ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ «ΑΝΑΠΛΑΣΗ» ΤΗΣ ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ
Ανάπλαση: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος
Βομβαρδισμένο τοπίο θυμίζει ολόκληρη η περιοχή των Συκεών πέριξ της Επταπυργίου. Το έργο της περιβόητης ανάπλασης, «έργο του αιώνα !» το αποκαλεί ο δήμαρχος, συνεχίζεται με πυρετώδεις ρυθμούς. Δρόμοι ανασκάπτονται, περιορίζονται και μονοδρομούνται με αποτέλεσμα την τεράστια δυσκολία κίνησης αυτοκινήτων, τον κίνδυνο ατυχημάτων αλλά και την εξαφάνιση εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης.
Ανάπλαση: Οι καταστροφές
Παράλληλα εκατοντάδες δέντρα κόβονται και υπέροχα πάρκα -όπως αυτό του Αθανασιάδη-καταστρέφονται για να γίνουν από την αρχή! Κι όλα αυτά χωρίς καμιά διαβούλευση με τους κατοίκους, χωρίς καν ενημέρωση! Και δικαίως αγανακτισμένοι είναι όλοι οι κάτοικοι που συνάντησαν στις περιοδείες οι δημοτικοί σύμβουλοι της Πόλης Αλλιώς στην περιοχή. Σύστησαν μάλιστα πρόσφατα επιτροπή αγώνα και έθεσαν το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο.
Η Πόλη Αλλιώς υποστήριξε τα αιτήματα των κατοίκων. «Αναφερθήκαμε δεκάδες φορές για το θέμα αυτό σε ερωτήσεις-παρεμβάσεις στο δημοτικό συμβούλιο, ανακοινώσεις και σχετικό άρθρο στο περιοδικό του δήμου.», αναφέρουν. Προφανώς και εκεί – σε μια περιοχή από τις λιγότερο υποβαθμισμένες του δήμου- χρειάζονταν παρεμβάσεις μικρής κλίμακας, βελτίωσης της προσβασιμότητας στα πεζοδρόμια. Όμως αυτό που γίνεται υπερβαίνει κάθε λογική, εκτός από την κυρίαρχη λογική των αναδόχων κατασκευαστικών εταιρειών που κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ από τέτοια έργα! Και το τεράστιο, βέβαια, πρόβλημα και καθημερινός βραχνάς είναι αυτό της στάθμευσης των αυτοκινήτων.
Ανάπλαση: Το κυνήγι
Οι χιλιάδες συνδημότες ασκούνται στο καθημερινό κυνήγι μια θέσης πάρκινγκ. Αναγκάζονται να παρκάρουν σε μακρινές αποστάσεις ή να αφήνουν τα αυτοκίνητα σε πεζοδρόμια, ράμπες κλπ.!!! Σε μια περιοχή πυκνοκατοικημένη -όπως και πολλές άλλες του δήμου μας- με υψηλούς συντελεστές δόμησης και με υποτυπώδη -όπως παντού- δημόσια συγκοινωνία, φυσικό επακόλουθο είναι η ύπαρξη πολλών αυτοκινήτων. Το παράλογο είναι ότι τώρα ο δήμος της τσιμεντοποίησης εμφανίζεται ξαφνικά και υποκριτικά πολέμιος του Ι.Χ. !!!
Η κατάσταση, βέβαια, εντείνεται και από το γεγονός της μετατροπής της οδού Επταπυργίου σε χώρο υπερσυγκέντρωσης καταστημάτων στα πλαίσια της αγοραίας και άναρχης ανάπτυξης της πόλης. Ο κυκλοφοριακός φόρτος της οδού είναι μεγάλος και επιτείνεται τελευταία από τα έργα του άχρηστου, περιβαλλοντοκτόνου έργου του Flyover.
«Ως Πόλη Αλλιώς έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί για την αναγκαιότητα ύπαρξης δωρεάν δημοτικών χώρων στάθμευσης -αρχής γενομένης με την επαναφορά στον δήμο των τριών δημοτικών πάρκινγκ. Αφού το δύο δημοτικά πάρκινγκ των Συκεών και το αντίστοιχο της Νεάπολης έχουν δοθεί σε ιδιώτες! Διεκδικούμε, επίσης, την διαμόρφωση άλλων ανοιχτών χώρων στάθμευσης στην επιβαρυμένη περιοχή και σε όλο τον δήμο την μελέτη δρομολόγησης ενδοδημοτικής συγκοινωνίας για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και την μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ», αναφέρουν.
Ανάπλαση: Η συγκοινωνία και τα πάρκα
Η Πόλη Αλλιώς υποστηρίζει τις μετακινήσεις των κατοίκων με επαρκή αριθμό δημόσιων, οικολογικών λεωφορείων. Αυτά θα πρέπει να βρίσκονται σε άμεση διασύνδεση με ένα δίκτυο τραμ, προαστιακού, μετρό σε όλη την έκταση της πόλης, ποδηλατοδρόμων και θαλάσσιας συγκοινωνίας. Όλα αυτά θα πρέπει στο άμεσο μέλλον να πραγματοποιηθούν.
Μέχρι τότε κάθε παρέμβαση «ανάπλασης» πρέπει να βελτιώνει και όχι να χειροτερεύει την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των κατοίκων.
Το δάσος Κρυονερίου θα μπορούσε να ήταν ένας μικρός παράδεισος! Στα όρια της κοινότητας Συκεών, πίσω από το κολυμβητήριο και ακριβώς δίπλα σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, μπαίνουμε ξαφνικά σε μια όαση πρασίνου, σε ένα υπέροχο δάσος ιδιαίτερης ομορφιάς. Θεόρατα δέντρα, πυκνή και πολύμορφη βλάστηση, πουλιά, φίδια, χελώνες και πεταλούδες, μονοπάτια, ρυάκια, ποταμάκια και λιμνούλες! Πανέμορφος τόπος περιπάτου και μάλιστα μια ανάσα από τον υπερδομημένο ιστό της πόλης.
Δυστυχώς εγκαταλελειμμένο στην τύχη του εδώ και χρόνια. Κλεισμένο το ρέμα από κομμένα δέντρα και μπάζα, από τα «έργα» του flyover. Σκουπίδια και πυκνή βλάστηση, ξερόχορτα, και κλαδιά παντού. Ούτε ένας πυροσβεστικός κρουνός, καμιά αντιπυρική προστασία, κολώνες της ΔΕΗ στο πουθενά, πλήρης έλλειψη σήμανσης και χώρων αναψυχής. Ένα από τα μονοπάτια καταλήγει στην πηγή του «Μπάρμπα Γιώργη», μια πάλαι ποτέ ιδανική περιοχή εκδρομών, αθλοπαιδιών και αναψυχής, που βρίσκεται κι αυτή σε άθλια κατάσταση και παρακμή.
Ανάπλαση: Η πραγματική ανάπλαση
Διαλυμένα τα γήπεδα μπάσκετ και ποδοσφαίρου , τα παγκάκια και η παιδική χαρά. Με λίγη μόνο φροντίδα θα μπορούσε να γίνει ένας μικρός παράδεισος, ιδανικός για περιπατητές, εκδρομείς, αθλούμενους, εκδρομές σχολείων και ποδηλάτες. Χρειάζεται χάραξη, καθαρισμός και σήμανση των μονοπατιών, απόφραξη του ρέματος ,απομάκρυνση των ξερών δέντρων και σκουπιδιών καθώς και ξύλινες γεφυρούλες.
Χώροι αναψυχής, χώροι εστίασης, κάδοι, αντιπυρικοί κρουνοί, αποκατάσταση των γηπέδων και της παιδικής χαράς στου «Μπάρμπα Γιώργη» κλπ.
«Ως Πόλη Αλλιώς θέσαμε επιτακτικά ξανά το θέμα στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο (16/9/2024). Η απάντηση της διοίκησης: «Θα μπούμε σε ένα… πρόγραμμα μονοπατιών». Όμως, από την πρώτη μέρα παρουσίας μας στο δημοτικό συμβούλιο επισημάναμε την τεράστια σημασία του πρασίνου. Μια σημασία που αναδείχτηκε έντονα τόσο κατά την διάρκεια της πρόσφατης πανδημίας όσο και στη διάρκεια του ανυπόφορου φετινού καλοκαιρινού καύσωνα, ο οποίος αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια λόγω της κλιματικής κρίσης και καταστροφής.», λέει η δημοτική παράταξη.
Σε έναν δήμο που το 79% καλύπτεται από κτήρια, το 19% από ασφαλτοστρωμένους δρόμους και μόνο το 4% από πράσινο, σε έναν δήμο με το χαμηλότερο ποσοστό πράσινου ανά κάτοικο, δηλαδή μόλις 1,6 m2/ανά κάτοικο, την ώρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θέτει ως κατώτερο όριο τα 8-10 m2/ανά κάτοικο και έρευνα του ΕΜΠ προτείνει ως ικανοποιητικό ποσοστό το 20 m2/ανά κάτοικο, η Πόλη Αλλιώς θα συνεχίσει να διεκδικεί την συντήρηση των ήδη υπαρχόντων χώρων πρασίνου και την δημιουργία νέων χώρων με πλούσιο πράσινο και δενδροφυτεύσεις.