Ερντογάν- Κιλιτσντάρογλου

ΕΡΝΤΟΓΑΝ-ΚΙΛΙΤΣΝΤΑΡΟΓΛΟΥ

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ

Ερντογάν- Κιλιτσντάρογλου: γράφει ο Γιώργος Βερβέρης

Πρέπει να πάρει θέση ο δημοκρατικός κόσμος και η αριστερά υπέρ του Ερντογάν ή του Κιλιτσντάρογλου; Σε μια σαπια και διεφθαρμένη τουρκική πολιτική σκηνή δοκιμάζει ο Ερντογάν, να αντιμετωπίσει σε μια κι έξω εκλογική αναμέτρηση την Κυριακή την συνασπισμένη αντιπολίτευση.

ΕΡΝΤΟΓΑΝ- ΚΙΛΙΤΣΝΤΑΡΟΓΛΟΥ: Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Υπήρξε Αρχηγός του ισλαμικού κόμματος, δήμαρχος Κωνσταντινούπολης πρωθυπουργός και μετά το πραξικόπημα και την συνταγματική μεταρρύθμιση υπερπρόεδρος της χώρας. Συγκυβέρνησε πρόσφατα με τους ακροδεξιούς (πρώην γκρίζους λύκους) . Ηγήθηκε παραβιάζοντας ανθρώπινα δικαιώματα και φυλακίζοντας πολιτικούς ηγέτες της αριστεράς όπως τον Ντεμιρτάς. Αλλά και αγωνιστές δικαιωμάτων όπως ο Καβαλά, Κούρδους δημάρχους και χιλιάδες πολίτες. Τους κατηγόρησε είτε ως γκιουλενιστές πραξικοπηματίες , είτε ως συνεργάτες τρομοκράτες του ΡΚΚ.

Ο στρατός του ακολούθησε την μυρωδιά του πετρελαίου στο βορρά της Συρίας και του Ιράκ.Επίσης στο Αζερμπαϊτζάν και στην Λιβύη παριστάνοντας την αυτόκλητη ειρηνευτική δύναμη. Στην πραγματικότητα έφερνε τον πόλεμο και είχε στο μάτι τα πετρέλαια και τα κέρδη τους. Υπόλογος για την εγκατάλειψη των πολιτών μέσα στη πανδημία και για την ασυδοσία των εργολάβων. Οι ελαττωματικές τους κατασκευές ήταν που ανέβασαν πολλαπλασιαστικά τον αριθμό των νεκρών των τραυματιών και των αστέγων από τον φονικό σεισμό.

Στάθηκε ως μεσολαβητής για την ειρήνευση στον πόλεμο κερδίζοντας πολιτικά και οικονομικά οφέλη. Τα κέρδη όμως που αποκόμισε από την ουδετερότητα στην πολεμική αναμέτρηση στην Ουκρανία, την εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου και σιτηρών και την ανάπτυξη της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας καθόλου δεν συγκράτησαν την κατάρρευση του βιοτικού επιπέδου των Τούρκων πολιτών και της οικονομίας.

Ερντογάν- Κιλιτσντάρογλου

ΕΡΝΤΟΓΑΝ- ΚΙΛΙΤΣΝΤΑΡΟΓΛΟΥ: Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ

Τα οικονομικά τα δικά του και του οικογενειακού περιβάλλοντος ανθούν. Φυσικά και η ελίτ ζει διαφορετικά. Λίρες αξίας 102 δις δολαρίων βρίσκονται κατατεθειμένες και προστατευμένες στις τουρκικές τράπεζες απολαμβάνοντας σταθερές και όχι πληθωριστικές ισοτιμίες. Και το ιδεολογικό υπερόπλο; Η προσευχή στον Αλλάχ και η Αγία Σοφία που έγινε τζαμί. Στην προεκλογική του συγκέντρωση προσήλθαν 1,7 εκατομμύρια πολιτών αριθμός ρεκόρ.

Ο Κιλιτσντάρογλου κατόρθωσε να συνασπίσει όλη την αντιπολίτευση με 5+1 κόμματα από την Αξενέρ, σχίσμα των φασιστών, έως το αριστερό κόμμα των λαών HDP (+1) που στηρίζει χωρίς να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων. Υπόσχονται επιστροφή στα δικαιώματα και στην ομαλότητα, στην ευρωπαϊκή προοπτική. Επανένταξη της οικονομίας στους διεθνείς θεσμούς,

Αλλά και επιστροφή των 3 εκατομμυρίων Σύρων προσφύγων πίσω στη χώρα τους, με κάποιες υποτίθεται εγγυήσεις ασφαλείας μέσα σε 2 χρόνια. Διώξιμο των παιδιών τους απ” τα σχολεία. Ναι στην επιστροφή στην προεδρευόμενη Δημοκρατία. Ναι στην LGBT κοινότητα. Ναι σε άμεση αποδοχή της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ. Θετική στάση στο πολεμικό πρόγραμμα ενσωμάτωσης των Ραφάλ χωρίς να αναφέρει τι θα γίνει με τους ρωσικούς S400.

ΕΡΝΤΟΓΑΝ- ΚΙΛΙΤΣΝΤΑΡΟΓΛΟΥ: Ο ΞΕΝΟΣ ΤΥΠΟΣ

Ερντογάν- Κιλιτσντάρογλου: Πρωτοσέλιδο στο αγγλικό περιοδικό Εκονομιστ ζητάει να φύγει ο Ερντογάν για να φανεί ότι χάνουν οι δικτάτορες*, αλλά και άρθρα στις μεγάλες αμερικανικές εφημερίδες.

Το ιδεολογικό τους υπερόπλο το Γενι Ρακί. Ναι καλά διαβάσατε. Προβάλουν με διαφημίσεις την ίδρυση της εταιρείας που το παράγει διότι οι ημερομηνίες συμπίπτουν με ιστορικά κατορθώματα του Κεμάλ Ατατούρκ. Καλούν έμμεσα τον λαό να ξαναγλεντήσει πίνοντας, για να νιώσει τις χαρές της ζωής. (Που του στέρησε η θρησκοληψία).

Ερντογάν- Κιλιτσντάρογλου

Στο μεταξύ με έναν εκβιασμό προς τον Ιντζέ δηλαδή τον 3ο διεκδικητή της προεδρίας (ότι θα αποκαλύψουν πορνοσκηνες του -οπως το 2010 με τον Ντενίζ Μπαϊκάλ) τον έβγαλαν από τη μέση και η ένταση φουντώνει. Σε πολλά εκλογικά κέντρα της τουρκικής διασποράς στην Ευρώπη πέφτουν επίσης μπουνιές και κάποιοι πυροβολισμοί διότι εκεί οι εκλογές προηγήθηκαν.

Με έντονη ανησυχία που μας μεταφέρουν δημοκρατικοί πολίτες για διαρροές ότι ομάδες ενόπλων πρόκειται να ξεχυθούν εφ όσον δεν τους ευνοούν τα αποτελέσματα.

ΕΡΝΤΟΓΑΝ- ΚΙΛΙΤΣΝΤΑΡΟΓΛΟΥ: Η ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ

Προαλείφεται την Κυριακή μια τέτοια αναμέτρηση που την φέρνουν δεύτερη σε διεθνές ενδιαφέρον, αμέσως μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ. Ωστόσο αφήνω για το κλείσιμο την επισήμανση του αναλυτή της Guardian όπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, έγραψε:: Ο Ερντογάν έρχεται δεύτερος στις δημοσκοπήσεις και μπορεί και να χάσει, αλλά όποιος περιμένει μια δραστική στροφή της Τουρκίας προς τις ΗΠΑ θα διαψευστεί. Η τουρκορωσικές οικονομικές σχέσεις έχουν αυξηθεί περισσότερο από 100% σε σχέση με πέρυσι, κι αυτό δεν αλλάζει.

Αυτό δεν ήταν και το δόγμα του Κεμάλ; Να πουλάει την μια υπερδύναμη στην άλλη για να κερδίζει στο τέλος η Τουρκία; Ωστόσο οι υπερδυνάμεις, χωρίς να γίνονται ιδιαίτερα ορατές, στοιχίζονται είτε πίσω από τον Πρόεδρο είτε πίσω από τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης .

*Φυσικά αναφέρεται στους φιλορώσους ή ουδέτερους οπαδούς του ολοκληρωτισμού (Ορμπάν Μόντι κ.λπ.), διότι οι φιλοαμερικάνοι Πολωνοί κ.λπ. είναι μια χαρά -όπως πάντα.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved