Freddie Mercury

FREDDIE MERCURY

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΤΟ ΦΩΝΗΤΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

Freddie Mercury: γράφει ο Γιάννης Καραμπίτσος

Στις 19 Απριλίου 2016, οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν ότι ο Freddie Mercury είχε μια από τις πιο ασυνήθιστες φωνές ποτέ!

FREDDIE MERCURY: Η ΕΡΕΥΝΑ

Μια ομάδα ερευνητών από την Αυστρία, την Τσεχία και τη Σουηδία αφιέρωσε την έρευνά της στη φωνή του Freddie Mercury. Ο Δρ Κρίστιαν Χέρμπστ του Πανεπιστημίου της Βιέννης, στο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Logopedics Phoniatrics Vocology, έγραψε:

«Η εμφάνιση των υποαρμονικών βοηθά στη δημιουργία της εντύπωσης ενός φωνητικού συστήματος που έχει φτάσει στα όριά του, ενώ χρησιμοποιείται με εξαιρετική μαεστρία. Αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με ένα γρήγορο και ακανόνιστο vibrato, μπορεί να συνέβαλαν στη δημιουργία του εκκεντρικού και θεατρικού χαρακτήρα του Freddie Mercury.»

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι φωνητικές χορδές του Freddie Mercury κινούνταν με μεγαλύτερη ταχύτητα από άλλες συγκριτικά με αυτές άλλων τραγουδιστών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επεκτείνεται ακόμη περισσότερο η φωνή του, όπως αναφέρει το Unilad. Ενώ ένα τυπικό vibrato κινείται μεταξύ 5.4 Hz και 6.9 Hz,του Mercury ήταν 7.04 Hz. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φανερώνεται μια μεγάλη γκάμα φωνητικών ικανοτήτων του και για αυτό το λόγο μπορούσε να ερμηνεύσει μέχρι και κομμάτια της όπερας.

FREDDIE MERCURY: ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

Οι συγγραφείς της μελέτης προσπάθησαν να αναπαράγουν τον τρόπο με τον οποίο ο τραγουδιστής των Queen, μέσω της εκκεντρικής και εντυπωσιακής περσόνας του επί σκηνής, εξωθούσε το φωνητικό του σύστημα στα άκρα.

Αυτό που ανακάλυψαν ήταν το ενδιαφέρον φυσικό φαινόμενο της «υποαρμονικής δόνησης» που απαντά επίσης στους παραδοσιακούς τραγουδιστές της περιοχής Τίβα, της Σιβηρίας. Σε αυτή τη μέθοδο παραγωγής της φωνής, δεν δονούνται μόνο οι φωνητικές χορδές αλλά και οι πτυχές στο σακοειδές τμήμα του οισοφάγου, οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται συνήθως ούτε στην ομιλία αλλά ούτε και στο τραγούδι.

Οι επιστήμονες εντόπισαν αυτήν την τεχνική παραγωγής της φωνής στο τραγούδι του Mercury και ιδιαίτερα στα σημεία όπου έκανε το διάσημο «μουγκρητό» του. Με αυτόν τον τρόπο, ο μοναδικός τραγουδιστής δημιουργούσε την εντύπωση «ενός συστήματος παραγωγής ήχου που φτάνει στα όριά του», παρά το γεγονός ότι η φωνή του έβγαινε αβίαστα.

Το συμπέρασμα ήταν αδιαμφισβήτητο: Ο Freddie Mercury είχε μια μοναδική φωνή στο πανόραμα του Rock “n” Roll, καθιστώντας τον έναν από τους πιο μοναδικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών. Μια αλήθεια που ήδη ξέραμε

Ασυναγώνιστος, απαράμιλλος, εξαιρετικός -ένας Θρύλος!

Πηγή : Logopedics Phoniatrics Vocology

 

Διαβάστε τα άρθρα για την μουσική που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved