Ozzy Osborne

OZZY OSBORNE

ΜΟΥΣΙΚΟΙ

WAR PIGS

Ozzy Osborne: γράφει η Ελένη Καρασσαβίδου

Κάθομαι και σκέφτομαι πως μια παρέα νεαρών από τις φτωχογειτονιές του Birmingham, πόλη με έντονο εργατικό στοιχείο όσο και εάν η μουσική τους με ξένιζε την ίδια ώρα που εξέφραζε όλη την οργή των νέων με τα κομμένα λόγω τάξης φτερά, έγραψαν ένα από τα σημαντικότερα αντιπολεμικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ, το «War Pigs».

Ozzy Osborne: Η πόλη

Αλλά είναι και η πόλη όπου ο Thomson -πανθομολογούμενα ο σημαντικότερος φιλόλογος ελληνιστής μαρξιστής του 20ου αιώνα-, -μαζί με τον Χρίστο Αλεξίου, τον άνθρωπο που εκτιμώ όσο κανέναν στην Ελλάδα, με δέχεται σπίτι του και συζητάμε από την πολιτική ως την ποίηση- ξεκίνησαν τις έδρες νεοελληνικών σπουδών παγκόσμια, από το Πεκίνο ως τη Νέα Υόρκη. Τώρα αυτές κλείνουν η μια πίσω απ” την άλλη, ένα αόρατο δράμα κρατικών πολιτικών και οπισθοχώρησης των ανθρωπιστικών σπουδών.

Στίχοι δίχως πολιτική ορθότητα, απογυμνωμένοι από ποίηση κι όμως ποιητικοί. Πόσο ο Όζζυ Όσμπορν παιδί που βίωσε αποκλεισμό κακοποίηση και φυλακή, έκανε ένα «κλικ» (αριστερά που θα έλεγε και η Γώγου, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι) στο κελί στο τέλος της εφηβείας του και γύρεψε να δημιουργήσει κι όχι να καταστρέψει.

Ozzy Osborne: Η μουσική

Δεν αγαπώ το metal όσο άλλοι, άλλες αλλά τραγούδια, όπως το «One» των Metallica, βασισμένο σε βιβλίο του περίφημου διωκόμενου της δεκαετίας του 1930 Ντ. Τράμπο, το «Afraid to Shoot Strangers», των Iron Maiden, το «Refuse», των Sepultura, το «Gods of War», των Def Leppard Killing, το «Killing in the Name», των Rage Against The Machine, και κάποια άλλα με έκαναν να στέκομαι προσοχή γιατί οι λέξεις ήταν δυνατότερες από την (σημαντική για το είδος της) μουσική.

Ήταν η Metal, που γενικά δεν την αντέχω μουσικά, που σε όλη την παλινόρθωση της δεκαετίας του ΄80, της δεκαετίας εννοώ, πάντα σε συντομογραφία το έγραφα επηρεασμένη από την ελλειπτική αγγλική φράση, που πήρε και συνέχισε τα τραγούδια διαμαρτυρίας που ως μέρος της γενικής κουλτούρας γεννήθηκαν μαζικά το ΄60 και βέβαια γέννησε σπουδαίες μπαλάντες μέσα στην αγριότητα (ακούστε π.χ. το «Nothing else matters»), την ίδια ώρα που μπορεί μελωδίες να μας αποκοίμιζαν για όσα εξελίσσονταν κρυφίως ακόμη τότε, και με μέρος της ευθύνης δικό μας, στις ζωές μας.

Ozzy Osborne: Η σημερινή εποχή

Ενώ σήμερα η τραπ όχι μόνο δεν διαμαρτύρεται αλλά προωθεί την αγριότερη, κυνικότερη μορφή του ατομικισμού, ο οποίος έχει συσχετισθεί γενικά, με λίγους χώρους αντίστασης και όχι αυτούς που περιμένετε απαραίτητα πρώτους, δημιουργημένος, προμοταρισμένος και συνεπικουρούμενος από ένα σύστημα κυνικής ιεραρχίας έχει επικρατήσει.

Η επιλογή να ξαναβρεθούν εκεί στο Birmingham, στις φτωχογειτονιές των νιάτων τους, πριν 20 μόλις μέρες και η στήριξη της τοπικής κοινότητας σε αυτήν την συναυλία την καθιστά ήδη θρυλική. Γιατί τι είναι η μουσική διαμαρτυρίας, αν δεν είναι (και) πρόκληση (μα δέστε τι κάναν οι προκλασσικοί στην Ευρώπη πριν λίγους αιώνες, τι μουσικές σκάλες συχνά χρησιμοποίησαν) και αναταραχής;

ΟΖΖΥ OSBORNE +23/7/2025

 

Διαβάστε τα άρθρα για την μουσική που έχουμε δημοσιεύσει

Δημήτρης Δελφινόπουλος

Πλατωνικοί διάλογοι

Freddie Mercury 

Υπάρχω


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved