Ιριδα visions

ΙΡΙΔΑ VISIONS

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ

Πρόγραμμα εκδηλώσεων 21-25/2/2025

Ιριδα visions: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

To Irida Visions – Μέρες Πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης ΕΚΠΑ είναι ένα φεστιβάλ που έχει καθιερωθεί ως θεσμός τα τελευταία δύο ακαδημαϊκά έτη. Πραγματοποιεί επιτυχώς περισσότερες από 100 εκδηλώσεις μέχρι σήμερα. Επιστρέφει με ένα νέο κύκλο εκδηλώσεων γεμάτο προβολές, masterclasses και workshops.

Ιριδα visions: Η συνεργασία

Το φεστιβάλ είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας του κινηματογραφικού, φωτογραφικού, θεατρικού και χορευτικού τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Ο.Φ.Π.Α.). Ο Π.Ο.Φ.Π.Α., από την ίδρυσή του, τη δεκαετία του 1980 έως και σήμερα αποτελεί χώρο έκφρασης και συνάντησης φοιτητών και μη. Αυτοί με την αφιλοκερδή τους δράση έχουν καταφέρει να καθιερώσουν τον ΠΟΦΠΑ ως πολιτιστικό σημείο αναφοράς στην Αθήνα, αλλά και να εξελιχθούν καλλιτεχνικά σε προσωπικό επίπεδο.

Το φεστιβάλ ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2022 με στόχο την επαναφορά στην κανονικότητα και την ομαλή επαναλειτουργία της Πανεπιστημιακής Λέσχης, ύστερα από τη δυστοπική παράλυση που επέφερε η πανδημία σε όλες τις δραστηριότητες και ιδίως στον τομέα της τέχνης. Παράλληλα, μετά την ψήφιση του άρθρου 296 του Νομοσχεδίου 4777/2021 για την παιδεία που κατέστησε αβέβαιη την λειτουργία του ΠΟΦΠΑ και την αδιάκοπη συνέχεια των δραστηριοτήτων του -καταργώντας την αυτοτελή νομική προσωπικότητα των πανεπιστημιακών λεσχών-, το Φεστιβάλ αποτέλεσε και θα συνεχίσει να αποτελεί μέσο εξωστρέφειας και κινητοποίησης.

Το φεστιβάλ Ίριδα Visions συνεχίζεται, λοιπόν, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά προτάσσοντας την αγάπη για την τέχνη και την ελεύθερη πρόσβαση στην καλλιτεχνική εκπαίδευση.

Ιριδα visions: θεατρικό εργαστήρι

Το θεατρικό εργαστήρι πραγματοποιείται από την Ελένη Παργινού.

Την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025, στις 14:00 με 17:00 θα αρχίσει ένα τετραήμερο θεατρικό εργαστήρι με την Ελένη Παργινού. Ο τίτλος του είναι «Από το ατομικό σώμα στο συλλογικό σώμα». Ανάμεσα στην αμφίδρομη πορεία των δυο αυτών πόλων (ατόμου-ομάδας), το εργαστήρι διερευνά την έννοια της χορικότητας. Με αφορμή το θεατρικό κείμενο εξετάζει τις πολλαπλές δυνατότητες συλλογικής αφήγησης ενός γεγονότος, μέσα σε δοσμένες σκηνικές συνθήκες μεγάλης διάρκειας.

Ιριδα visions

Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί από 21 έως και 24 Φλεβάρη, 14:00-17:00 στον 4ο όροφο της Πανεπιστημιακής Λέσχης (Ιπποκράτους 15). Η συμμετοχή είναι ανοιχτή προς όλους και αναμένεται μεγάλη προσέλευση του κοινού κατά την διάρκεια και των 4 ημερών του εργαστηρίου. Τα άτομα που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο εργαστήριο μπορούν να εγγραφούν συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα συμμετοχής:

Θεατρικό εργαστήρι με την Ελένη Παργινού

Υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Αναλυτικές οδηγίες για τη διεξαγωγή του εργαστηρίου θα δοθούν στους συμμετέχοντες κατά τη συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής.

Ιριδα visions: Η Ελένη Παργινού

 

Η Ελένη Παργινού είναι σκηνοθέτης-ηθοποιός. Σπούδασε υποκριτική στην Ανώτερη Δραµατική Σχολή Εμπρός και χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου και την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα εξειδικευμένης επιμόρφωσης στην Performance Art του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι τελειόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Το 2016 συστήνει μαζί με τον μουσικό-sound artist Κωστή Φραντζή, την καλλιτεχνική ομάδα kentro, η δραστηριότητα της οποίας αναπτύσσεται κυρίως στην Αθήνα και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, δίνοντας έμφαση στον τομέα του θεάτρου αλλά και στο ευρύτερο πεδίο των παραστατικών τεχνών. Βασική παράμετρος της σκηνοθετικής της εργασίας είναι η ώσμωση διαφορετικών πεδίων των παραστατικών τεχνών (θεάτρου, χορού, performance).

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: «Ουρανός κατακόκκινος», «Χρόνος πριν | Χρόνος µετά» (Bios, 2023-24), «Deal me out» (ION arts festival, Δεκέµβριος 2022, Κέρκυρα), «Όσο κράτησε η µάχη» (Bios, Ιούνιος 2021). Έχει ενεργήσει στην συγκρότηση ενός θιάσου ως φορέα µιας συλλογικής αφήγησης σε συνεργασία µε την εφορεία αρχαιοτήτων και το Γεωπάρκο Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Απρίλιος 2021.

Ιριδα visions

Επίσης τις παραστάσεις «Woyzeck», του G. Buchner (Θέατρο ΡΟΕΣ, Δεκέμβριος 2019 – Ιανουάριος 2020), «Schemata a 3hrs site-specific performance» σε συμπαραγωγή µε το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, Σεπτέμβριος 2019, «F-time», εγκατάσταση/performance (Ιόνιο Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού, 2017), «Αναφορά σε μια ακαδημία», του F. Kafka (Θέατρο ΣΗΜΕΙΟ, Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2016).

Ιριδα visions: Φωτογραφία

Το Masterclass φωτογραφίας θα κάνει η Όλγα Στεφάτου.

Την Τρίτη 25/2 στις 21:00 θα πραγματοποιηθεί στον κινηματογράφο Ίρις (Ακαδημίας 55) ομιλία από τη φωτογράφο Όλγα Στεφάτου. 

Η Όλγα Στεφάτου είναι φωτογράφος και σύμβουλος φωτογραφίας με δημιουργική βάση το εργαστήριο της στην Αθήνα, το atelier délos. Έχει παρουσιάσει έργα της στο Aga Khan Museum (CA), Doha Fire Station Art Space (QA), Los Angeles Month of Photography, Head On (AU), Les Boutographies (FR), Gallery Negpos (FR), Photon Gallery (SI), Synthesis Gallery (BG), Benaki Museum (GR), MOMus-Photo Biennale Θεσσαλονίκης (GR) και Athens Photo Festival (GR) μεταξύ άλλων.

Έχει εμπειρία στη φωτοδημοσιογραφία, έχοντας συνεργαστεί με διεθνή μέσα ενημέρωσης (Der Spiegel, Die Zeit, The Economist, NBC News, Vanity Fair). Το 2021 επιλέχθηκε από τον οίκο Dior μαζί με εννιά ακόμη Ελληνίδες φωτογράφους να φωτογραφίσει τη συλλογή Cruise 2022. Το 2015 κατέγραψε ως μέλος του πληρώματος την πρωτοποριακή αποστολή Solar Impulse-O πρώτος γύρος του κόσμου με αεροσκάφος ηλιακής ενέργειας.

Συνεργάζεται με την Περιφέρεια Θεσσαλίας ως σύμβουλος για το νέο φωτογραφικό διαγωνισμό Tloupas Path. Στο πρόσφατο παρελθόν εργάστηκε για τον οργανισμό Qatar Museums. Από το 2014 έως το 2022, ήταν επιμελήτρια του εικαστικού προγράμματος και των παράλληλων δράσεων του Saristra Festival στην Κεφαλονιά. Το 2021, συνίδρυσε τη διεθνή πλατφόρμα Print For Crisis με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για την υποστήριξη δημοσιογράφων, φωτογράφων και εικαστικών της Μιανμάρ.

Σπούδασε φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και το 2012 πήρε το μεταπτυχιακό της στη Δημοσιογραφία Πολυμέσων, από το Πανεπιστήμιο του Μπόλτον, με έδρα το Πεκίνο της Κίνας.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Στόχος η παιδεία

Ανοιχτή πρόσκληση

Δημόσια Ωνάσεια σχολεία

Θολός βυθός



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved