Πάρκο στη Νεάπολη

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΠΑΡΚΟ ΡΟΥΜΑΝΙΚΩΝ: ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ

Πάρκο στη Νεάπολη: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Πάρκο στη Νεάπολη: Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζονται τα έργα για την ολοκλήρωση του πάρκο των Ρουμανικών στη Νεάπολη. Τα συνεργεία κατασκευών εργάζονται πυρετωδώς. Έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο ακόμη και στις τελευταίες του λεπτομέρειες. Να εγκαινιαστεί σε λίγες ημέρες. 

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΑΡΚΟ

Η χωροθέτηση ολοκληρώθηκε σύμφωνα με τον σχεδιασμό, που ακολουθήθηκε πιστά. Όσον αφορά στην υλοποιούμενη ανάπλαση. Ο ενιαίος σχεδιασμός ανασυντάσσει τον ελεύθερο χώρο. Αλλά και τις θέσεις πρασίνου.

Πρόκειται για ένα αστικό, σύγχρονο πάρκο πόλης. Με σημαντικό βιοκλιματικό ρόλο. Η αισθητική του πάρκου, η προσαρμογή του στον περιβάλλοντα χώρο και η αρχιτεκτονική του μορφή: Θα αναδειχθούν στο μέγεθος που τους αναλογεί. Όταν έρθει η ημέρα των επίσημων εγκαινίων. Όταν παραδοθεί στη χρήση των πολιτών.

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ: Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

«Μετά από προβλήματα, εμπόδια και δυσκολίες, τεχνικής αλλά και γραφειοκρατικής φύσεως, μπήκαμε στην τελική ευθεία. Πλησιάζουμε στον τερματισμό. Γνωρίζω καλά τη δυσαρέσκεια που έχει προκληθεί από τις καθυστερήσεις.

Ευτυχώς όμως οι πολίτες αντιλαμβάνονται πλέον πάρα πολύ καλά ότι σε κανέναν δεν συμφέρει να εξαγγέλλονται έργα που αργούν ή δεν υλοποιούνται ποτέ. Σε αυτή την περίπτωση, τα εμπόδια που συναντήσαμε στην εξέλιξη της κατασκευής ήταν σημαντικά. Περίπλοκα. Ενώ η λύση τους δεν ήταν στις αρμοδιότητες των υπηρεσιών μας.

«Πάρκο στη Νεάπολη: η προσφορά

του πάρκου όμως, δεν είναι μόνο το πράσινο.»

Όλα αυτά όμως έχουν τελειώσει. Είμαστε πολύ κοντά στο τέλος. Σε πολύ λίγο χρόνο, το πάρκο των Ρουμανικών θα είναι έτοιμο. Θα παραδοθεί στους πολίτες», είπε ο Σίμος Δανιηλίδης.

Πάρκο στη Νεάπολη

Οι εργασίες στο πάρκο έχουν σχεδόν τελειώσει.

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ

Η σημαντικότητα του πάρκου των Ρουμανικών γίνεται εύκολα αντιληπτή. Αν αναλογιστεί κανείς πως είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος πνεύμονας πρασίνου της Νεάπολης. Μετά την περιοχή Στρεμπενιώτη, σε μια πολύ πυκνοδομημένη περιοχή.

Το πάρκο είναι συνολικής έκτασης 5,3 στρεμμάτων. Από τα οποία τα 2,5 στρέμματα είναι πράσινο με συνολικά 170 δέντρα. Από αυτά τα 130 αποτελούν νέες φυτεύσεις μεγάλων δένδρων. Νέες φυτεύσεις 700 θάμνων και 520 καλλωπιστικών-αρωματικών φυτών.

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ: ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Η προσφορά του πάρκου όμως, δεν είναι μόνο το πράσινο. Η δημιουργία ανοιχτού θεάτρου, χωρητικότητας 150 ατόμων. Το πάρκο θα παρέχει την δυνατότητα φιλοξενίας σε υπαίθριες δραστηριότητες: Εκθέσεις, ομιλίες, υπαίθρια αγορά. Χορευτικές εκδηλώσεις και άλλα. Ενώ απευθύνεται σε πολίτες όλων των ηλικιών, κοινωνικών και πολιτισμικών ομάδων.

Διαθέτει Παιδική Χαρά, ένα μικρό γήπεδο με χλοοτάπητα για μεγαλύτερα παιδιά. Αλλά και το «μικρό χωριό»: Θα είναι ένας χώρος περιφραγμένος και με ξύλινα παιχνίδια για παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Επίσης, έχει δημιουργηθεί ειδικός χώρος για επιτραπέζια παιχνίδια ενηλίκων. Αλλά και ομαδικές συγκεντρώσεις. Σε άλλον χώρο, θα τοποθετηθούν όργανα γυμναστικής εξωτερικού χώρου, για όσους το επιθυμούν. 

«Πάρκο στη Νεάπολη: το πάρκο Ρουμανικών

είναι ένας χώρος ασφαλής.»

Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο ανάπαυσης με καθίσματα, έχει δημιουργηθεί κήπος με αρωματικά φυτά. Αξίζει να τονιστεί πως στο άμεσο μέλλον θα χτιστεί ένα νέο αναψυκτήριο στη θέση που βρισκόταν το παλιό. Επίσης έχει τοποθετηθεί ένας νέος περιστερώνας.

Πάρκο στη Νεάπολη

                  Η θέση στου στη Νεάπολη.

Συνολικά το πάρκο Ρουμανικών είναι ένας χώρος ασφαλής. Πολύ καλά φωτιζόμενος και παρέχει εποπτεία ελέγχου όλες τις ώρες της ημέρας. Αξίζει να τονιστεί πως ο κεντρικός άξονας του πάρκου παρέχει πλήρη προσβασιμότητα στα ΑμεΑ.

ΠΑΡΚΟ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ: Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου έφτασε το 1.750.000 ευρώ. Χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) και τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ, ΕΣΠΑ).

Ωστόσο, μετά την έκπτωση που επιτεύχθηκε κατά τον διαγωνισμό (58,76%), το κόστος κατασκευής διαμορφώθηκε στις 721.638 ευρώ.  Αποτέλεσμα που καταδεικνύει την αξιοπιστία και φερεγγυότητα του δήμου. Σε συνδυασμό με το υγιές δημοτικό ταμείο, αποτελεί πόλο έλξης των κατασκευαστριών εταιριών.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved