Η Κιβωτός του Κόσμου-πάτερ Αντώνιος

Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-ΠΑΤΕΡ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ

Η Κιβωτός του Κόσμου-πάτερ Αντώνιος: γράφει ο Κώστας Γιαννόπουλος

Έχουμε ήδη μιλήσει για το θέμα που προέκυψε με την Κιβωτό του Κόσμου. Έχουμε εκφράσει την άποψή μας ότι στο θέμα θα πέσει φως από το δικαστικό σύστημα. Τουλάχιστον αυτό ελπίζουμε. Σε αυτό που θα αναφερθούμε σε αυτό το σημείωμα είναι η χρήση των συμβόλων και ο σκοπός της. Αν, μπορεί, έτσι, να κατευθυνθεί η σκέψη του ανθρώπου σε ένα σημείο.

Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-ΠΑΤΕΡ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: ΤΟ ΠΑΤΡΙΚΟ ΑΡΧΕΤΥΠΟ

Είναι κατανοητό ότι ο κόσμος της πατριαρχίας έχει και εδώ τα αναφερόμενά του. Μόνο που τη διοίκηση αυτού του Οργανισμού ασκούσε  ένας παπάς φτάνει. Βέβαια, ξέρουμε από τις αποκαλύψεις ότι η διοίκηση ασκείτο από άλλους. Όμως ένας άνθρωπος της εκκλησίας ήταν στην βιτρίνα. Θα αποκωδικοποιήσουμε αυτό το αναφερόμενο.

Ο Πατέρας ως αρχέτυπο ανασύρεται από τη συλλογική μνήμη. Φέρει στο νου το θέμα της ασφάλειας και αυτό της εγκυρότητας. Αυτό που γίνεται εκεί είναι σωστό, σύμφωνα με την ηθική της τάξης, όπως περιγράφεται από το τρέχον αξιακό σύστημα. Ακόμα, υπάρχει η ασφάλεια ότι όλα γίνονται σωστά. Αφού ο Πατέρας θέτει τους νόμους και δεν μπορεί να τους παραβιάζει. Άρα αν κάποιος βοηθήσει, αυτή η ενέργεια δεν θα πέσει στο κενό.

«Η Κιβωτός του Κόσμου-πάτερ Αντώνιος: Αυτό

το διασφάλιζε η ηγετική παρουσία ενός παπά. Έτσι πιστεύαμε.»

Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικό σημείο για να έχει αυτός ο Οργανισμός την εγκυρότητα που θέλει για να λειτουργήσει. Είναι όμως έτσι τα θέματα; Υπάρχει κάπου κάποια ανακρίβεια;

Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-ΠΑΤΕΡ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: Η ΟΙΚΟΝΝΟΜΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Αυτό που έχουμε δει είναι ότι υπήρχαν αρκετές δωρεές. Δεν ξέραμε το οικονομικό μέγεθος. Τώρα αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό ήταν πολύ υψηλό. Δωρεές από πολίτες και οικονομικά κέντρα. Εθελοντική εργασία, πράγμα που σημαίνει ένας σημαντικός όγκος ωρών εργασίας που ήταν απλήρωτες. Όλα αυτά πήγαιναν στο σωστό μέρος. Αυτό το διασφάλιζε η ηγετική παρουσία ενός παπά. Έτσι πιστεύαμε.

Πόσες φορές όμως δεν έχουμε δει ότι η παρουσία εκπροσώπων της Εκκλησίας δεν σημαίνει οικονομικές ατασθαλίες; Ακόμα διατάραξη της τάξης προς το συμφέρον αυτής της κοινωνικής τάξης που κυβερνά; Η πολιτική ιστορία το αναφέρει ρητά. Αρκεί να διαβάσουμε πιο προσεχτικά και ερευνητικά την παγκόσμια ιστορία και οι απορίες μας θα λυθούν.

Η Κιβωτός του Κόσμου-πάτερ Αντώνιος

Οι αποκαλύψεις αναφέρουν μια κατάσταση που δεν ήταν τόσο χρηστή. Βέβαια, το δικαστικό σύστημα θα βγάλει τα άπλυτα στη φόρα. Αν, φυσικά, το αφήσουν να κάνει την δουλειά του χωρίς εμπόδια. Η θέληση της ηγεσίας της Εκκλησίας να αναλάβει τη ηνία της Κιβωτού του Κόσμου μας προϊδεάζει. Μπορεί να υπάρχει κάποια παρέμβαση τόσο στην δικαστική έρευνα όσο και στην πολιτική βούληση.

Η ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-ΠΑΤΕΡ ΑΝΤΩΝΙΟΣ: Η ΒΙΤΡΙΝΑ

Η πρόσοψη του «καταστήματος» ήταν καλή. Όλα ήταν στη θέση τους. Έτσι όπως τα επιθυμεί ο πολίτης που πιστεύει σε μια κοινωνία που διοικείται με σωστό τρόπο. Τι σημαίνει όμως «σωστός τρόπος»; Η απάντηση δίνεται από το ίδιο το κοινωνικό σύστημα που κανονίζει αυτή την κοινωνία. Εκφράζεται από τα μέσα ενημέρωσης. Ο κόσμος είναι πεπεισμένος ότι όλα λειτουργούν με ιδανικό τρόπο. Φτάνει όμως η στιγμή που αποκαλύπτεται ότι αυτό δεν συμβαίνει.

«Η Κιβωτός του Κόσμου-πάτερ Αντώνιος: Η μόνη

διαφορά είναι ότι τώρα τα λεφτά θα πηγαίνουν

κατευθείαν στο κράτος και στην Εκκλησία.»

Η άρνηση του πάτερ Αντωνίου να εκχωρήσει την ηγεσία του Οργανισμού στην επίσημη Εκκλησία ενόχλησε. Η θέληση της κυβέρνησης να μαζέψει όλο και περισσότερα λεφτά άνοιξε τον ασκό του Αιόλου. Ο Οργανισμός μπήκε στο μικροσκόπιο του ελεγκτικού μηχανισμού. Εκεί «αποδείχτηκαν» αυτά που ήδη κάποιοι γνώριζαν.

Ήταν ανάγκη η Κιβωτός του Κόσμου να αποδειχθεί ότι έχει πρόβλημα. Έτσι μπορούσε να την αναλάβει κάποιος εκπρόσωπος της κρατικής εξουσίας. Το ότι το κράτος συμπλέει με τον οργανισμό της Εκκλησίας είναι γνωστό. Άρα αυτό που ήθελε να πετύχει η Εκκλησία το κατάφερε. Το ίδιο και ο κρατικός μηχανισμός. Ο κακός πατήρ Αντώνιος περιθωριοποιείται. Ίσως του «τραβήξουν» λίγο το αυτί. Όλα θα είναι πάλι καλά για να συνεχίσει να λειτουργεί αυτό το σύστημα.

Η μόνη διαφορά είναι ότι τώρα τα λεφτά θα πηγαίνουν κατευθείαν στο κράτος και στην Εκκλησία. Όλα θα είναι καλά για το σύστημα εξουσίας. Για τα παιδιά όμως που φιλοξενούνταν θα είναι καλύτερα; Για αυτό έχουμε πολλές αμφιβολίες.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved