Διάλεξη

ΔΙΑΛΕΞΗ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

ΔΙΑΛΕΞΗ: ΣΕΞ, ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Διάλεξη: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Στη Myro Gallery θα διεξαχθεί η διάλεξη της Αναστασίας Κιρλή. Θέμα της είναι: σεξ, σύμβολα και χρώματα στην τέχνη. Η διάλεξη αυτή θα πραγματοποιηθεί στις 26 Ιανουαρίου 2022. Επαναλαμβάνεται στις 2 Φεβρουαρίου 2022. Ημέρα Τετάρτη και ώρα προσέλευσης στο χώρο 19:15. Απαραίτητο για την είσοδο στο χώρο της Myro Gallery είναι: το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή διαγνωστικό Rapid test. Τιμή εισόδου: 5 ευρώ. Οι καλεσμένοι θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης. Μετά από επικοινωνία στο anastasia.grecotel@gmail.com.

ΔΙΑΛΕΞΗ: Η ΟΜΙΛΗΤΡΙΑ

Η Αναστασία Κιρλή είναι 27 ετών. Κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του τμήματος ιστορίας κι αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα εκπαιδευτικής ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον της έχει στραφεί στην αρθρογραφία. Σε εφημερίδες της Θεσσαλονίκης. Τηλεοπτικές εμφανίσεις σε εκπομπές. Στη ζωγραφική, τα εικαστικά και τον εθελοντισμό.

ΔΙΑΛΕΞΗ: ΟΙ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

Μετά τη διεκπεραίωση του ο Β΄ κύκλου διαλέξεων με θέμα: Πανδημία της πληροφορίας ξεκινάει αισίως ο Γ΄ κύκλος. Δύο διαλέξεις έχουμε του ίδιου περιεχομένου. Το σεξ στην τέχνη. Σε περίπτωση που κάποιος λόγω των συνθηκών με τον Covid-19 ή για προσωπικούς λόγους δεν μπορεί να παρευρεθεί στις 26/01/22, του δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσει τη διάλεξη στις 02/02/22. Ας σημειωθεί ότι όποιος δεν παρακολούθησε τον Α΄ ή το Β΄ κύκλο μπορεί να παρακολουθήσει το Γ΄. Καθώς η θεματολογία είναι διαφορετική.

Διάλεξη

Η ιστορία του σεξ και της σεξουαλικότητας είναι ένα θέμα που διερευνάται τα τελευταία χρόνια από τους σύγχρονους ιστορικούς. Τι ήταν επιτρεπτό και τι όχι στην αρχαιότητα όσον αφορά την απεικόνιση του σεξ στην Τέχνη; Αυτό είναι το θέμα της διάλεξης.

 

ΔΙΑΛΕΞΗ: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι αντίστοιχες κοινότητες ΛΟΑΤΚΙ της αρχαιότητας.

Η παιδεραστία στην αρχαία Ελλάδα.

Η εμφάνιση του χριστιανισμού και η επίδραση του στην κοσμοθεωρία του αρχαίου κόσμου.

Πως ερμηνεύονται τα σύμβολα και τα χρώματα στην Τέχνη;

Διάλεξη

ΔΙΑΛΕΞΗ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΑ ΦΑΛΛΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ

Περιλαμβάνουν εικόνες και αντικείμενα ικανά. Για να προκαλέσει συσχετισμό με τα όργανα γονιμοποίησης τόσο αρσενικά (φαλλός) όσο και θηλυκά (kika). Ωστόσο, δεν πρέπει να περιορίζετε τέτοιους χαρακτήρες με επιμήκη και στάσιμα αντικείμενα. Όπως κάνουν πολλοί συγγραφείς που μελετούν αυτό το ζήτημα.

Δεδομένου ότι η αναπαραγωγική λειτουργία ανήκει σε ένα από τα πιο σημαντικά για τον άνθρωπο. Πολλοί λαοί. Οι πολιτισμοί τους τιμούν όλα όσα συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με αυτή τη διαδικασία. Πρακτικά σε οποιαδήποτε θρησκεία του κόσμου είναι δυνατόν να βρεθούν σύμβολα παρόμοια. Ακόμη να αντιπροσωπεύουν άμεσα ένα φαλλό ή άλλα γεννητικά όργανα. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν αγνοήθηκε από τη δικαιοσύνη με την πρώτη ματιά.

ΔΙΑΛΕΞΗ: ΦΑΛΛΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

Οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση των φαλλικών συμβόλων μας αναφέρουν τους χρόνους της νεολιθικής, μεταγλαδικής περιόδου. Στοιχεία που βρέθηκαν σε σπηλιές στην επικράτεια της σύγχρονης Γαλλίας. Απεικόνισαν το φαλλό. Συμβολίζοντας την αρσενική εξουσία και τη βάση του γένους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εμπειρογνωμοσύνης, αυτά τα σχέδια είναι περίπου 30 χιλιάδων ετών. Στη Σουηδία βρέθηκαν εικόνες της Εποχής του Χαλκού. Πάνω στις οποίες διακρίνεται ξεκάθαρα ένας κυνηγός με σαφώς υπερβολισμένα γεννητικά όργανα.

Στη Ζιμπάμπουε, μία εικόνα ενός τεράστιου πέους με μία ευθεία γραμμή. Εκτείνεται κατά μήκος και περνώντας σε ένα λουλούδι κρίνος, το οποίο, σύμφωνα με τους ιστορικούς, συμβόλιζε τη σεξουαλική επαφή και τη συνέχιση του γένους. Όπως δείχνουν αυτά τα ευρήματα: Φαλλικά σύμβολα της αρχαιότητας χρησιμοποιήθηκαν στην τέχνη και την καθημερινότητα. Σε ολόκληρο τον πλανήτη. Παρά την απουσία επαφών και συνδέσεων μεταξύ των ηπείρων.

Διάλεξη

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, Θεσσαλονίκη.

Ώρες/μέρες λειτουργίας: Πέμπτη, Παρασκευή (17.00 – 21.00) και Σάββατο (11.00 – 15.00).

Η MYRÓ Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (MYRÓ Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.ά.). Το Σεπτέμβριο του 2011.

Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν τη MYRÓ Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8. Περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση. Με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνεται σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς. Ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών. Παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις. Συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής. Και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative.

Επικοινωνία: 231 0269187.

 

Διαβάστε τα άρθρα για την τέχνη

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved