ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

ΠΑ.ΣΥ.ΠΡ.Α.Τ.ΠΕ.Α.ΤΑ.ΣΥΝ

(Πανελλήνιος Σύλλογος Προστασίας Από Τους Πεσόντες Απ” Τα Σύννεφα)

Προχωρούμε στην Ίδρυση αυτού του Συλλόγου καθώς… γίναμε πολλοί. Στόχος μας είναι να μετατραπούμε σύντομα σε Κίνημα και μετά να καταλάβουμε την Εξουσία (που, μεταξύ μας, είναι ολίγον τι ακαταλαβίστικη). Δεν πάει άλλο συντρόφισσες και σύντροφοι. «Πολλά έχουν δει τα μάτια μου, μα αυτό μου φέρνει τρόμο». Κάθε τρεις και λίγο κάποιος αφελής ή αιθεροβάμον (σσ: συγχωρέστε μας τα όποια ορθογραφικά λάθη αλλά είμαστε ακόμα στα σπάργανα, δεν πήραμε microsoftoffice, δουλεύουμε με openoffice-που είναι τσάμπα- και το τιμημένο δεν διαθέτει ορθογράφο) πέφτει από τα σύννεφα πάνω στα κεφάλια ημών των ρεαλιστών, που δεν θέλουμε πολλά: τα θέλουμε όλα.

Ρεαλιστές ναι, ξέρουμε πως πατάμε στο βούρκο, αλλά κοιτάμε τα αστέρια. Ε, πως θα δούμε τα αστέρια αν συνεχίσετε να πέφτετε ρε τομάρια; Ούτε ο δάκος και η μουχρίτσα τέτοια εξάπλωση. Ούτε ο Έμπολα σου λέω. Πέφτετε και μας χτυπάτε στην πτώση σας. Γιατί «σημασία δεν έχει η πτώση αλλά η σύγκρουση», που έλεγε κάποιος, πολύ ταλαντούχος κάποτε, ο οποίος μετά καταποντίστηκε. Δηλαδή, τόσο δύσκολο είναι να την ψυλλιαστείτε; Να τη σακουλευτείτε; Να καταλάβετε τι συμβαίνει γύρω μας σε αυτήν την ευλογημένη χώρα; Διαβάστε βρε κανά βιβλίο, δείτε καμιά ταινία της προκόπας, μην τα καταπίνετε όλα αμάσητα.

Εντάξει, μην φτάνετε και στο άλλο άκρο και ανακαλύπτετε παντού καταστάσεις συνομωσίας. Αλλά δουλέψτε το λίγο παραπάνω το ρημάδι. Όπως λέει και κάποιο από αυτά τα γλυκούτσικα τσιτάτα του συρμού που κυκλοφορούν στο facebook: «το μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο-πρέπει να ανοίξει για να δουλέψει». Κατεστραμμένη οικονομία -«ναι, αλλά έχουμε πρωτογενές πλεόνεσμα». Το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας στην Ευρώπη -«ναι, αλλά οι ένστολοι θα πάρουν αναδρομικά όσα τους είχαν κοπεί λόγω της κρίσης». Αυτοκτονίες περισσότερες από κάθε άλλη χρονική περίοδο -«ναι, αλλά υπάρχουν κάτι ψηφιδωτά στον τύμβο Καστά, ουάου, όλος ο κόσμος θαυμάζει ρε συ». Ρατσισμός, ξενοφοβία, εντινόμενη βία -«ναι, αλλά ήρθε η Αλαμουντίν για τα Μάρμαρα». Κραχ στο χρηματιστήριο -«φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ». Σκοτώνονται άνθρωποι στην άσφαλτο -«φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ». Χρηματίζονται βουλευτές (πέφτω από τα σύννεφα!) -«φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ». Υπήρχε σχέδιο δολοφονίας προέδρου μεγάλης ΠΑΕ, λέει. Οι κομουνισταί θα μας πάρουν σπίτια, καταθέσεις, τις γυναίκες μας, τα παιδιά μας. Άντε, πάμε όλοι μαζί: πέφτουμε από τα σύννεφα!

Εντάξει, το ακρωνύμιο του Συλλόγου δεν είναι και πολύ επιτυχημένο. Δεν είναι εύηχο, είναι μεγάλο, δεν είναι ελκυστικό. Δεν πειράζει, όμως. Εμείς θα αντισταθούμε σε αυτούς που πέφτουν από τα σύννεφα. «Ευλογημένος αυτός που κάθεται κάτω» (τι μου θύμισες ρε Γιάννη Σμοΐλη με την κειμενάρα σου για το «Τραγούδια από το δεύτερο όροφο»;). Θα σταθούμε εμπόδιο σε ρυάκια, φρεάτια, ποταμάκια κι άλλα δημιουργήματα, χωρίς σαφή ιδεολογική τοποθέτηση (εντάξει, νεοφιλελέ είναι, δεν είναι ντροπή). Ελάτε να ανοίξουμε ομπρέλες. Ελάτε, όλες οι συνιστώσες να γίνουμε μια δυναμική συνεσταμένη και να τους γκρεμίσουμε. Και πλέον η άγνοια είναι συνενοχή. Όπως και ο ωχαδελφισμός. «Εμπρός στον έτσι που χάραξε ο τέτοιος». Αυτά.

Θόδωρος Γιαχουστίδης

VIDEODROME

TV SCREEN MAKES TOY FEEL SMALL…

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ

DRACULA UNTOLD

Ο ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΝΗΜΗΣ

ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΚΟΥΤΑΚΙΑ

ANNABELLE

ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΩΝ

ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ

ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΔΑΛΑΙΟ

ΤΑΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΧΡΟΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)

F-F OR SANTA SANGRE

ΘΕΑΤΡΟ «Τ»

ΓΕΥΣΙΓΝΩΣΙΑ

ΔΗΜΗΤΡΙΑ



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved