Handiedance την Καθαρά Δευτέρα

HANDIEDANCE ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΣΑΜΗ ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΑΕΙ ΕΝ ΡΟΗ

Handiedance την Καθαρά Δευτέρα: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Ο πολιτιστικός φορέας «Εσαεί Εν Ροή» θα συμμετάσχει στη γιορτή της Καθαρής Δευτέρας, 18/3/2024, στο στρατόπεδο Καρατάσιου, στην Πολίχνη. Ο φορέας θα συντονίσει εργαστήριο handiedance όπου μπορούν να πειραματισθούν μικροί και μεγάλοι με την καλλιτεχνική δημιουργία. Η δράση θα ξεκινήσει στις 11.30 πμ και θα τελειώσει στις 2.30 μμ.

HANDIEDANCE ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ: Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Προτεινόμενη Ομάδα Συμμετοχής: Παιδιά, έφηβοι, έφηβες και νέοι, νέες. Στο εργαστήριο αυτό θα κάνουμε ένα χορό όπου συμμετέχουν μόνο τα χέρια μας. Τα χέρια θα κινούνται από τον καρπό και κάτω. Έτσι το χέρι γίνεται η αναπαράσταση ενός σώματος. Ενσαρκώνει ένα χαρακτήρα. Αυτό το ολοκληρωμένο σώμα κινείται και εκφράζεται σύμφωνα με τη συμπεριφορά αυτού του προσώπου που αναπαριστά.

Τα παιδιά θα φτιάξουν μία ιστορία με την καθοδήγηση της ομάδας Εσαεί Εν Ροή. Αυτοί θα δώσουν τις απαραίτητες συμβουλές, όμως τον τελευταίο λόγο θα έχουν τα παιδιά που εκείνη τη στιγμή θα ολοκληρώσουν την ιστορία τους.

«Handiedance την Καθαρά Δευτέρα:

το μέρος του χεριού θα είναι κατάλληλα

ζωγραφισμένο με μπογιές που

διαλύονται εύκολα με το νερό.»

Ο χώρος δράσης είναι ένα τραπέζι όπου θα υπάρχει το κατάλληλο μπακράουντ και διαθέσιμος εξοπλισμός για πειραματισμό. Σε αυτό θα υπάρχει διαμορφωμένο ένα σκηνικό στο οποίο θα χορεύουν τα χέρια των παιδιών. Ό,τι θα γίνει θα είναι μια ομαδική εργασία, τόσο στη σύλληψη όσο και στην εκτέλεση. Άρα, θα δουλέψουμε με ομάδες παιδιών διαφόρων ηλικιών. Αυτός ο χορός είναι εύκολος και μπορεί να εκτελεσθεί και από άτομα που έχουν προβλήματα κινητικότητας. 

Handiedance την Καθαρά Δευτέρα

HANDIEDANCE ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ: Η ΔΡΑΣΗ

Για να μείνει αυτό το δρώμενο ως καταγραφή η δράση θα βιντεοσκοπηθεί. Αυτό που η κάμερα θα αποτυπώσει είναι μόνο τα χέρια, από τα δάχτυλα μέχρι τον καρπό. Αυτό το μέρος του χεριού θα είναι κατάλληλα ζωγραφισμένο με μπογιές που διαλύονται εύκολα με το νερό. Με αυτό τον τρόπο θα θυμίζουν κάποιο πρόσωπο. Τα διάφορα πρόσωπα στην ομάδα θα υπάρχουν στο σενάριο που έχει διαμορφωθεί. Η απεικόνιση και η κίνησή τους θα γίνει με τη συνεργασία των παιδιών.  

Η δράση κρατά λίγα λεπτά και είναι ομαδική και στην εκτέλεσή της. Το τελικό φιλμάκι θα μονταριστεί και μπορεί να δοθεί στα παιδιά που έχουν συμμετάσχει, αποστέλλοντας με email το τελικό προϊόν. Με τα παιδιά θα συνεργαστούν η Ελένη Καβαζίδου, χορεύτρια-παιδαγωγός-γυμνάστρια, και ο Γιάννης Φραγκούλης, σκηνοθέτης-παραστασιολόγος. Ο Διοργανωτής των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν εκείνη τη μέρα είναι ο Δήμος Παύλου Μελά, η δε Εσαεί Εν Ροή συμμετέχει ως συμπράττων φορέας.

Σας περιμένουμε για να συμμετάσχετε σε αυτή τη δράση τις 11.30 πμ. Το δρώμενο θα τελειώσει στις 2.30 μμ. Θα υπάρχουν σχετικές οδηγίες στη γραμματεία των διοργανωτών και στον πίνακα ανακοινώσεων. Να είστε όλοι εκεί!

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved