Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης-Stereosis 99

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-STEREOSIS 99

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ

STEREOSIS 99 HOURS ON VIEW

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης-Stereosis 99: γράφει ο Γιάννης Πετρόπουλος

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμμετέχει στην έκθεση «Stereosis 99 hours on view», στον Κήπο του Απογευματινού Ήλιου, στην Νέα Παραλία, στη Θεσσαλονίκη.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-STEREOSIS 99: Η ΤΑΙΝΙΑ 

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022, στις 10:00 μ.μ., στον Κήπο του Απογευματινού Ήλιου στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης θα γίνει η εκδήλωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Θα προβληθεί η αριστουργηματική ταινία-ντοκιμαντέρ «Πρόσωπα και ιστορίες», της εμβληματικής δημιουργού του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, Ανιές Βαρντά. Σε αυτή συμμετέχει ο σημαντικός νέος εικαστικός JR. Αυτή είναι η φετινή πρόταση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Αφορά στην υπαίθρια φωτογραφική έκθεση «Stereosis 99 hours on View». Τη διοργανώνει το φωτογραφικό κέντρο Stereosis.

Η ταινία-ντοκιμαντέρ «Πρόσωπα και ιστορίες» είναι ένας ύμνος στην ομορφιά των καθημερινών ανθρώπων και των απρόσμενων ιστοριών τους. Η Τέχνη συναντά τη ζωή με τους πιο απρόοπτους τρόπους.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης-Stereosis 99

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-STEREOSIS 99: Η ΕΚΘΕΣΗ

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης-Stereosis 99: Η υπαίθρια έκθεση φωτογραφίας «Stereosis 99 Hours on View» πραγματοποιείται από την Τρίτη 5 Ιουλίου έως και το Σάββατο 9 Ιουλίου 2022. Παρουσιάζει ως κεντρικό της άξονα τη δουλειά 91 νέων φωτογράφων. Οι φωτογραφίες τους θα εκτεθούν στον Κήπο του Απογευματινού Ήλιου στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης. Κατά την διάρκεια των 99 ωρών διάρκειας της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν παράλληλες δράσεις.

«Πρόσωπα και ιστορίες» («Visages villages», Γαλλία, 2017, σε σκηνοθεσία – σενάριο των Agnès Varda και JR. Έγχρωμγ, 89΄.

Μια ευτυχής συνεργασία ανάμεσα στη «γιαγιά της Νουβέλ Βαγκ» και στον 33χρονο εικαστικό καλλιτέχνη JR. Η ταινία ξεκινά από ένα φωτογραφικό σχέδιο-οδοιπορικό στα χωριά της Γαλλίας. Καταλήγει σ’ έναν ύμνο για το αποτύπωμα που αφήνουν οι πιο απρόβλεπτες συναντήσεις. Στη φιλία που έχει για θεμέλιο ένα κοινό λοξό βλέμμα στον κόσμο. Στους ανθρώπους που κάνουν τους τόπους. Στους τόπους που κρύβονται στους ανθρώπους. Για την ομορφιά του εφήμερου και την αιωνιότητα της μνήμης.

 

Διαβάστε τα άρθρα για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved