Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕ

Κωστής Χατζηδάκης: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ο Κωστής Χατζηδάκης γεννήθηκε στο Ρέθυμνο, στις 20 Απριλίου 1965. Ασχολήθηκε με την πολιτική. Από φοιτητής και μετά. Σπούδασε τη δικηγορία. Έχει μεταπτυχιακό σε αυτό τον τομέα. Είναι βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Β Αθηνών. Τώρα είναι υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Είναι Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Ένας άνθρωπος που δεν έχει δουλέψει ποτέ του. Έχει ασχοληθεί με την πώληση του εθνικού πλούτου, όπως θα δούμε. Ένα golden boy με τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες, όπως σε άλλες χώρες.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ

Ο Κωστής Χατζηδάκης γεννήθηκε στο Ρέθυμνο στις 20 Απριλίου του 1965. Μεγάλωσε στον Άγιο Ιωάννη Μυλοποτάμου. Τελείωσε το Λύκειο Περάματος Ρεθύμνου. Το 1983 εισήχθη στη Νομική Σχολή στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συνέχισε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό στην Πολιτική Επικοινωνία από το Πανεπιστήμιο του Κεντ (Αγγλία). Είναι δικηγόρος στο επάγγελμα, αν και δεν έχει εξασκήσει ποτέ τη δικηγορία. Απασχολήθηκε με την πολιτική.

Έχει παντρευτεί τη γιατρό, πρώην στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολιτευτή της Νέας Δημοκρατίας, Πόπη Καλαϊτζή. Μαζί έχουν αποκτήσει ένα γιο, το Γιάννη.  

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του δρα­στηριοποιήθηκε στη φοιτητική οργάνωση ΔΑΠ – ΝΔΦΚ. Εκλέχτηκε γραμματέας από το 1987 μέχρι το 1989. Μέλος του κεντρικού συμβουλίου της Εθνικής Φοιτητικής Ένωσης της Ελλάδας (ΕΦΕΕ). Τη διετία 1989-90 ήταν στέλεχος της Γραμματείας Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ. και της Γραμματείας Εκλογών του κόμματος. Εν όψει των αναμετρήσεων του 1989 και του Απριλίου 1990.

Έκανε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Κεντ της Μεγάλης Βρετανίας. Επέστρεψε στην Ελλάδα και τον Οκτώβριο του 1992 εξελέγη πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ. Μέχρι το 1994.

Στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου του 1994 ο Χατζηδάκης εξελέγη ευρωβουλευτής. Τον Ιανουάριο του 1997 εκλέγεται Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για την Επιτροπή Περιφερειακής Πολιτικής.

Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΒΟΥΛΗ-ΕΥΡΩΒΟΥΛΗ

Επανεκλέγεται ευρωβουλευτής στις Ευρωεκλογές του 1999. Αμέσως μετά αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών και Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωβουλής. Επανεκλέγεται τρίτη φορά ευρωβουλευτής στις Ευρωεκλογές του 2004. Παράλληλα αναδεικνύεται εκ νέου κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για θέματα περιφερειακής πολιτικής. Το 2006 αναδεικνύεται από το Parliament Magazine ως«Ευρωβουλευτής της χρονιάς στο τομέα της Περιφερειακής πολιτικής».

Στις εκλογές του 2007 εκλέγεται βουλευτής Β΄ Αθηνών. Στη συνέχεια ορίζεται Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή. Στις βουλευτικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 επανεκλέγεται βουλευτής Β΄ Αθηνών. Ορίζεται από τον Αντώνη Σαμαρά Τομεάρχης Ανάπτυξης.

«Κωστής Χατζηδάκης: η συνέχεια της πολιτικής του

δραστηριότητας χαρακτηρίζεται από τη διάλυση του κοινωνικού ιστού.»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ-ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2012 εκλέγεται και πάλι βουλευτής Β” Αθηνών.

Στην κυβέρνηση Σαμαρά, τον Ιούνιο του 2012, αναλαμβάνει Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Παραμένει σε αυτή τη θέση μέχρι τον Ιούνιο του 2013. Από τον Ιούνιο του 2013 μέχρι τον Ιούνιο του 2014 ήταν Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Στις εκλογές του Ιανουαρίου και του Σεπτεμβρίου 2015 εκλέγεται ξανά βουλευτής στην Β” Αθηνών. Τον Ιανουάριο του 2016 ο Κωστής Χατζηδάκης ορίστηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη Αντιπρόεδρος της ΝΔ. Με αρμοδιότητα την σύνταξη του νέου κυβερνητικού προγράμματος του κόμματος. Είναι υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων χωρίς να έχει τριβή με τον εργασιακό χώρο!

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

Στις Ευρωεκλογές του 1994 εξελέγη ευρωβουλευτής. Επανεξελέγη ευρωβουλευτής για άλλες δύο φορές (1999 και 2004). Όλα αυτά τα χρόνια ήταν μέλος της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής. Διετέλεσε επίσης μέλος των Επιτροπών: Μεταφορών, Κοινωνικών Υποθέσεων και Απασχόλησης, Εσωτερικής Αγοράς και Εξωτερικών Υποθέσεων.

Από το 1999 μέχρι το 2002, ήταν πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής και Μεταφορών. Παράλληλα είχε δύο θητείες (1997-1999 και 2002-2007) ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Διετέλεσε επίσης αντιπρόεδρος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κύπρου. Τακτικό μέλος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ε.Ε.-Τουρκίας.

Τον Ιανουάριο του 1997 εκλέγεται Κοινοβου­λευτικός Εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ). Της «Επιτροπής Περιφερειακής Πολιτικής του Ε.Λ.Κ.». Αυτή είχε ως κύριο αντικείμενό της τις χρηματοδοτήσεις των κρατών-μελών της ΕΕ. Μέσω των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης (ΚΠΣ).

Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Από κοινού με τη Βρετανίδα εκπρόσωπο του Εργατικού κόμματος, Arlene McCarthy, εισηγήθηκε την έκθεση του Τμήματος της Περιφερειακής Ανάπτυξης. Τις διατάξεις για τα Διαρθρωτικά Ταμεία. Τον Ιανουάριο του 2002, με πλειοψηφία των 2/3 των μελών, εξελέγη Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος (Συντονιστής). Στην Επιτροπή Περιφερειακής Πολιτικής, Μεταφορών και Τουρισμού.

Ο επόμενος ρόλος του Χατζηδάκη στην Επιτροπή Περιφερειακής Πολιτικής ήταν: Η ανάληψη της εισήγησης για το Δ” ΚΠΣ και την περιφερειακή πολιτική της ΕΕ για την περίοδο 2007-2013. Καθώς και για τις οικονομικές προβλέψεις για τα Διαρθρωτικά Ταμεία και το Ταμείο Συνοχής.

Η ενασχόλησή του ήταν όσον αφορά στα οικονομικά και κοινωνικά θέματα. Αυτό που ξέρουμε είναι η συνέχεια της πολιτικής του δραστηριότητας. Χαρακτηρίζεται από τη διάλυση του κοινωνικού ιστού. Αυτή είναι η μοναδική του εργασία.

«Κωστής Χατζηδάκης: Είναι χαρακτηριστικό

και σε αυτό το σημείο η προσέγγιση σε θέματα

που δε λύνονται άμεσα. Αλλά δημιουργούν εντυπώσεις.»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ-ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Ως μέλος της επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, υπήρξε ένας από τους εισηγητές της Έκθεσης για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Κοινωνικής Δράσης (1995-1997) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Συγκεκριμένα, εισηγήθηκε το τμήμα της έκθεσης: «Κοινωνική Προστασία, Ρατσισμός, Ξενοφοβία και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες». Ψηφίσθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ως αντιπρόεδρος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κύπρου. Ως μέλος της Μικτής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Τουρκίας, μεταξύ άλλων, κατέθεσε πρόταση ψηφίσματος για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Επισκέφθηκε πολλές φορές την Τουρκία. Μεταφέροντας το μήνυμα για ένα ειρηνικό μέλλον. Το Νοέμβριου του 1999 του απονεμήθηκε το Βραβείο Ειρήνης και Φιλίας «Αμπντί Ιπεκτσί». Για τη συνεισφορά του στην αλληλοκατανόηση μεταξύ των δύο λαών. Είναι χαρακτηριστικό και σε αυτό το σημείο η προσέγγιση σε θέματα που δε λύνονται άμεσα. Αλλά δημιουργούν εντυπώσεις.  

Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2007 εκλέγεται βουλευτής Β΄ Αθηνών. Ορίζεται Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών στην Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή. 

Εργάστηκε για μία βιώσιμη και μόνιμη λύση στην Ολυμπιακή που οδήγησε στο κλείσιμό της. Την εξυγίανση του ΟΣΕ που οδήγησε επίσης στο κλείσιμό του. Την ενίσχυση πράσινων μεταφορών που δεν έγιναν ποτέ. Τη νυχτερινή λειτουργία του Μετρό τα σαββατοκύριακα. Την επέκταση του τραμ στον Πειραιά και του Ηλεκτρικού προς την Εθνική Οδό. Αυτά όμως ήταν το έργο της Αττικό Μετρό και όχι του υπουργείου.

Την προώθηση του σχεδίου για μεγάλο και σύγχρονο δίκτυο οπτικών ινών που δεν έγινε τότε. Τον Ιανουάριο του 2009 ανέλαβε υπουργός Ανάπτυξης. Εργάζεται για την ομαλή λειτουργία της αγοράς, για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μέσω του ΤΕΜΠΜΕ και του ΕΣΠΑ. Για τη συνέχιση του εθνικού σχεδίου για τους αγωγούς. Για την προώθηση της πράσινης ενέργειας με προγράμματα όπως π.χ. φωτοβολταϊκά στις στέγες.

Ουτοπικά όνειρά του. Για την εξοικονόμηση ενέργειας με τα προγράμματα για την απόσυρση κλιματιστικών και την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων. Έμειναν μόνο στις εξαγγελίες.  Η δουλειά του μέχρι τώρα ήταν να ξεπουλά τις κρατικές υπηρεσίες στους ιδιώτες. Για ένα κομμάτι ψωμί!

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Το 2007 του ανατέθηκε από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή, η επίλυση του οικονομικού προβλήματος της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αυτό το θέμα απασχολούσε το κράτος από τη δεκαετία του 1970. Όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα ελλείμματα της εταιρείας. Διογκώθηκαν στα χρόνια που ακολούθησαν.

Για την επίλυση του προβλήματος, ο Χατζηδάκης ανέλαβε τέσσερις δεσμεύσεις: Κανείς εργαζόμενος δε θα έχανε τη δουλειά του. Τα νησιά δε θα έμεναν χωρίς αεροπορικές συνδέσεις. Οι φορολογούμενοι δε θα επιβαρύνονταν οικονομικά. Δε θα δημιουργείτο μονοπώλιο στις αερομεταφορές στην Ελλάδα. Το υπουργικό γραφείο του έγινε δύο φορές στόχος επιθέσεων. Το Δεκέμβριο του 2007 και το Σεπτέμβριο του 2008. Ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων που προκλήθηκαν.

Στις 6 Φεβρουαρίου 2008, ο Χατζηδάκης, ανακοίνωσε τη σύσταση μιας Μεικτής Συντονιστικής Επιτροπής για τη μετεξέλιξη της Ολυμπιακής. Ακολούθησε ένας μαραθώνιος πολύμηνων διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αποδέχθηκε το σχέδιο της κυβέρνησης στις 17 Σεπτεμβρίου 2008. Εξασφαλίστηκαν, η έγκριση της ΕΕ που ήταν σημαντική για τους επενδυτές: Η συνέχιση της χρήσης του ονόματος «Ολυμπιακή» και των ολυμπιακών κύκλων. Η αξιοποίηση των σημαντικών περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής. Η απρόσκοπτη συνέχεια των πτήσεων στις άγονες γραμμές. Η αδιάκοπη συνέχεια του πτητικού έργου μέχρι την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης. Η λειτουργία της νέας εταιρείας με slots που θα αντιστοιχούν στο 65% των διαθεσίμων.

«Κωστής Χατζηδάκης: Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης

της Ολυμπιακής χαρακτηρίστηκε με δυσμενή

σχόλια από κόμματα της αντιπολίτευσης.»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2008, η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αποκρατικοποίηση. Στις 4 Φεβρουαρίου 2009, συνεδρίασε η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων και αποφάσισε να μην αποδεχθεί τις προσφορές. «Οι προσφορές που πληρούσαν τους όρους ήταν χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες αποτιμήσεις του ανεξάρτητου εκτιμητή», ανέφεραν.

Έτσι, λοιπόν, απηύθυνε δημόσια ανοικτή πρόταση σε επιχειρηματικούς ομίλους. Με τη μέθοδο της απευθείας διαπραγμάτευσης. Το πρώτο βήμα για το ξεπούλημα. Έτσι εκδηλώθηκε το ενδιαφέρον της Marfin Investment Group. Υπέβαλε δεσμευτική προσφορά στις 13 Φεβρουαρίου 2009, με συνολικό τίμημα που ανέρχονταν στα 177,2 εκατ. Ευρώ. Ήταν ίσο με την αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή και πολύ πάνω από τα αρχικά ποσά προσφορών. Ακολούθως, στις 23 Μαρτίου του ίδιου έτους η Ολυμπιακή Αεροπορία ιδιωτικοποιήθηκε μέσω της πώλησής της στην MIG. Μετονομάστηκε σε Olympic Air.

Κωστής Χατζηδάκης

Με την επίλυση του θέματος της Ολυμπιακής, το κράτος άρχισε να εισπράττει έσοδα από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές από τον χώρο των αερομεταφορών. Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής χαρακτηρίστηκε με δυσμενή σχόλια από κόμματα της αντιπολίτευσης. Ενώ εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων, όπως η ΓΣΕΕ και η ΟΣΠΑ, άφησαν αιχμές για τους χειρισμούς του Χατζηδάκη. Η εταιρεία μετά αφομοιώθηκε με την Aegean, η οποία χρηματοδοτείται από το κράτος.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΟΣΕ

Το 2008-2009 ξεκίνησε, μέσα σε αντιδράσεις, το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Σύμφωνα με το Χατζηδάκη επρόκειτο για μία εταιρεία τρεις φορές πιο ελλειμματική από την Ολυμπιακή.

Στις 12 Αυγούστου του 2008, παρουσιάστηκε από τον Χατζηδάκη, το πλάνο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ. Προτάγματα είχε την ασφάλεια, τη διαφάνεια, την εξυγίανση και την ανάπτυξη. Τα μέτρα του σχεδίου άρχισαν να εφαρμόζονται ταχέως. Μέσω του νόμου 3710/2008. Η συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηρόδρομους στα θέματα ασφάλειας είχε ξεκινήσει. Ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ σε νομικό επίπεδο ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2008. Πριν παραδώσει το υπουργείο Μεταφορών ο Κωστής Χατζηδάκης στον κυβερνητικό ανασχηματισμό του Ιανουαρίου 2009.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που εκλέχτηκε τον Οκτώβριο του 2009, και ως αντιπολίτευση είχε αντιταχθεί στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Πάγωσε από τον Οκτώβριο του 2009 σχεδόν για ένα χρόνο το πρόγραμμα εξυγίανσης. Αυτό μπήκε και πάλι σε τροχιά υπό την πίεση της τρόικας. Η εξυγίανση του ΟΣΕ έμελλε να συνεχιστεί από την επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Αντώνη Σαμαρά. Πουλήθηκε σε Ιταλό επενδυτή, μετά από τα «μαγειρέματα» Χατζηδάκη.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η ΕΠΙΘΕΣΗ

Τον Δεκέμβριο του 2010, ο Χατζηδάκης δέχεται επίθεση στο Σύνταγμα. Η επίθεση καταδικάστηκε από σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο. Ο ίδιος δήλωσε: «Δεν αισθάνομαι κανένα μίσος για όσους μου επιτέθηκαν χθες. Ωστόσο, όλοι είναι ανάγκη να κατανοήσουμε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά με το μίσος και με τη βία. Αντίθετα, πρέπει να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να ξεπεράσουμε αυτή τη μεγάλη κρίση». Ξέχασε όμως να πει ότι αυτό το μίσος είχε τροφή: οι πολιτικές του ίδιου, η απώλεια εργασιακών θέσεων, οι πρακτικές ενός ανεπάγγελτου.  

Τον Φεβρουάριο του 2012 ο Χατζηδάκης ορίζεται εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας στην συζήτηση της ολομέλειας της Βουλής για το 2ο Μνημόνιο και το PSI. Εισηγούμενος την υπερψήφισή τους δεδομένου ότι η Ελλάδα βρισκόταν «στο χείλος του γκρεμού». Ότι με το PSI «στηρίζεται το τραπεζικό σύστημα και ελαφρύνονται οι υποχρεώσεις της χώρας κατά 4-5 δις ευρώ ετησίως». 

Ο Χατζηδάκης, αναγνώρισε την ανάγκη να ξαναδεί η Ευρώπη τις πολιτικές της. «Να εγκαταλείψει τις τιμωρητικές προσεγγίσεις». Μέχρις όμως η Ευρώπη να προχωρήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, «πρέπει να παραμείνουμε στο στίβο. Να μη μείνουμε μόνοι μας. Να σωθούν άλλες ευρωπαϊκές χώρες και εμείς να είμαστε ο αποδιοπομπαίος τράγος» δήλωσε, μεταξύ άλλων. Τα αποτελέσματα τα ζουν οι Έλληνες όλα αυτά τα χρόνια!

Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΣΠΑ-ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ

Τη διετία 2012-2014 διετέλεσε υπουργός Ανάπτυξης στην κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά. Εργάστηκε για την απορρόφηση του ΕΣΠΑ.

Τον Οκτώβριο του 2012, ο Χατζηδάκης προσδιόρισε τις προτεραιότητες της κυβέρνησης Σαμαρά σχετικά με το ΕΣΠΑ,. Στοχεύοντας στη βελτίωση απορρόφησης και διαχείρισης των κονδυλίων του προγράμματος. Εν τέλει, το ελληνικό κράτος, βελτίωσε τις επιδόσεις του στον συγκεκριμένο τομέα, από την 18η για το 2012, στην 3η θέση μέχρι τον Απρίλιο του 2014 μεταξύ όλων των μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Η Ελλάδα επίσης, κατέλαβε την πρώτη θέση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που είναι και το μεγαλύτερο απ’ όλα τα κοινοτικά ταμεία. Με τους πόρους αυτούς χρηματοδοτήθηκαν σημαντικά έργα σε όλη τη χώρα, καθώς και δράσεις κοινωνικής πολιτικής (π.χ. παιδικοί σταθμοί, κουπόνια υγείας και επιδοτούμενες θέσεις εργασίας).

«Κωστής Χατζηδάκης: Οι εθνικές οδοί

από τότε δεν είναι κρατικές. Ανήκουν

όλες σε ιδιώτες. Δεν έχουμε δει ουσιαστικά

κάποια καλυτέρευση της κατάστασής τους!»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ

Η επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων ήταν έργο συνολικού αρχικού προϋπολογισμού 5,5 δις ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν το 2008 από την κυβέρνηση Καραμανλή. Σταμάτησαν το 2011, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής κρίσης. Το καλοκαίρι του 2012, όταν ανέλαβε το Υπουργείο Ανάπτυξης ο Χατζηδάκης, η κατάσταση ήταν ζοφερή. Ήταν το αποτέλεσμα των πολιτικών του.

Οι αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου, Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), Ολυμπία Οδός και Ιονία Οδός, ξεκίνησαν χάρη στη συμφωνία στην οποία κατέληξε η κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2012. Μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, τις 43 εμπλεκόμενες τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

Η συμφωνία είχε ως αποτέλεσμα να αποφευχθεί η καταβολή ποινικών ρητρών στους παραχωρησιούχους από το κράτος. Τα έργα ξεκίνησαν εκ νέου τον Απρίλιο του 2013. Οι εθνικές οδοί από τότε δεν είναι κρατικές. Ανήκουν όλες σε ιδιώτες. Δεν έχουμε δει ουσιαστικά κάποια καλυτέρευση της κατάστασής τους!

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

Η προσπάθεια ξεκίνησε από τον Κωστή Χατζηδάκη το 2008, εν μέσω αντιδράσεων της τότε αντιπολίτευσης του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Χατζηδάκης, παρουσίασε την Εθνική Στρατηγική για τα αεροδρόμια τον Οκτώβριο του 2012. Ολοκληρώθηκε με επιτυχία από το ΤΑΙΠΕΔ. Με νόμο που εισηγήθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης το 2013. Διευθετήθηκε το κανονιστικό πλαίσιο έτσι ώστε τα περιφερειακά αεροδρόμια να εκσυγχρονιστούν. Να γίνουν τοπικοί πόλοι ανάπτυξης, με μία αποκρατικοποίηση-επένδυση της τάξεως των 2,1 δις ευρώ. 

Κωστής Χατζηδάκης

Με το νόμο αυτό εξασφαλιζόταν ότι, το ελληνικό Δημόσιο θα διατηρούσε την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των αεροδρομίων. Με παραχώρηση της χρήσης τους με διαγωνισμό, σε ιδιώτες με μακροχρόνιες συμβάσεις. Κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Επίσης, τα αεροδρόμια ομαδοποιούνταν σε δύο συστάδες προκειμένου να αξιοποιηθούν ευχερέστερα. Διατηρούνταν όλα τα αεροδρόμια σε όλα τα νησιά, ανεξαρτήτως μεγέθους. Ολοκληρωνόταν η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κατά τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα. Παραμένουν όμως ιδιωτικά για περίπου 100 χρόνια!

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ

Το Μάιο του 2014, ο Χατζηδάκης έφερε στη Βουλή το νόμο-πλαίσιο για την απλοποίηση των διαδικασιών. Αφορά στις αδειοδοτήσεις και στους ελέγχους των επιχειρήσεων. Μία πρωτοβουλία που στόχευε να αλλάξει την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Η προετοιμασία της οποίας βασίστηκε σε μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών. Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αλλά και την τεχνική συμβολή της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Συνολικά, με βάση το νόμο-πλαίσιο προβλέφθηκε η μείωση κατά 60% των γραφειοκρατικών διαδικασιών για το άνοιγμα μιας επιχείρησης. Προβλέφθηκε επίσης με απλή δήλωση και με διαδικασίες που μπορούν να προχωρούν ηλεκτρονικά και αυθημερόν να μπορούν να ανοίγουν επιχειρήσεις. Ο νόμος χαιρετίστηκε από το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας. Λίγους μήνες μετά εξεδόθησαν οι πρώτες δύο υπουργικές αποφάσεις για την απλοποίηση της αδειοδότησης. Για 103 δραστηριότητες που συνδέονται με 897 επαγγέλματα. Δε χρειάζεται να πούμε πόσο αυτός ο νόμος έφερε αναστάτωση σε μία οικονομία που ήταν ήδη μπερδεμένη από τα μνημόνια. Ακόμη ότι αυτός τα είχε εισηγηθεί στη Βουλή. Πόσες επιχειρήσεις, λοιπόν, βρέθηκαν σε λίγο καιρό με πρόστιμα.

«Κωστής Χατζηδάκης: το εργασιακό κόστος

ήταν τεράστιο για τις μικρές επιχειρήσεις.

Κάποιες έκλεισαν οριστικά. Και ήταν πολλές.»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ υπήρξε από τις μεταρρυθμίσεις που συνάντησαν τις μεγαλύτερες αντιδράσεις την διετία 2012-2014. Η έκθεση του ΟΟΣΑ παρουσιάστηκε από τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη στις 27 Νοεμβρίου 2013. Μαζί με το γενικό γραμματέα του ΟΟΣΑ Γκουρία.

Επιβεβαίωνε ότι η υπερβολική προστασία είχε κυριαρχήσει σε μία σειρά από κλάδους της οικονομίας. Βλάπτοντας τον καταναλωτή και οδηγώντας σε υψηλότερες τιμές. Εντόπιζε 329 πιθανά σημεία στα οποία θα μπορούσε να γίνει παρέμβαση.

Το σχετικό νομοσχέδιο με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ που υιοθετούσε η κυβέρνηση (το 82% περίπου των προτάσεων) παρουσιάστηκε από τον Κωστή Χατζηδάκη. Κατατέθηκε στη Βουλή στις 28 Μαρτίου 2014. Οι αντιδράσεις στις προτάσεις του ΟΟΣΑ προήλθαν καταρχάς από τις θιγόμενες ομάδες: Φαρμακοποιοί, αρτοποιοί, αγελαδοτρόφοι και κάποιες γαλακτοβιομηχανίες. Όπως και από βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας, αλλά και μέλη της κυβέρνησης.

Με τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου λειτουργίας της αγοράς, τα εμπορικά καταστήματα ξεκίνησαν να ανοίγουν για 8 Κυριακές το χρόνο. Τα μικρότερα για περισσότερες με βάση αποφάσεις των αντιπεριφερειαρχών. Παράλληλα διπλασιάστηκαν οι εκπτωτικές περίοδοι. Άνοιξε η κεντρική αγορά του Ρέντη στον καταναλωτή. Εκσυγχρονίστηκαν οι αγορανομικές διατάξεις. Παράλληλα όμως το εργασιακό κόστος ήταν τεράστιο για τις μικρές επιχειρήσεις. Κάποιες έκλεισαν οριστικά. Και ήταν πολλές.

Κωστής Χατζηδάκης

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΞΑΝΑ Ο ΟΣΕ

Ο Χατζηδάκης καταπιάστηκε εκ νέου με το ζήτημα του ΟΣΕ. Ως υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά. Μέσα σε ένα χρόνο οριστικοποιήθηκε η στρατηγική αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού). Ολοκληρώθηκαν επιτυχώς οι διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν. Για τη διευθέτηση του ζητήματος των κρατικών ενισχύσεων που υπερέβαιναν το 1 δις ευρώ.

Το συνολικό σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ εξοικονόμησε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Όπως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μέχρι το τέλος του 2013, έγινε, για πρώτη φορά στην ιστορία της, κερδοφόρα. Αυτό έγινε γιατί μείωσε τις υπηρεσίες της και όχι το εισιτήριο. Η διαδικασία της αποκρατικοποίησης πέρασε στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Μέχρι το τέλος του 2014 είχαν λυθεί τα θέματα των διεταιρικών συμβάσεων. Στις 2 Φεβρουαρίου 2015 ορίστηκε η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Οι εκλογές του 2015, ανέτρεψαν αυτόν το σχεδιασμό. Τον Ιούλιο του 2016 θα κατατεθεί δεσμευτική προσφορά από την Trenitalia.

«Κωστής Χατζηδάκης: Εκτός και αν μεθοδεύει

την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ.

Όπως στον ΟΣΕ, στην Ολυμπιακή και στη ΔΕΗ.

Ένας μάγος που ότι πιάνει τα κάνει σκόνη.»

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η υπουργία του αυτή ήταν και είναι προβληματική. Οι αλλαγές στον ΕΦΚΑ ήταν στην αρχή άτολμες. Μετά υπήρξε βιασύνη. Άρα εκπλήξεις στους ασφαλισμένους και στους εργαζόμενους. Οι υποδομές δεν εκσυγχρονίστηκαν. Τότε, ως μάγος, αποφάσισε να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου. Έκανε το Τηλεφωνικό Κέντρο. Δαπάνησε πλέον των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Οι αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρείες χαρακτηρίστηκαν σκανδαλώδεις. Η εξυπηρέτηση του κοινού μικρή.

Αποδυναμώθηκαν τα υποκαταστήματα. Άρχισαν οι απειλές στους εργαζόμενους. Μετά οι επιθέσεις σε αυτούς. Το κοινό έβλεπε τον κόπο των υπαλλήλων. Στα μάτια του το πρόσωπο του υπουργού είναι κάτι παραπάνω από γελοίο. Ούτε εδώ τα κατάφερε. Εκτός και αν μεθοδεύει την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΕΦΚΑ. Όπως στον ΟΣΕ, στην Ολυμπιακή και στη ΔΕΗ. Ένας μάγος που ότι πιάνει τα κάνει σκόνη.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

Στις 6 Σεπτεμβρίου 2019 με το υπ΄αριθμ. ΦΕΚ 700, τεύχος Υ.Ο.Δ.Δ. διορίστηκε η αδελφή της συζύγου του Κωστή Χατζηδάκη. Η δικηγόρος Μαρίνα Καλαϊτζή ως μετακλητή σύμβουλος στο γραφείο της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη. Ο διορισμός ήρθε μετά τη δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την απαγόρευση διορισμού πρώτου και δευτέρου βαθμού συγγενών των υπουργών.

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Πόσο τελικά επικίνδυνος είναι αυτός ο άνθρωπος; Από μικρό παιδί είμαι στο κόμμα. Έλεγε ο Παπαγιαννόπουλος στο Μαυρογιαλούρο. Γιατί να δουλέψω; Συμπλήρωνε. Έτσι και ο Κωστής Χατζηδάκης: ανεπάγγελτος. Εκτός και αν του αναγνωρίσουμε ως δουλειά την πώληση σημαντικών ΔΕΚΟ.

Παρόλα αυτά, σε λίγα χρόνια μπορεί να πάρει τη βουλευτική του σύνταξη. Πολλαπλάσια από αυτή των ταπεινών υποτελών του. Να ζήσει πλουσιοπάροχα χωρίς να έχει εργαστεί. Έχοντας καταστρέψει τη μισή χώρα.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Δείτε τα βίντεο που ετοιμάσαμε



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved