ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ 50ων «ΔΗΜΗΤΡΙΩΝ»

ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα των 50 ων «Δημητρίων» και τη μίσθωση χώρων για την πραγματοποίηση των δράσεων ενέκρινε σήμερα, Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015, στη διάρκεια της 15ης τακτικής συνεδρίασής του το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Το θεσμοθετημένο φεστιβάλ των «Δημήτριων» θα πραγματοποιηθεί φέτος, από τις 26 Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου 2015.

Τo καλλιτεχνικό πρόγραμμα περιλαμβάνει εκδηλώσεις θεάτρου, χορού, παραστατικών τεχνών, μουσικές συναυλίες, εικαστικές εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές, καλλιτεχνικά εργαστήρια, αστικές δράσεις και συζητήσεις. Πρόκειται να συμμετάσχουν ελληνικά σχήματα, με ποικίλες καλλιτεχνικές  προσεγγίσεις, αλλά και καλλιτεχνικά σχήματα από την Αγγλία, την Γερμανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Τουρκία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία.

Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού, Έλλη Χρυσίδου, στην εισήγησή της επισήμανε ότι τα Δημήτρια του 2015 σηματοδοτούν ένα φεστιβάλ-σταθμό, καθώς πρόκειται για την επετειακή 50η διοργάνωση. «Λόγω αυτής της χρονικής συγκυρίας, τα φετινά Δημήτρια μετατρέπονται σε μια ανοιχτή γιορτή της πόλης και των πολιτών της, οι οποίοι τα ανέδειξαν στο μακροβιότερο και κορυφαίο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης» τόνισε η Έ. Χρυσίδου και πρόσθεσε: «Τα φετινά Δημήτρια φιλοδοξούν να επιβεβαιώσουν και να ενισχύσουν την άποψη ότι η Θεσσαλονίκη παραμένει μια ανοιχτή πολιτιστική σκηνή για νέους δημιουργούς από την Ελλάδα και την Ευρώπη, για νέες καλλιτεχνικές τάσεις και πρωτοποριακά ρεύματα, για διαπολιτισμικά και συνεργατικά σχήματα. Ευελπιστούμε ότι η επετειακή φετινή διοργάνωση θα λειτουργήσει ως πεδίο μνήμης πολιτιστικών «κατακτήσεων» μισού αιώνα και θα χαράξει τον πολιτιστικό προσανατολισμό της Θεσσαλονίκης για τα επόμενα χρόνια».

Ως σήμα των 50ων Δημητρίων επιλέχθηκε το υπερηχογράφημα ενός κυοφορούμενου εμβρύου, υποδηλώνοντας την αναγέννηση και το νέο σχεδιασμό, ο οποίος θα πρέπει να ανταποκρίνεται τόσο σε υψηλές καλλιτεχνικές και οργανωτικές προδιαγραφές, όσο και στο εξελισσόμενο περιβάλλον του Πολιτισμού. Το σύνθημα των φετινών Δημητρίων εκφράζεται μέσα από τη λέξη «Futureβαλ».

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης στοχεύει στον επανασχεδιασμό της διοργάνωσης ως ένα ευέλικτο φεστιβαλικό σχήμα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εποχής και θέτει ως προτεραιότητα τις παρακάτω κατευθυντήριες γραμμές:

Λειτουργία των Δημητρίων ως πεδίο ανάδειξης της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας.

Υποβολή ουσιαστικής πρότασης μιας ευρύτερης πολιτιστικής πολιτικής.

Δημιουργική αξιοποίηση του δημόσιου χώρου και ανασύνταξη του δυναμικού του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.

Αναζωογόνηση της εξωστρέφειας της πόλης και της συμμετοχικότητας των πολιτών στα πολιτιστικά της δρώμενα.

Τόνωση της δημιουργικής οικονομίας της πόλης μέσα από τις δομές του Πολιτισμού.

Οι εκδηλώσεις των 50ών Δημήτριων πρόκειται να πραγματοποιηθούν, τόσο στις δημοτικές εγκαταστάσεις, όσο και στους ακόλουθους χώρους, κατόπιν μίσθωσης:

Θέατρο Αυλαία

Αίθουσα Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης-Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2)

Χώρος BlackBox

Αίθουσα Δοκιμών και Συναυλιών της Κ.Ο.Θ.

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved