ΡΩΓΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ

Ένα μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το κυβερνητικό κεντροδεξιό κόμμα της Δανίας αυτομόλησε σε κόμμα της αριστεράς, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα σχέδια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα τιμαλφή από τους πρόσφυγες για να βοηθήσουν να χρηματοδοτήσουν την παραμονή τους στη χώρα. Η Δανία ήταν κυρίως μια χώρα διέλευσης για τους πρόσφυγες και η μειοψηφία των Φιλελευθέρων στην κυβέρνηση ελπίζει να αποτρέψει περισσότερες αιτήσεις που ζητούν άσυλο από τη λήψη των τιμαλφή για μετρητά αξίας άνω των 3.000 δανικών κορωνών ($ 437) που υπάγονται στις παραμεθόριες αναζητήσεις.

Ο Jens Rohde δήλωσε ότι η αμφιλεγόμενη πρόταση και άλλοι νόμοι για την κατάργηση των παροχών για τους πρόσφυγες έδειξε ότι οι Φιλελεύθεροι έχουν χάσει το δρόμο τους και τους υποθάλπει το αντι-μεταναστευτικό Λαϊκό Κόμμα, της Δανίας (DF), ενώ εξαρτώνται απ’τη στήριξη του στο κοινοβούλιο.

«Το Φιλελεύθερο κόμμα έχει χάσει δυνάμεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα απ’το DF. Οι απόψεις του DF είναι απολύτως θεμιτές, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να τις αντιγράψετε», αναφέρει ο Rohde, μέλος του NEP απ’το 2009, όπως δήλωσε στη μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα Politiken σε μια συνέντευξή του το Σαββατοκύριακο.

Είπε ότι εντάσσεται στο αριστερό Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα των Φιλελευθέρων. «Αναρωτιέμαι και εγώ ανησυχώ ότι δεν υπάρχει κάποια μεγάλη αγανάκτηση μεταξύ των Δανών, ότι δεν υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι που να στέκονται όρθιοι και να λένε ότι αυτό δεν μπορεί να είναι σωστό. Δεν μπορεί να είναι σωστό ότι πρέπει να δεχτούμε ότι θα πάρουμε τα τελευταία κομμάτια, τα κοσμήματά τους και την αξιοπρέπειά τους, κάτι που θα είναι μία επιβάρυνση στους πρόσφυγες που φτάνουν στη Δανία», πρόσθεσε.

Επιβεβαίωσε αργότερα τα σχόλιά του σχετικά με το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της μετανάστευσης που θα πρέπει να εγκριθεί από το κοινοβούλιο. Το σχέδιο νόμου θα δώσει στις αρχές «τη δύναμη να αναζητούν τα ρούχα και τις αποσκευές των προσφύγων ή των αιτούντων άσυλο και άλλων μεταναστών χωρίς άδεια παραμονής στη Δανία, με σκοπό την εξεύρεση περιουσιακών στοιχείων, η οποία μπορεί να καλύψει τις δαπάνες», δήλωσε το υπουργείο μετανάστευσης.

Μια χώρα 5,6 εκατομμυρίων κατοίκων, η Δανία αναμένει από 20.000 αιτούντες άσυλο στο τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το σχεδόν 200.000 που αναμένεται απ’τη Σουηδία. Πολλοί από τους πρόσφυγες που διέρχονται απ’τη Δανία φέτος προορίζονται για τη γειτονική χώρα.

Οι Φιλελεύθεροι, οι οποίοι κατέχουν μόλις 39 από τα 179 έδρες του κοινοβουλίου, ακροβατούν μεταξύ της διατήρησης της πολιτικής της κυβέρνησης, απ’την πλευρά τους, ενώ επιθυμούν την στήριξη της κεντρο-αριστερής αντιπολίτευσης των Σοσιαλδημοκρατών για περισσότερο φιλική κυβερνητική πολιτική προς την ΕΕ.

Γιάννης Ιωαννίδης


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved