ΈΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ (2014-2015)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

ΤΗΣ «ΣΑΧΑΡΑΣ» Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ ΧΑΛΚΙ∆ΙΚΗΣ

Η «Σαχάρα» είναι µια όµορφη παραλία µε αµµόλοφους -ένα ευαίσθητο φυσικό οικοσύστηµα- στην περιοχή της Ν. Ηράκλειας Χαλκιδικής, µία ανάσα από την Θεσσαλονίκη.

Η περιοχή µέχρι πρόσφατα αποτελούσε σηµαντικό φυσικό απόθεµα τόσο διότι ρύθµιζε διάφορες ζωτικές λειτουργίες του παράκτιου οικοσυστήµατος, όπως είναι η υδρονοµία, η σταθεροποίηση της ακτογραµµής, η προστασία από την διάβρωση αλλά και ως βιότοπος µε ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα, όσο διότι πρόσφερε µοναδική ευκαιρία για αναψυχή στη φύση, εκπαίδευση και φυσικά µπάνιο το καλοκαίρι.

Όλα αυτά ίσχυαν µέχρι πριν από λίγα χρόνια, όταν δηλαδή εµφανίσθηκαν τα πρώτα beach bars προκαλώντας καταστροφές στο ίδιο το οικοσύστηµα (δρόµοι πρόσβασης, ηχορύπανση, καταστροφή αµµόλοφων κ.λπ.). Και σαν να µη έφθανε αυτό είχαµε την «fast track» πώληση τµήµατος της «µικρής Σαχάρας» σε ιδιώτη…

Μπήκαµε ήδη σε µία παράλογη εποχή όπου κάποιοι θέλουν να µας πείσουν ότι δάση, παραλίες και νερό δεν αποτελούν δηµόσια αγαθά! Η ιδιωτικοποίηση της Σαχάρας θα έχει καταστροφικά αποτελέσµατα για το περιβάλλον, αρνητικές επιπτώσεις για τους ανθρώπους και αµφίβολη οικονοµική συµβολή στην εθνική οικονοµία. Ήδη µε τις πρώτες βροχές του Σεπτεµβρίου και το ∆εκέµβριο είχαµε πληµµύρες στην περιοχή και έτσι αποδείχθηκε περίτρανα για µια ακόµη φορά ο υδρολογικός ρόλος της «Σαχάρας» και το έγκληµα του µπαζώµατος του ρέµατος από τον ιδιώτη-επενδυτή της «µικρής Σαχάρας»!

syllogos sahara enimerotiki drasi 052015 foto2

Άγνοια του αρχαιολογικού και δασικού χαρακτήρα της περιοχής, παραβίαση κανόνων δόµησης και περιβαλλοντικών όρων (π.χ. καταστροφή αµµολόφων, µπάζωµα ρέµατος, απουσία κανόνων ασφάλειας, υπέρβαση χωρητικότητας επιχείρησης κ.ά.) είναι ορισµένα µόνο από τα µελανά σηµεία της «ύποπτης» πώλησης του φιλέτου της «Σαχάρας» σε ιδιώτη µέσω του ΤΑΙΠΕ∆.

Αλήθεια ρωτήθηκαν οι κάτοικοι για όλα αυτά που συµβαίνουν στην περιοχή τους; Υπάρχουν σχέδια ανάπτυξης που να εντάσσονται σ΄ ένα ολοκληρωµένο βιώσιµο σχεδιασµό της περιοχής; Γιατί αγνοούνται αναπτυξιακές προτάσεις που συνδυάζουν ταυτόχρονα προστασία του περιβάλλοντος µε αναπτυξιακές απόψεις;

Συµπληρώνοντας 1 χρόνο αγώνα και προσπαθειών για να σωθεί η παραλία της Σαχάρας προγραµµατίζονται τρεις ενηµερωτικές ηµερίδες στις 29/5/2015, Ηµέρα Βιοποικιλότητας (7:30 µµ, Πτολεµαίων 29α Οικόπολις, Θεσσαλονίκη), 05/6/2015, Ηµέρα Περιβάλλοντος (7:30 µµ, Καπή Ν.Ηράκλειας), και 6/6/2015 (12:00 πµ, Πνευµατικό Κέντρο Ν.Καλλικράτειας).

Διοργανωτές:

Σύλλογος Χρυσή Αμμουδιά-Σαχάρα

Σύλλογος Καλλιθέα

Καλλιστώ

Δίκτυο Μεσόγειος SOS

Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία

Δράση Για την Άγρια Ζωή

Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved