SILENT WATERS

έκθεση του Γιώργου Διγαλάκη

του Γιάννη Ιωαννίδη

Την Πέμπτη 1 Μαρτίου στις 8:00 μ.μ. εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση φωτογραφίας “Silent Waters” του Γιώργου Διγαλάκη, που θα παρουσιαστεί από τη 1 ως τις 27 Μαρτίου στον Πολυχώρο Εικόνας Κούνιο.

Η φωτογραφία είναι μία θεραπευτική διαδικασία, που με οδηγεί να συνδεθώ με όλα όσα με περιστοιχίζουν. Είναι επίσης ένας τρόπος προσωπικής έκφρασης και επικοινωνίας, αλλά και μία πρόσκληση για να δουν οι άλλοι τον κόσμο μέσα από τη δική μου ματιά.

Βρίσκω έμπνευση στη φύση και ιδιαίτερα στο υγρό στοιχείο και τον συννεφιασμένο ουρανό, καθώς και στη συναισθηματική μου αντίδραση σ” αυτά. Ανακαλύπτω την ομορφιά στα απλά συναισθήματα που μου προκαλεί η απεραντοσύνη, η ηρεμία, η ησυχία, η συμμετρία και η ισορροπία τους. Η δουλειά μου ξεφεύγει από την αναπαράσταση και την ατελείωτη αναζήτηση νοήματος και εστιάζει στο θαύμα της ομορφιάς και της απλότητας.

Το νερό, ένα στοιχείο που αγαπώ βαθιά, βρίσκεται στα περισσότερα έργα μου, αλλά ποτέ ως κεντρικό θέμα. Χρησιμοποιώ το νερό και τον ουρανό σαν καμβάδες πάνω στους οποίους τοποθετώ τα θέματά μου. Είναι τα μέσα, μέσω των οποίων προσπαθώ, να εκφράσω συναισθήματα, αλλά και να ισορροπήσω την εικόνα.

Τα τελευταία χρόνια δουλεύω κυρίως στο θέμα «Silent waters» το οποίο χαρακτηρίζεται από τετράγωνο κάδρο, μινιμαλιστική προσέγγιση, τάξη και ηρεμία. Χρησιμοποιώ την έκθεση μεγάλης διάρκειας για να αποσπάσω τις εικόνες μου από την πραγματικότητα, εισάγοντας τη αίσθηση του χρόνου, εξαλείφοντας ταυτόχρονα τις λεπτομέρειες από το δεύτερο πλάνο. Η ατμόσφαιρα είναι ήρεμη και νοσταλγική, ίσως και μελαγχολική, ενώ συχνά εκπέμπει την αίσθηση της απομόνωσης και της σιωπής.

Οι φωτογραφίες της έκθεσης έχουν τραβηχτεί την περίοδο 2014-2017 στις παράκτιες περιοχές και λίμνες της Ελλάδας.

Ο Γιώργος Διγαλάκης, είναι ερασιτέχνης φωτογράφος, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Από το 2011 ασχολείται σοβαρά με τη φωτογραφία, έχοντας ως οδηγό στα πρώτα του φωτογραφικά βήματα τον Τάσο Σχίζα, ο οποίος τον βοήθησε να γνωρίσει και να αγαπήσει τον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας.

Ο μινιμαλισμός, ως κίνημα τέχνης και ως φιλοσοφία ζωής έχει επηρεάσει το έργο του και η επίδραση φωτογράφων όπως ο Michael Kenna είναι εμφανής στις φωτογραφίες του.

Ο Γιώργος έχει πάρει μέρος σε πολλές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ φωτογραφίες του έχουν διακριθεί σε πολλούς μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς όπως Px3, APOY, Sony World Photography Award, ND awards, FAPA, SITTP κ.λπ. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί σε πολλά διεθνή περιοδικά και sites, όπως Digital Camera, Shot Magazine, Blur Magazine, Dodho Magazine, Yatzer, My Modern Met κλπ.

Εγκαίνια: Πέμπτη 1 Μαρτίου στις 8:00 μ.μ.

Διάρκεια: 1 – 27 Μαρτίου 2018

Ωράριο λειτουργίας: Δευτ. 9:00-17:00, Τρ. 9:00-16:00, Τετ. 9:00-17:00,

Πεμ. 9:00-18:00, Παρ. 9:00-16:00, Σαβ. 9:00-11:00, Κυρ. κλειστά

Πολυχώρος Εικόνας Κούνιο: Κομνηνών 24 (Λουλουδάδικα)

τηλ.: 2310271003.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved