Γ ΕΛΜΕ

Γ ΕΛΜΕ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΥΚΕΩΝ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ CHALLENGE

Γ ΕΛΜΕ: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ανησυχητικό περιστατικό με λιποθυμία μαθήτριας της δευτέρας τάξης συνέβη στο 1ο Γυμνάσιο στις Συκιές καθώς συμμετείχε σε… challenge του Τικ Τοκ.

Γ ΕΛΜΕ: Το περιστατικό

Το περιστατικό έγινε εν ώρα διαλείμματος και τα παιδιά σχημάτισαν κύκλο, για να μην φαίνεται η μαθήτρια, που υποβλήθηκε σε «δοκιμασία πρόκλησης κατακράτησης αναπνοής». Το γεγονός διακόπηκε από την παρέμβαση εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Η μαθήτρια στη συνέχεια, όταν πήγαν τα παιδιά στην αίθουσα, δεν αισθάνθηκε καλά, έχασε για λίγο τις αισθήσεις της. Η διεύθυνση του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί αντέδρασαν άμεσα καλώντας ασθενοφόρο που την μετέφερε σε νοσοκομείο. Εκεί διαπιστώθηκε ότι είναι σε καλή κατάσταση. Από το σχολείο έγινε και ενημέρωση προς τους γονείς.

Το περιστατικό απόκτησε μεγάλη δημοσιότητα από τα ΜΜΕ, που με την υπερπροβολή γεγονότων και περιστατικών μπορεί να οδηγήσει σε διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής και άρα σε περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων βίας.

Διαβάστε επίσης: Δημοτικά τέλη

Τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, όπως η απομόνωση, η εύκολη πρόσβαση σε επικίνδυνες πληροφορίες και η πίεση για αποδοχή από τους συνομηλίκους, ενδέχεται να εντείνουν την επιθυμία των νέων να συμμετέχουν σε τέτοιες προκλήσεις. Η κοινωνική πίεση και η ανάγκη για επιβεβαίωση σε έναν κόσμο που συχνά φαίνεται να αξιολογεί την αξία των ατόμων βάσει των «likes» και των «shares» μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

Γ ΕΛΜΕ

Γ ΕΛΜΕ: Το νομικό πλαίσιο

Οι «λύσεις» που αναπόφευκτα προκύπτουν είναι η αυστηροποίηση των ποινών προς τους μαθητές-γονείς, ο αυστηρός πειθαρχικός έλεγχος των εκπαιδευτικών. Το ισχύον νομικό πλαίσιο της χώρας, είναι αρκούντως αυστηρό, και η περαιτέρω αυστηροποίησή του όχι μόνο δεν θα έχει θετικές συνέπειες, αλλά θα εγκλωβίσει παιδιά και νέους σε φαύλο κύκλο παραβατικότητας.

Για τους εκπαιδευτικούς τα φαινόμενα παραβατικότητας, απαξίωσης του σχολείου και της γνώσης, της απάθειας, αδιαφορίας των μαθητών τους απασχολούν βασανιστικά τα τελευταία χρόνια. Προσπαθούν, μέσα σε χίλιες δυο αντιξοότητες, να βρουν τις παιδαγωγικο-κοινωνικές απαντήσεις. Γιατί αφορά πρωτίστως την ουσία της παιδαγωγικής αποστολής και του ρόλου τους στο δημόσιο σχολείο.

Γ ΕΛΜΕ: Το χάσμα

Υπάρχουν πολλοί λόγοι να φοβόμαστε ότι αυτή η νεολαία, που δεν έχει τίποτα να κοιτάει στο μέλλον, μπορεί και να αντιδράσει με τρόπους απρόβλεπτους. Η έλλειψη προσδοκιών σε μια εποχή που εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες ζουν στο κοινωνικό λυκόφως, σε μια εποχή αέναης λιτότητας, φτώχειας, εξωφρενικής ακρίβειας, του υποκατώτατου μισθού, της μαθητείας-δουλείας, της γιγαντιαίας και ενίοτε ανακυκλούμενης ανεργίας των νέων, της επισφάλειας, των παιδιών μας που μεταναστεύουν στο εξωτερικό οδηγεί τους νέους να ψάχνουν αλλού «διεξόδους» και «χαρά».

Διαβάστε επίσης: Ανάπλαση;

Οι σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορικής κάνουν διάφορα συμβάντα να γίνονται γνωστά. Να αφορούν πολύ μεγάλες μάζες πληθυσμού. Τώρα πια επειδή όλα τα παιδιά έχουν κινητό, ένα βίντεο θα αναρτηθεί σε εφαρμογές όπως το tiktok και θα γίνει viral. Αυτό δημιουργεί μια ανταγωνιστική πλατφόρμα, όπου τα παιδιά ανταγωνίζονται ποιο θα είναι το πιο κοινωνικά επιθυμητό και ορατό. Σε αυτόν τον «ανταγωνισμό» ακόμα και η αρνητική επιθυμότητα είναι καλύτερη από τη μη ορατότητα.

Γ ΕΛΜΕ

Γ ΕΛΜΕ: Η δαιμονοποίηση

Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι είναι εύκολο να δαιμονοποιούμε τα παιδιά. Αν δεν αλλάξει αυτό, αν δεν υποκατασταθεί από μια αντίληψη της «πραγματικής» πραγματικότητας -και όχι από αυτή την εικονική πραγματικότητα- στην οποία αρκούμαστε να νομίζουμε ότι μπορούμε να ζούμε για πάντα, Θεωρούμε ότι θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στα παιδιά αλλά και σε εμάς τους ίδιους. Αυτή είναι η πρώτη εξήγηση της ποιοτικής μεταβολής των περιστατικών.

Οι αξίες που επιβάλλονται μέσα από αυτές τις εφαρμογές είναι απόλυτα αντίθετες με αυτές που επιχειρούμε, απελπισμένα, να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας. Για αυτό έχουμε χρέος να τις στηλιτεύσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Δεν είναι «απλά παιχνίδια» είναι η επιβολή του βάρβαρου, παράλογου, παρηκμασμένου πολιτισμού του κυρίαρχου συστήματος στα παιδιά μας από αυτούς που τους έχουν στερήσει το πραγματικό παιχνίδι, το γέλιο, τη χαρά και την ελπίδα! Όταν το κινητό τηλέφωνό του εφήβου είναι δυστυχώς «όλη του η ζωή, όλη η τέχνη του, όλοι οι φίλοι του», το φαινόμενο δεν αντιμετωπίζεται με 10.000 αποβολές !

Διαβάστε επίσης: αυξήσεις στους δήμους

Απαιτείται μια συνολική στρατηγική παρέμβασης σε επίπεδο κοινότητας (σχολείο, γειτονιά) με κυρίαρχο στοιχείο την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και την συνοχή για να αντιμετωπίσουμε τις αιτίες που οδηγούν ένα νέο ή ένα παιδί να ασκήσει βία στο εαυτό του ή στους συνομηλίκους του.

Γ ΕΛΜΕ: Η αλληλεγγύη

Ο δρόμος είναι η ενίσχυση της αλληλεγγύης και της αίσθησης κοινότητας και της πεποίθησης ότι τα παιδιά μαζί, συνεργαζόμενα μπορούν να κάνουν το μέλλον τους καλύτερο. Αυτό που ξεχάσαμε είναι η χαρά της συλλογικής δημιουργίας και δράσης, η χαρά του να βλέπεις τον άλλον ως λύση στα προβλήματά σου και όχι μια απειλή, έναν κίνδυνο ή ανταγωνιστή.

Γ ΕΛΜΕ

Συλλογική μάθηση αντί του άκρατου ανταγωνισμού, της βαθμοθηρίας και της εξετασιολαγνείας. Νέα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Εισαγωγή της τέχνης στο σχολείο, μουσική, κινηματογράφος, θέατρο, εικαστικά κ.ά., αντί της κατάργησης τους. Δωρεάν είσοδος των μαθητών στους χώρους τέχνης και πολιτισμού. Στέκια νεολαίας σε κάθε γειτονιά και ανοικτά σχολεία το απόγευμα για την ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων και ελεύθερο παιχνίδι.

Καθεστώς παιδαγωγικής απελευθέρωσης των εκπαιδευτικών όπου μπορούν να προκαλέσουν θαύματα. Η ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών που πλαισιώνουν τα παιδιά. Η προβολή θετικών προτύπων.

Τέλος, απαιτείται ανελέητη κριτική, αποδόμηση και περιορισμοί στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα πολυεθνικά μεγαθήρια που τις διαχειρίζονται, θησαυρίζουν από τον ανεξέλεγκτο, επικίνδυνο εθισμό που προκαλούν στα παιδιά μας.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Τιμή στον Μάρκ Μαζάουερ

Καλλιτεχνικές ομάδες

Μία μαία

Η διαμαρτυρία των καθηγητών



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved