφικός Σύλλογος Εφετείου Θεσσαλονίκης αναφέρεται σε αυτό το θέμα σε Δελτίο Τύπου. Παραθέτουμε το άρθρο χωρίς αλλαγές:

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Ο αιφνιδιασμός

«Δεν είναι πρωταπριλιά για να είναι αστείο. Είναι το άρθρο 27 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μια εξέλιξη τελείως αιφνιδιαστική, χωρίς καμιά προηγούμενη συζήτηση, χωρίς καμιά προηγούμενη μελέτη των επιπτώσεων που αυτή θα έχει στις συναλλαγές, χωρίς καμιά διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Χωρίς καν να τεθεί η κατάργηση σε διαβούλευση μαζί με το λοιπό νομοσχέδιο! Είναι εμφανής η απουσία του εν λόγω άρθρου 27 από το κείμενο της διαβούλευσης.

Έτσι ώστε να μην τυχόν και προλάβει να γίνει ευρύτερα γνωστό το θέμα και η Θεσσαλονίκη να αντιδράσει. Να περάσει χωρίς αντιδράσεις, να βρεθούν όλοι προ τετελεσμένων και να ψάχνουμε να βρούμε τι έγινε, αφού έχουν τιναχτεί προηγουμένως τα πάντα στον αέρα. Ήδη και μόνον λόγω της αναταραχής που θα προξενήσει η τεράστια αυτή διοικητική αλλαγή.

Δεν είναι μόνον αυτό. Είναι και ότι το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης συγχωνεύεται με αυτόν τον τρόπο με επιμέρους υποκαταστήματα που είναι πολύ πιο προβληματικά στη λειτουργία τους από τη Θεσσαλονίκη, όπως της Κατερίνης και του Κιλκίς.

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Επαυξημένη λειτουργία

Για να καταλάβει κανείς πόσο καλύτερα λειτουργεί το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης, να λάβουμε υπόψη μας ότι τον προηγούμενο καιρό το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης εξαναγκάστηκε να κάνει δουλειά και για το Κτηματολογικό Γραφείο…. Αθήνας (!). Έτσι για να μπορεί να διαρρέεται προς τον φιλοκυβερνητικό τύπο, πόσο καλά τα έχει δήθεν καταφέρει η κυβερνησάρα μας με τις δήθεν «μεταρρυθμίσεις» της!

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Διοικητική αποτελεσματικότητα(;)

Η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου  το μόνο που αναφέρει για τη συγχώνευση είναι, έτσι αορίστως, ότι «Η αξιολογούμενη ρύθμιση κρίνεται σκόπιμη για λόγους βελτίωσης της διοικητικής αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Φορέα, καθώς και για την επιτάχυνση της εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων αναφορικά με ακίνητα της περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας.». Εμμέσως πλην σαφώς δηλαδή, μας λέει ότι η Θεσσαλονίκη θα επιβαρυνθεί το χάλι της Κατερίνης, του Κιλκίς και άλλων διαλυμένων υποκαταστημάτων Κτηματολογικών Γραφείων!

Και εν πάση περιπτώσει, αφού αυτό είναι το χάλι των άλλων και η Θεσσαλονίκη κάπως τα καταφέρνει, παρά τις καθυστερήσεις που και εδώ υπάρχουν, τόσο καλύτερα μάλιστα που να της στέλνουν και δουλειά της Αθήνας ώστε να προσποιούμαστε ότι τα καταφέρνει και η Αθήνα, θα ανέμενε κανείς ότι θα ήταν η λοιπή Κεντρική Μακεδονία που θα ενσωματωνόταν στη Θεσσαλονίκη. Όοοοοχι! Είναι η Θεσσαλονίκη που θα ενσωματωθεί στη λοιπή Κεντρική Μακεδονία! Στην εν πολλοίς διαλυμένη λοιπή Κεντρική Μακεδονία.

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Κατάργηση οργανικής θέσης

Και εν πάση περιπτώσει, ακόμη και έτσι, ποιο είναι το «ευχαριστώ» του κράτους προς την Προϊσταμένη του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης που με τεράστιο πόλεμο από την κεντρική πολιτική εξουσία κατάφερε να έχει ένα Κτηματολογικό Γραφείο που καταφέρνει το καθόλου αυτονόητο να λειτουργεί στοιχειωδώς; Μα… να καταργηθεί η οργανική της θέση!

Άρθρο 27 παρ. 5 εδάφιο 1 του νομοσχεδίου. Πράγμα το οποίο σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 4 εδάφιο 1 του Συντάγματος, σημαίνει αναγκαστικώς (όπως είχε συμβεί και επί Μνημονίων) την αυτοδίκαιη απόλυσή της, παρά το γεγονός ότι τα κατάφερε τόσο καλά στον χρόνο που άσκησε τα καθήκοντά της.

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει λοιπόν, ότι η δήθεν «συγχώνευση» ενός στο μέτρο του δυνατού, μέσα στο γενικό μπάχαλο, επιτυχώς λειτουργούντος Κτηματολογικού Γραφείου σε ένα που δεν λειτουργεί ούτε στοιχειωδώς καλά, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η τελευταία πράξη της γνωστής «βεντέτας» του έως πρόσφατα υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, με τη νυν Προϊσταμένη του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης. Μια κόντρα που ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή που επελέγη η νυν Προϊσταμένη και δεν επελέγη το κομματικό βύσμα που προωθούσε ο κ. Κυρανάκης, η δε νυν Προϊσταμένη απλά αρνήθηκε να ενδώσει στις πιέσεις που της ασκήθηκαν αμέσως μετά να παραιτηθεί.

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Το προσωπικό θέμα

Και η οποία σε όσους παράγοντες της πόλης έχουν έλθει σε επαφή με το ζήτημα μαζί της τηρεί μια απολύτως αξιοπρεπή στάση, μη θίγοντας καθόλου το μείζον προσωπικό της θέμα της επικείμενης απόλυσής της! Πράγμα που δείχνει και το ήθος της γυναικός.

Κανένας από όσους συζήτησα το θέμα δεν φαίνεται να έχει συνειδητοποιήσει ότι η απολύτως αυτή επιτυχής στο έργο της δημόσια λειτουργός απολύεται αυτοδικαίως την ερχόμενη εβδομάδα, μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Δεν είναι καν γνωστό ότι θα συμβεί αυτό!

Τα περί αυτοδίκαιης απόλυσης είναι το δικό μου (προφανές κατ” εμέ) νομικό συμπέρασμα από τη διάταξη του άρθρου 27 παρ. 5 εδάφιο 1 του νομοσχεδίου, σε συνδυασμό με το άρθρο 103 παρ. 4 εδάφιο 1 του Συντάγματος και με τις αντίστοιχες καταργήσεις οργανικών θέσεων επί Μνημονίων.

Ένας χρόνος εντατικός πόλεμος εναντίον ενός τέτοιου προσώπου δεν ήταν φαίνεται αρκετός στον κ. Κυρανάκη, που τώρα αφού «έφτιαξε», όπως διαδίδει ο φιλοκυβερνητικός τύπος και ίσως το έχει πιστέψει και ο ίδιος, το Κτηματολόγιο, έφυγε για να μας φτιάξει και τα τραίνα, που θα είναι ασφαλή λέει «το 2027», κατά τον πρωθυπουργό.

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Η εκδίκηση

Έπρεπε φεύγοντας να εκδικηθεί την Προϊσταμένη του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης που δεν υποχώρησε στον πόλεμο που της έκανε και, για να την εκδικηθεί, εκδικείται και όλη τη Θεσσαλονίκη μαζί, καταργώντας το Κτηματολογικό της Γραφείο και τινάζοντας και τις συναλλαγές στον αέρα.

Αυτό ο άνθρωπος λοιπόν, ο νεαρός Γκρούεζας, που διαλύει μια λειτουργούσα δημόσια υπηρεσία, θα έρθει να μας φτιάξει «ασφαλής σιδηροδρόμους»! Ποιον κοροϊδεύετε;

Ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μαζί με τον νέο αρμόδιο υφυπουργό (Χρήστο Μπουκώρο), που ανέλαβε πριν από λίγες ημέρες μόλις και δεν έχει ιδέα από το αντικείμενο, αποσβολωμένοι ακούν τις διαμαρτυρίες των ολίγων που γνωρίζουν τι γίνεται. Και αναρωτιούνται φαίνεται, αν θα πρέπει να «αδειάσουν» την… «τελευταία ελπίδα» της κυβέρνησης, να πείσουμε τους τελευταίους οπαδούς ότι θα έχουμε δήθεν ασφαλή τρένα «το 2027». Και μήπως αυτό άραγε πλήξει ευρύτερα την κυβέρνηση, αν μάθει ο καθένας τι εστί Κυρανάκης;

Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης: Το χάος

Κύριε Παπαστεργίου και κύριε Μπουκώρο: Το χάος της κατάργησης του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης θα το φορτωθείτε εσείς και μόνον. Εσείς είστε τώρα πια οι αρμόδιοι υπουργοί και όχι ο κ. Κυρανάκης. Αν δεν θέλετε να κρατήσετε κάτι από την υπόλοιπη ανάρτηση, κρατήστε ότι η κατάργηση του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης γίνεται χωρίς μελέτη επιπτώσεων, χωρίς συζήτηση με τους τοπικούς φορείς και χωρίς καν διαβούλευση στο opengov. Και ότι ο κ. Κυρανάκης είχε μια γνωστή τοις πάσι κόντρα με τη νυν Προϊσταμένη του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης.

Και κάτι τελευταίο, επειδή φέτος έχουμε και εκλογές στους Δικηγορικούς Συλλόγους: Ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης δεν πήρε χαμπάρι ότι καταργείται το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης; Διότι ενώ βρίσκω ανακοίνωση του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, δεν βρίσκω πουθενά ανακοίνωση του Δικηγορικού μας Συλλόγου. Συμφωνεί ο Δικηγορικός μας Σύλλογος με την κατάργηση του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης ή κάνει απλώς πλάτες στην κυβέρνηση;

*Ο Γιώργος Μάτσος είναι δικηγόρος.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης που έχουμε δημοσιεύσει

Υποστήριξη στους αγρότες

Μια αποτίμηση

Θολός βυθός



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved