ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Αποκλειστικό-Ντοκουμέντα αποκαλύπτουν

τα λάφυρα του πολέμου του Ισλαμικού Κράτους

WASHINGTON (Reuters). Το Ισλαμικό Κράτος έχει ιδρύσει υπηρεσίες με σκοπό να χειριστούν τα λάφυρα του πολέμου, συμπεριλαμβανομένων και των σκλάβων, και την εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου, όπως το πετρέλαιο, δημιουργώντας τους θησαυρούς της κυβέρνησης που θα την κάνουν ικανή να σαρώσει τόσο τη Συρία όσο και το Ιράκ και τις άλλες περιοχές.

Η ιεραρχική γραφειοκρατία, συμπεριλαμβανομένης της μικροαστικής αντιπαλότητες μεταξύ των υπαλλήλων και των νομικών τους κωδίκων, με τη μορφή της θρησκευτικής fatwas περιγράφονται λεπτομερώς σε ένα όγκων εγγράφων, κρυμμένων, που κατασχέθηκαν από τις ΗΠΑ, απ’τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων, το Μάιο, όταν σκοτώθηκε ο υψηλός αξιωματούχος του IS, Abu Sayyaf. Το Reuters αναδεικνύει μερικά απ’αυτά τα ντοκουμέντα.

Αμερικανοί αξιωματούχοι λένε ότι τα έγγραφα τους έχουν βοηθήσει να εμβαθύνουν στην κατανόηση της μαχητικής ομάδας, της οποίας η ικανότητα στο να ελέγχει τα εδάφη που έχει καταλάβει εξέπληξε πολλούς. Εμβαθύνουν για το πώς μια μικρή ομάδα ανταρτών έχει αναπτύξει μια πολύπλοκη γραφειοκρατία για τη διαχείριση των ροών εσόδων -αφού λεηλάτησαν το πετρέλαιο και έκλεψαν αρχαιότητες- και να επιβλέπει τον υπόδουλο πληθυσμό.

«Αυτό φέρνει πραγματικά το άνω κάτω. Το επίπεδο της γραφειοκρατίας, την οργάνωση, τα τζάκια, τις επιτροπές», αναφέρει ο Brett McGurk, ειδικός απεσταλμένος του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα για τον συνασπισμό ενάντια στον IS, όπως δήλωσε στο Reuters.

Για παράδειγμα, ένα τζάκι, είναι σχεδόν ισοδύναμο με ένα υπουργείο, χειρίζεται τους φυσικούς πόρους, συμπεριλαμβανομένης και της αξιοποίησης των αρχαιοτήτων από τις αρχαίες αυτοκρατορίες. Ένα άλλο, τις διαδικασίες για τα λάφυρα του πολέμου, συμπεριλαμβανομένων και των δούλων.

«Το Ισλαμικό Κράτος έχει επενδύσει στην κρατική υπόσταση και  την εικόνα του Χαλιφάτου περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη τζιχάντ (ιερη) επιχείρηση. Έτσι, μια επίσημη οργάνωση, εκτός του ότι είναι πρακτικό να έχει τον έλεγχο τόσο πολύ σε συνεχιζόμενα εδάφη και στις μεγάλες πόλεις, ενισχύει επίσης την εικόνα της κρατικής υπόστασης», είπε ο Aymenn al Tamimi, ένας συνεργάτης στο Φόρουμ Μέση Ανατολή, ειδικός και εμπειρογνώμονας σε δομή του Ισλαμικού Κράτους.

Τα έγγραφα δείχνουν επίσης πόσο το Ισλαμικό Κράτος είναι «σχολαστικό και έχει ως γνώμονα τα δεδομένα» στη διαχείριση του τομέα πετρελαίου και του φυσικού αερίου, αν και δεν έχει μια εξελιγμένη οργάνωση, δήλωσε ο Amos Hochstein, ανώτατος αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τις ενεργειακές υποθέσεις.

Αμερικανοί αξιωματούχοι αναφέρουν ότι τα έγγραφα έχουν βοηθήσει το συνασπισμό εναντίον του Ισλαμικού Κράτους για να εντοπίσει τα τρωτά σημεία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους έχουν χρησιμοποιήσει τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς για να υποβαθμίσουν τις υποδομές πετρελαίου και στοχεύουν τους υψηλόβαθμους υπάλληλους.

Τα έγγραφα δείχνουν ότι το Ισλαμικό Κράτος δεν είναι απρόσβλητο απ’τις αντιπαλότητες και συγκρούσεις, επί προσωπικού επιπέδου, που χαρακτηρίζουν γραφειοκρατίες παντού. Μία επιστολή της 21ης Νοεμβρίου του 2014 απ’τους Φυσικούς Πόρους τονίζει ότι ο AbuSayyaf είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων. Ο λόγος είναι ότι είναι πολύ καλός σε αυτόν τον τομέα και ότι ο AbuJihadal-Tunisi είναι αφελής και δεν μπορεί να διαχειριστεί το τμήμα, αναφέρει.

ΚΑΛΟΣΥΝΕΣ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΕΣ

Το Reuters δε θα μπορούσε να ελέγξει από μόνο του την αυθεντικότητα των εγγράφων που λαμβάνονται, τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα κλάσμα του υλικού που κατασχέθηκαν στην επιδρομή στη Συρία. Οι δυνάμεις των ΗΠΑ κατέλαβαν ένα τεράστιο ποσό δεδομένων με τη μορφή σκληρών δίσκων, ηλεκτρονικών υπολογιστών, φλασάκια, CD, DVD και χαρτιά.

Πολλά από τα κατασχεθέντα έγγραφα είναι fatwas ή θρησκευτικά κείμενα που καλύπτουν θέματα όπως το βιασμό των γυναικών κρατουμένων και τη μεταχείριση των δούλων με ανήλικα παιδιά, όταν είναι επιτρεπτό για έναν γιο να κλέψει απ’τον πατέρα του για να χρηματοδοτήσει τα ταξίδια για τη ζωνή πολέμου της τζιχάντ, του ιερού πολέμου.

Το Reuters ανέφερε την περασμένη εβδομάδα σε ένα απόρρητο έγγραφο όσον αφορά στην έρευνα για τις fatwa του Ισλαμικού Κράτους για τις κυρώσεις απ’τη συγκομιδή των ανθρώπινων οργάνων. Η fetwa γεννά ανησυχίες ότι η βίαιη εξτρεμιστική ομάδα μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο σε μέρη του σώματος.

Ένα φυλλάδιο με τίτλο «Από τους κανόνες του Δημιουργού για τη σύλληψη των αιχμαλώτων και της δουλείας» καθορίζει τους κανόνες σχετικά με την υποδούλωση των γυναικών που είχαν κατασχεθεί από ηττημένους «άπιστους». Το έγγραφο του Οκτωβρίου 2014, επανεξετάζεται από το Reuters, και επιχειρεί να κάνει κατανοητούς τους κανόνες του ισλαμικού νόμου.

Επικαλούμενη τις ρήσεις του Προφήτη Μωάμεθ, το φυλλάδιο απαιτεί τόσο την καλοσύνη όσο και τη σκληρότητα για τους αιχμαλώτους από ισλαμιστές μαχητές μέλη. Οι υπόδουλες γυναίκες δε θα πρέπει να διαχωρίζονται από τα παιδιά τους, λέει, αλλά αλλού οι κανόνες επιτρέπουν στους μαχητές του Ισλαμικό Κράτος να έχουν σεξουαλικές σχέσεις με γυναίκες σκλάβους.

ΤΟ Φόρουμ για τη Μέση Ανατολή, Tamimi, αναφέρει ότι τα fatwas προορίζονται για να υποστηρίξουν το ισχυρό Ισλαμικό Κράτος, να έχει νόμιμη υπόσταση.

Οι κανόνες δεν ισχύουν μόνο για τα εδάφη που έχουν καταληφθεί στο Ιράκ και στη Συρία, αλλά επίσης και στις αυτοκηρυγμένες επαρχίες, με την ίδια υπόσταση, στην Αφρική, στο Σινά και στη Νότια Ασία. Καλύπτουν ακόμη εγκόσμια θέματα.

Κώστας Πετρόπουλος



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved