Συνέδριο νεολαίας

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

NEA

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ

Συνέδριο νεολαίας: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Οι νέοι μεγαλώνουν σε ποικιλόμορφα κοινωνικοπολιτικά και διαπολιτισμικά περιβάλλοντα με διαφορετικές προτεραιότητες και προοπτικές ανά εθνική ταυτότητα και πολιτιστική κληρονομιά. Ενώ η νεολαία έχει τη δική της υποκουλτούρα, δε διακρίνεται αυτό ξεκάθαρα, αν και προκύπτουν διακριτά προνόμια, θεσμοί και διευκολύνσεις προκειμένου να ενθαρρυνθούν στην επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ: ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Δυστυχώς, δεν απορροφώνται κονδύλια, επιδοτήσεις, ευκαιρίες καριέρας σημαντικά στον τομέα της Νεολαίας. Αυτό πιθανόν να προκύπτει επειδή δεν έχουμε ακόμη συνταχθεί με τον τρόπο σκέψης και αντίληψης των νέων μας για το σύγχρονο γίγνεσθαι.

Το Rethinking Youth αμφισβητεί τις συμβατικές σοφίες που περιβάλλουν τη θέση και τις ευκαιρίες των νέων σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό, η τρέχουσα δραστηριότητα θα μπορούσε να συμβάλει στην έρευνα για τη νεολαία.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ: ΣΤΟΧΟΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Μέσω της αναφοράς στην «Επανασυλλογιζόμενη Νεολαία» στοχεύουμε να δώσουμε έμφαση και να εστιάσουμε στις αντιλήψεις για των νέων. Στις ιδέες και τις απόψεις τους σχετικά με προγράμματα και στρατηγικές σχεδιασμένες ειδικά για αυτούς, κυρίως μάλιστα για όσους βρίσκονται παγιδευμένοι σε εθισμούς, αδυναμίες και αναπηρίες ή χρήζουν μεγαλύτερης υποστήριξης λόγω λιγότερων ευκαιριών έναντι συνομηλίκων.

Στο συνέδριό μας, τελματικό σημείο Ευρωπαϊκού Προγράμματος easmus+ KA154, παρατίθενται απόψεις ανάπτυξης πολιτικής προς όφελος των υποθέσεων της νεολαίας.

Τίθεται επίσης, το θέμα της πολυπλοκότητας των νέων, της δημοκρατίας και της ισότητας, της σεξουαλικής ταυτότητας, της ασφάλειας και προστασίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των ιδεολογιών, της θρησκείας και της πολιτικής από την οπτική γωνία των νέων σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχέως.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΝΕΟΛΑΙΑΣ: ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

11 ΜΚΟ έχουν εμπλακεί σε αυτό το πρόγραμμα από Ελλάδα, Βοσνια Ερζεγοβίνη, Αλβανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία, Φινλανδία και Λιθουανία, για την εφαρμογή του συγκεκριμένου φιλόδοξου έργου που τελικά είχε θετικό αντίκτυπο σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι το πρόγραμμα ξεκίνησε με την παρουσία του σχεδίου μας στο Διεθνές Συνέδριο Προώθησης της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας του 2021. Κλείνει όπως ακριβώς άρχισε, με την πρακτική παρουσίασης των αποτελεσμάτων μας σε διεθνές συνέδριο, αυτό του προγράμματος!

Σας περιμένουμε λοιπόν, στο υβριδικό μας συνέδριο δικτύωσης νεολαίας, στο facebook προβαλλόμενο στην κοινότητα νέων @youthcouncil21, καθώς και για κάθε άλλο ενδιαφερόμενο στην επίσημη σελίδα του facebook: Κοινότητα της Εσαεί εν Ροή @esai12.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved