Επιστολή διαμαρτυρίας

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΠΘ

Επιστολή διαμαρτυρίας: επιμέλεια Γιάννης Ιωαννίδης

Βρήκαμε και αναδημοσιεύουμε αυτούσια την επιστολή διαμαρτυρίας των φοιτητών της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ. Ελπίζουμε να είναι μια μικρή μερίδα από τους φοιτητές και να μην αντιπροσωπεύει το σύνολό της. Διαβάστε προσεχτικά. Κατανοήστε την με κριτικό πνεύμα. Βγάλτε τον οποιοδήποτε δογματισμό. Μετά αποκρυσταλλώσετε την άποψη σας. Αν είναι αυτό το κλίμα στην εν λόγω Σχολή, τότε καταλαβαίνουμε την άνθιση του συντηρητισμού. Δείτε πόσο το πνεύμα της ακολουθεί το δογματισμό. Αν αυτοί οι άνθρωποι αύριο θα γίνουν καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έχουν αυτή την ιδεολογία, τότε πως θα καταφέρουν να διαμορφώσουν ανήσυχα πνεύματα; Πνεύματα που έχουμε ανάγκη για να αναπτύξουμε το συλλογισμό μας, όπως έκαναν από την Αρχαία Ελλάδα, στην Αναγέννηση και στον προοδευτικό κόσμο;

«Επιστολή Διαμαρτυρίας Φοιτητών της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ

προς τον Οικουμενικόν Πατριάρχην Βαρθολομαίον

σχετικά με την απόδοσιν οφφικίου εις τον Κοσμήτορα, κ. Χρυσόστομον Σταμούλην

                                                                                                                                     Θεσσαλονίκη, 20/6/2022

Παναγιώτατε, ευλογείτε,

Ευχόμαστε ειλικρινώς να είστε καλά κατ’ άμφω, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Αποτελούμε μία ομάδα φοιτητών, που σπουδάζει τα ιερά γράμματα στη Θεολογική Σχολή της Αγιοτόκου Θεσσαλονίκης, την οποία εσείς προσφάτως τιμήσατε με την επίσκεψή σας.

Με την παρούσα επιστολή, που φέρετε ανά χείρας, επιθυμούμε να σας εκφράσουμε τη θλίψη που μας συνέχει, από τη στιγμή που πληροφορηθήκαμε πως ένας εκ των λόγων της επισκέψεώς σας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν η επίδοση του οφφικίου του Άρχοντος Διδασκάλου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας στον Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής κ. Χρυσόστομο Σταμούλη. Γεγονός, το οποίο και έλαβε χώρα την Πέμπτη 26 Μαΐου 2022, στον ιερό ναό Αγίας Τριάδος της σχολής μας.

Αβίαστα, θα αναρωτηθείτε, γιατί μια τέτοια χαρμόσυνη, συνήθως, είδηση έγινε για εμάς προϊόν θλίψεως και μεγάλης στενοχώριας. Σας εξηγούμε, λοιπόν, Παναγιώτατε, Δέσποτα, ότι ο εν λόγω καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης, ουκ ολίγες φορές έχει εκφέρει σωρεία αιρετικών και βλάσφημων λόγων, τόσο στις διαλέξεις που παραθέτει στα αμφιθέατρα όσο και στα συγγράμματά του.

Ειδικότερα, έχει ομιλήσει περί μολυσμού των ιερών και λειτουργικών σκευών, ενώ υπήρξε θετικά προσκείμενος στην «κατ’ οικονομία» μετάδοση της Θείας Κοινωνίας με ατομικά πλαστικά κουταλάκια, λόγω της πανδημίας. Παράλληλα , έχει εκφράσει την απαράδεκτη και αντι-Πατερική άποψη πως δήθεν ο Χριστός είχε μέσα Του και τη φυσική επιθυμία της ερωτικότητας. Απλώς αυτή, σύμφωνα πάντα με τον κ. Χρυσόστομο Σταμούλη, δεν εμφανίζεται με τον τρόπο της σεξουαλικότητας, διότι ο Χριστός «επιλέγει» να είναι πρότυπο ασκητικής ζωής.

Εκτός αυτών, τόλμησε να δηλώσει πως ο Χριστός θα μπορούσε να είχε γεννηθεί και από μία έγγαμη γυναίκα, διαχωρίζοντας έτσι το Μυστήριο της Θεομητρότητας από αυτό της Αειπαρθενίας. Και δυστυχώς δεν είναι μόνον αυτά.

Παναγιώτατε, πιστεύουμε πως σαφώς αντιλαμβάνεσθε ότι οι παραπάνω απόψεις είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με την Αγιογραφική και Αγιοπατερική μας Παράδοση. Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτά να λέγονται από έναν άνθρωπο που έχει «υγιές αισθητήριον διά τα αυθεντικά στοιχεία της Παραδόσεώς μας», όπως αυτολεξεί, είπατε στην ομιλία σας προς τον κ. Κοσμήτορα; Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, τον οποίο αποφασίσατε να τιμήσετε με οφφίκιο του πανσέπτου Οικουμενικού μας Πατριαρχείου, να εκθέτει και να προσβάλλει το Πατριαρχείο, με τέτοιες αθεολόγητες απόψεις;

Πώς είναι δυνατόν να θεωρείτε «συνεργάτη», έναν άνθρωπο, που αντί να αποκηρύξει αυτές τις απόψεις, αντιθέτως επιμένει να τις αναμασάει; Παρακαλούμε, λοιπόν, με όλο το σεβασμό που τρέφουμε προς το πρόσωπό σας, να ζητήσετε από τον κ. Σταμούλη να ανακαλέσει τις εν λόγω απόψεις και στο εξής να τιμήσει αληθινά τη θέση και το οφφίκιό του, ορθοφρονώντας και ορθοτομώντας.

Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι δεν τρέφουμε κανένα απολύτως εμπαθές συναίσθημα προς το πρόσωπο του σεβαστού κ. καθηγητή και ότι κανένα προσωπικό κίνητρο δεν μας παρακίνησε στο να γράψουμε αυτή την επιστολή. Το μοναδικό κίνητρο είναι η αγάπη προς τα ιερά και όσια της Πίστεώς μας, η αγάπη μας προς τη σπουδή μας, δηλαδή τη Θεολογία και η αγάπη προς την ιστορική Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η οποία οφείλει, εις πείσμα των καιρών, να είναι ένα πνευματικό φυτώριο. Τα αγαθά δένδρα με τους καλούς καρπούς, δηλαδή οι καθηγητές, να υποβοηθούν τους νεαρούς βλαστούς να θάλλουν και να έχουν πνευματική καρποφορία.

Κλείνοντας, θέλουμε να σας εκφράσουμε την πίστη και τη βεβαιότητά μας, ότι θα επιβλέψετε «επί τη φωνή της δεήσεως ημών» και θα καταστήσετε τα αδύνατα δυνατά, ώστε το θέμα αυτό να λήξει αισίως.

Σας ευχαριστούμε, εκ των προτέρων, την ευχή σας,

Με εκτίμηση και σεβασμό,

Φοιτητές της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ

Χριστοδούλου Μαργαρίτα, Μωυσίδης Χρήστος, Περδικίδης Γεώργιος, Αποστολακάκης Σωτήριος, Νικολαίδης Ιωάννης, Πόλεος Κωνσταντίνος, Διάκου Χριστιάνα,

Βασιλοπούλου Ελευθερία, Κουζαλής Γεώργιος, Σωτηριάδης Νεκτάριος, Παναγιώτου Ραφαήλ.»

 

Διαβάστε τα άρθρα για την πολιτική

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved