ΔΕΘ 2025

ΔΕΘ 2025

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

6-14/9/2025

ΔΕΘ 2025: γράφει η Εύα Μαρά

100 χρόνια από την ίδρυση της ΔΕΘ γιορτάζουμε φέτος. 11 χρόνια μετά ξεκίνησε η πρώτη έκθεσή της. Έτσι γιορτάζουμε και τα 89 χρόνια της ΔΕΘ που μετονομάστηκε σε ΔΕΘ-HELEXPO. Όπως σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις υπάρχει από πίσω ένας οραματιστής που πάλεψε για να γίνει αυτό που εμείς βλέπουμε τώρα. Στην περίπτωση της ΔΕΘ αυτός ονομάζεται Νικόλαος Γερμανός.

ΔΕΘ 2025: Ο ιδρυτής

Γεννήθηκε στο χωριό Βάβδο της Χαλκιδικής το 1864. Σπούδασε στην Αθήνα και στη Γερμανία. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Χάλκη και εργάστηκε στη Σμύρνη ως βοηθός σε φαρμακείο. Το επίθετό του οφείλεται στις σπουδές στη Γερμανία, ενώ ο πατέρας του λεγόταν K. Λιόλιος.

Ασχολήθηκε με επιστημονικές έρευνες, στο Ινστιτούτο Ιένης και, λόγω ακριβώς των εργασιών του αυτών, απεστάλη, κατόπιν προτάσεως στον καθηγητή Χάικελ από το Πανεπιστήμιο της Ιένης, στο Διεθνές Ενυδρείο στη Νεάπολη, της Ιταλίας, όπου και ασχολήθηκε για ένα εξάμηνο με την έρευνα σε θαλάσσια ζώα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, διορίσθηκε καθηγητής της Φυσικής Ιστορίας στο Διδασκαλείο Αθηνών.

Από το 1906 έως το 1915 διετέλεσε υφηγητής και επιμελητής στο Φυσιογραφικό Μουσείο του Πανεπιστημίου και δημιούργησε τον πρώτο ζωολογικό κήπο και το πρώτο ενυδρείο στην Ελλάδα, το 1900. Μετά την απελευθέρωση της Μακεδονίας, επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη και το 1915 εξελέγη βουλευτής με το αντιβενιζελικό ψηφοδέλτιο, όπως και το 1920. Αργότερα διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος και δημαρχεύων της Θεσσαλονίκης.

Ο Νικόλαος Γερμανός ήταν ο ιθύνων νους και ο σημαντικότερος εκ των πρωτεργατών της κίνησης για την ίδρυση της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης το 1925, αφού με υπομνήματα και ενέργειές του πέτυχε την άδεια της για τη διοργάνωση του Θεσμού. Πέθανε το 1935 στην Αθήνα.

ΔΕΘ 2025: Οικονομικό βήμα

Η ΔΕΘ ήταν και θα είναι ο χώρος όπου δομείται ανάγλυφα το οικονομικό μοντέλο που θα υπάρχει στην Ελλάδα. Πριν να γίνει ο οικονομικός προϋπολογισμός στην Βουλή, αυτός αναπτύσσεται από τον εκάστοτε Πρωθυπουργό στην ΔΕΘ αρχές Σεπτέμβρη, κάθε χρονιάς. Αυτός είναι ο λόγος που η διοργάνωσή της δεν έχει χάσει την αίγλη της παρά τα 89 της χρόνια.

Φέτος θα είναι μια ευκαιρία για αναδρομή στο παρελθόν. Να θυμηθούμε την προσφορά του εθνικού εκθεσιακού φορέα, την ιστορία του, τους βασικότερους σταθμούς του, τέλος να οραματιστούμε το μέλλον. Στο Περίπτερο 16 θα υπάρχει οπτικοακουστικό αφιέρωμα, αλλά και δράσεις σε πολλούς ακόμα χώρους του εκθεσιακού κέντρου που θα σηματοδοτήσουν την επετειακή αυτή διοργάνωση.

Έξω από την ΔΕΘ υπάρχει μια δράση που στέλνει τον κόσμο να βρει κάτι το σημαντικό που συνδέεται με αυτή την διοργάνωση. Είναι το κυνήγι του χαμένου θησαυρού που φέτος θα είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια της ΔΕΘ.

ΔΕΘ 2025

ΔΕΘ 2025: Η μνήμη

Ένας χάρτης μνήμης θα βοηθήσει τους επισκέπτες να γίνουν ταξιδιώτες στον χρόνο. Δέκα σταθμοί γεμάτοι ιστορία, καινοτομία και πολιτισμό θα περιμένουν το κοινό και θα ανοίξουν δέκα πύλες στο παρελθόν. Κάθε QR, που θα σκανάρουν οι επισκέπτες, θα ανοίγει μια πύλη. Όταν θα την διαβούν θα βρεθούν σε μια άλλη εποχή. Εκθέτες του 1926, το Φεστιβάλ Τραγουδιού, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, τα διαστημικά εκθέματα, οι λαμπρές εκθέσεις του μέλλοντος θα είναι κάποιοι από αυτούς τους σταθμούς.

Κατασκευές, διαδραστικοί χάρτες, συλλεκτικά εκθέματα, ηθοποιοί, ζωντανές αναπαραστάσεις, ντοκιμαντέρ και αφιερώματα θα ταξιδέψουν τους επισκέπτες της ΔΕΘ σε άλλες εποχές. Θα ζουν στο σήμερα και θα βιώνουν το χθες, ουσιαστικά θα ζουν στον χώρο της Ιστορίας της ΔΕΘ, μια ιδέα πολύ γοητευτική για όλους, αυτούς που την έχουν ζήσει και για αυτούς που τώρα την γνωρίζουν.

ΔΕΘ 2025: Το σήμερα

Είναι πολύ ενδιαφέρον το ταξίδι στο χτες. Η ιστορία είναι απαραίτητη για αυτόν που θέλει να καταλάβει αυτό που ζει. Το σήμερα είναι η σύνδεση του ιστορικού corpus με αυτό που ζούμε. Η ΔΕΘ βλέπει το μέλλον της, μιλάμε για την αναπτυξιακή προοπτική της Έκθεσης και την επένδυση σε αυτή. Για το εκθεσιακό της μέλλον η διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO έχει εργαστεί συστηματικά τα τελευταία χρόνια.

Το σήμερα μπορεί να περιγραφθεί κάπως έτσι: 1.100 εκθέτες, 44 Επιμελητήρια, 351 επιχειρήσεις, διεθνείς συμμετοχές από 19 χώρες, το Auto Thessaloniki, ένα εντυπωσιακό γεγονός, το Junior Land, για τα παιδιά και τις οικογένειες, συναυλίες, η μεγάλη συναυλία για τα 100 χρόνια από την γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη είναι τα κεντρικότερα σημεία μια διοργάνωσης που θα είναι παρούσα για 9 μέρες στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

ΔΕΘ 2025: Το οργανοδιάγραμμα

Η φετινή διοργάνωση της ΔΕΘ υπερβαίνει τα όρια ενός εκθεσιακού γεγονότος, είναι ο καθρέφτης της πορείας της Ελλάδας από τον 20ο στον 21ο αιώνα. Σε κάθε διοργάνωση υπήρχαν τα σημεία που ο κόσμος έβλεπε την Ελλάδα και αντίκριζε όλο τον κόσμο. Έτσι και σε αυτή την διοργάνωση αυτό θα υπάρχει, μαζί με την νοσταλγία που δημιουργεί η ιστορική διαδρομή.

ΔΕΘ 2025

33.000 τ.μ. είναι η έκτασή της. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τους χώρους όπου θα γίνουν εκατοντάδες παράλληλες εκδηλώσεις. Ο πυρήνας της έκθεσης είναι το αφιέρωμα «Ελλάδα και επιχειρηματικότητα». Σε αυτό προβάλλεται η δυναμική των ελληνικών επιχειρήσεων. Τα Επιμελητήρια και οι εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα είναι οι ψηφίδες αυτού του οδικού χάρτη.

Οι επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων εκθετών θα πραγματοποιηθούν από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου. Θα συμμετάσχουν επιχειρηματικά στελέχη από την Τσεχία, την Ουγγαρία, την Βουλγαρία, την Βόρεια Μακεδονία, την Αλβανία, την Ολλανδία και φυσικά από την Ελλάδα. Ακόμη θα υπάρχουν αντιπρόσωποι από την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική που βλέπουν στην Ελλάδα μια αγορά γεμάτη προοπτικές.

ΔΕΘ 2025: Οι θεματικές

Η ενότητα Ελλάδα των Περιφερειών-Γεύσεις από Ελλάδα δεσπόζει και έχει ιδιαίτερη σημασία. Η επιχειρηματικότητα και η γαστρονομία είναι τα δύο σημεία που μας παραπέμπουν σε μια αυθεντική εικόνα της ελληνικής γης.

Σε αυτό να προσθέσουμε το Auto Thessaloniki, όπου θα παρουσιαστούν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα καινούργια μοντέλα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να δουν το μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο της McLaren Formula Team. Το αφιέρωμα Τεχνολογία/Έρευα/Καινοτομία φιλοδοξεί να ενώσει την ερευνητική κοινότητα με την αγορά, νέα επιτεύγματα και πρακτικές εφαρμογές είναι τα θέματά του.

Η πράσινη ανάπτυξη θα αναδειχθεί στην ενότητα Ενέργεια-Κυκλική Οικονομία, θα δοθεί έμφαση στις τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και στον οικολογικό σχεδιασμό.  Η εκπαιδευτική κοινότητα θα έχει βήμα στο Akademia. Η ενότητα που ενδιαφέρει όλους είναι Δημόσιοι Φορείς και Υπηρεσίες προς τον Πολίτη. Τα αφιερώματα Έπιπλα-Οικιακός Εξοπλισμός και Γαστρονομία και Διατροφή είναι θέματα που θα τραβήξουν την προσοχή του κοινού.

Η Junior Land θα διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους. Οι Δημήτρης Μπάσης, Ρίτα Αντωνοπούλου, Σοφία Παπάζογλου και Άγγελος Θεοδωράκης, στις 9 Σεπτεμβρίου, θα είναι στην σκηνή για την συναυλία 100 Χρόνια από την Γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη. Στην ίδια σκηνή κάθε βράδυ θα υπάρχουν μουσικές συναυλίες. Ο διαγωνισμός Stage Z-Youth Band Battle θα δώσει την δυνατότητα σε νέα συγκροτήματα να παρουσιάσουν την δουλειά τους σε χιλιάδες επισκέπτες.

ΔΕΘ 2025: Το ενδιαφέρον

Παρουσιάσαμε μερικά από τα δρώμενα που θα λάβουν χώρα στην 89η ΔΕΘ, στην Θεσσαλονίκη. Οι επισκέπτες θα φτιάξουν τους δικούς τους χάρτες πορείας, θα βρουν τον δικό τους θησαυρό. Είναι πολλά τα σημεία που θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του κάθε επισκέπτη. Εσείς θα βρείτε τα δικά σας.

Θα δώσουμε ραντεβού στην ΔΕΘ και για 9 μέρες θα ψάχνουμε να βρούμε αυτά που ξέραμε, αυτά που είναι καινούργια, τις συνδέσεις τους, τις γοητευτικές στιγμές που θα μας ευχαριστήσουν.

Οι επισκέπτες καλούνται να κάνουν ένα ταξίδι στον χρόνο, μέσω των QR, που θα βρίσκονται σε 10 βασικούς σταθμούς, να πάρουν μέρος στις κληρώσεις και να κερδίσουν πλούσια δώρα. Τελικά να ανακαλύψουν και τα άλλα QR, συνολικά 9, που είναι κρυμμένα.

Η ΔΕΘ έχει επικοινωνιακό, ψυχαγωγικό, νοσταλγικό και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Με άλλα λόγια ό,τι χρειάζεται ο επισκέπτης για να ενημερωθεί, να προβληματιστεί, να διασκεδάσει και να ζήσει σε ένα όνειρο που πατάει στην πραγματικότητα που ζούμε.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Ζελένσκι-Πούτιν

Δονούσα

Κοινωφελείς επιχειρήσεις

Μικρά πράγματα σαν κι αυτά



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved