ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ

ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ

της Ευδοξίας Γιοβανίδου*

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ διατυμπανίζει ότι η ανάπτυξη είναι προ των πυλών, η κανονικότητα πλέον είναι οριστική και με τη μεταμνημονιακή εποχή όλα μας τα προβλήματα θα σταματήσουν.

Όντως έρχεται η ανάπτυξη και η κανονικότητα, αλλά μερίδιο από αυτήν θα έχουν οι ευνοημένοι αυτής της πολιτικής, οι οποίοι είναι:

Οι τράπεζες: ανακεφαλαιοποιήθηκαν με χρήματα που φορτώθηκαν στις πλάτες του λαού και τώρα εξυγιαίνουν τα χαρτοφυλάκιά τους βγάζοντας στο σφυρί χιλιάδες ακίνητα.

Οι εφοπλιστές: επιβαρύνονται με φορολογία που αντιστοιχεί στα ναύλα 2-3 ημερών, με αφορολόγητο πετρέλαιο.

Οι καναλάρχες: μειώθηκε ο φόρος τους από το 20% στο 5%.

Οι καζινάδες: μειώθηκε ο φόρος τους έως και πέντε φορές.

Οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι: μείωση φόρων κατά 3,2%, όπως προβλέπεται στον προϋπολογισμό του 2018, επιδοτήσεις, φοροαπαλαγές μέσω αναπτυξιακών νόμων, διάφορες διευκολύνσεις για το μεγάλο κεφάλαιο (φτηνή ενέργεια, κούρεμα οφειλών, πολυετείς ρυθμίσεις κ.λπ.).

Επιπροσθέτως, μερικές μόνο από τις επιπλέον «διευκολύνσεις» τις οποίες ζητάνε οι τραπεζικοί όμιλοι για τα χαρτοφυλάκιά τους, που αναμένεται να διογκωθούν το επόμενο διάστημα από την εξαγορά ακινήτων που θα βγουν «στο σφυρί» των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών είναι: η μείωση του φόρου μεταβίβασης, η απαλλαγή από το συμπληρωματικό φόρο του ΕΝΦΙΑ, η κατάργηση του ειδικού φόρου ακινήτων, η κατάργηση του τέλους ακίνητης περιουσίας.

Ενώ για εμάς τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους εμπόρους, όλοι οι συνεχόμενοι αντιλαϊκοί νόμοι (παλιά και νέα μέτρα) έχουν δημιουργήσει ένα ασήκωτο φορτίο χρεών, τώρα με το νέο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή γενικεύονται οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί σε κινητή και ακίνητη περιουσία. Εκβιάζουν ότι θα βγάλουν την οικογένειά μας στο δρόμο ακόμα και για χρέη 500 ευρώ προς το δημόσιο!

Όσο και να προσπαθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΑΖ-ΑΝΕΛ να «χρυσώσει το χάπι» της αντιλαϊκής πολιτικής που ακολουθεί με τη νέα ρύθμιση μέχρι 120 δόσεων για χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία, δεν μπορεί να διαγράψει τις ευθύνες της για τη σκληρή καθημερινότητα και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες συνάδελφοι.

Από τη νέα ρύθμιση άλλωστε, που είχε ανακοινωθεί εδώ και μήνες, με τις αντίστοιχες τυμπανοκρουσίες περί «δίκαιης ανάπτυξης», απορρίπτονται εξαρχής αυτοί που την έχουν περισσότερο ανάγκη. Χιλιάδες συνάδελφοι που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους και πνίγονται στα χρέη, χιλιάδες άλλοι που, λόγω χρεών προς το Ταμείο, αδυνατούν να βγουν στη σύνταξη.

Για όλους τους υπόλοιπους που θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τις συμπληγάδες των προϋποθέσεων που θέτει η νέα ρύθμιση (κριτήρια βιωσιμότητας της επιχείρησης, λόγος χρεών προς το εισόδημα κ.λπ.), η όποια προσωρινή ανάσα μιας ακόμα ρύθμισης δε θα αντιστρέψει το Γολγοθά της ταυτόχρονης πληρωμής παλιών και νέων υποχρεώσεων. Αυτό επιβεβαιώνει και η εμπειρία προηγούμενων ρυθμίσεων από τις οποίες έχουν ήδη αποβληθεί χιλιάδες συνάδελφοι που είχαν αρχικά ενταχθεί σε αυτές.

Όσο εξελίσσεται η κρίση γίνεται ολοένα και πιο προφανές ότι τα αδιέξοδα που βιώνουμε εμείς οι επαγγελματίες δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων επιλογών και κακοδιαχείρισης, όπως τόσα χρόνια μας πιπιλάνε το μυαλό τα ΜΜΕ και λοιποί φορείς. Είναι αποτέλεσμα της λειτουργίας του καπιταλισμού, του ανταγωνισμού και της αναπόφευκτης συγκεντροποίησης, που σε συνθήκες βαθιάς και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης τσάκισαν πολλούς από εμάς τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες, αυξάνοντας το πεδίο κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Δε συμβιβαζόμαστε με αυτή την κατάσταση της φτώχειας, της ανασφάλειας, της ανεργίας.

Να μην επιτρέψουμε στους εκμεταλλευτές του μόχθου μας, κυβέρνηση-ΕΕ-μονοπώλια, να ξεσπιτώσουν, να μας πετάξουν στο δρόμο, να κλείσουν τα μαγαζιά μας.

Τα αιτήματά μας είναι δίκαια, αφορούν στην επιβίωσή μας, την επιβίωση των οικογενειών μας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

Καμία κατάσχεση, κανένας πλειστηριασμός στην πρώτη κατοικία, την επαγγελματική στέγη, τα εργαλεία και τα μέσα εργασίας από δάνεια που βρίσκονται στο κόκκινο.

Διαγραφή τόκων και προσαυξήσεων για τα χρέη προς τις τράπεζες. Κούρεμα του κεφαλαίου κατά 30% για τους εν ενεργεία αυτοαπασχολούμενους και κατά 50% για όσους έκλεισαν την επιχείρηση τους.

Επαναφορά του αφορολόγητου για τους αυτοαπασχολούμενους στις 20.000 ευρώ, προσαύξηση 5.000 για κάθε παιδί. Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης.

Ακατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός που να καλύπτει τις απαραίτητες λειτουργίες κάθε μικροεπιχείρησης.

Άμεση νομοθετική κατοχύρωση της κυριακάτικης αργίας. Κατάργηση όλων των νόμων και διατάξεων που απελευθερώνουν το ωράριο.

*Η Ευδοξία Γιοβανίδου είναι μέλος του Δ.Σ. του Ε.Ε.Θ.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved