Υποστήριξη στους αγρότες

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΝΕΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

Υποστήριξη στους αγρότες: γράφει ο Μιχάλης Τρεμόπουλος

Την ώρα που οι αγρότες φαίνεται να καλοδέχονται τις κυβερνητικές ασπιρίνες, ξεχνώντας το υπαρξιακό τους ζήτημα, η Ε.Ε. κλείνει εμπορική συμφωνία με τη ζώνη εμπορίου των χωρών της Νότιας Αμερικής Mercosur. Εκεί θα πουλάει φθηνότερα ηλεκτρικά και υβριδικά ΙΧ και θα εισάγει χωρίς φόρους κρίσιμες πρώτες ύλες (λίθιο, νικέλιο, χαλκό, αλουμίνιο, χάλυβα κ.ά.), με αντάλλαγμα μειωμένους δασμούς σε γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.

Υποστήριξη στους αγρότες: Οι καταγγελίες

Και την ώρα που αυτά θα εισβάλουν γονατίζοντας τους Ευρωπαίους αγρότες, όλοι θα καταναλώνουμε τροφή με φυτοφάρμακα και χημικά λιπάσματα που έχουν απαγορευτεί στην Ε.Ε. λόγω των αγώνων μας για την υγεία και το περιβάλλον. Και ενώ η ακροδεξιά ψαρεύει εύκολα ακροατήριο πανευρωπαϊκά, ένα τμήμα της Αριστεράς έχει την ψευδαίσθηση ότι θα τη συναγωνιστεί σε αντιευρωπαϊκή ρητορική, καταγγέλλοντας την απολιγνιτοποίηση και τάζοντας φτηνό πετρέλαιο στους αγρότες.

Το γεγονός ότι το 2024 ήταν η πιο καυτή χρονιά από το 1880 μπορεί να μην ενδιαφέρει τους Τραμπ-Μασκ και τους όμοιούς τους αλλά η απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα από την καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί συνεχή υπερθέρμανση. Οι κάθε είδους Βελόπουλοι στηρίζουν καθαρά τις εξορύξεις και την πυρηνική ενέργεια χωρίς τη δήθεν πράσινη ρητορική του Μητσοτάκη, που κάνει ακριβώς το ίδιο.

Υποστήριξη στους αγρότες: Τα θερμότερα χρόνια

Τα τελευταία 10 χρόνια δεν ήταν μόνο τα χρόνια της κρίσης, των μνημονιακών πολιτικών και του εγκλεισμού της πανδημίας, που διαμόρφωσαν τη συνείδηση μιας γενιάς, αλλά ήταν και τα θερμότερα 10 χρόνια που έχουν καταγραφεί ποτέ. Η γη θερμαίνεται με πρωτοφανή ρυθμό και οι επιπτώσεις έρχονται ως Daniel για να καταστρέψουν την παραγωγική δυνατότητα συνολικά, να ενισχύσουν την ερημοποίηση -ειδικά στις καμένες περιοχές και στη νησιωτική Ελλάδα- αλλά και τις ασθένειες.

Υποστήριξη στους αγρότες

Η κλιματική κρίση και τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα επηρεάσουν περισσότερο τις φτωχότερες κοινότητες, θα αυξήσουν το κόστος ζωής και τις γεωπολιτικές εντάσεις. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε περισσότερη χρηματοδότηση για μια δίκαιη Πράσινη μετάβαση και για τήρηση των συμφωνιών για το κλίμα.

Υποστήριξη στους αγρότες: Αναθεώρηση της πολιτικής

Ταυτόχρονα να αγωνιστούμε για την αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, ώστε οι επιδοτήσεις να μην πριμοδοτούν τις ανισότητες, τις μεγάλες ιδιοκτησίες και την εντατική παραγωγή.

Δεδομένου ότι στην Ελλάδα από το 2007 έχουν μειωθεί τα αγροκτήματα μικρής κλίμακας κατά 37%. Επιτέλους, να βάλουμε φρένο στην εξοντωτική λογική της χημικοσυντηρούμενης γεωργίας, τις μονοκαλλιέργειες, την υπερκατανάλωση νερού, την υποβάθμιση των εδαφών και του μέλλοντος.

Είναι σημαντική, λοιπόν, η υποστήριξη της επιβίωσης των ανθρώπων της υπαίθρου, της αγροτικής ζωής με προοπτική και αξιοπρέπεια, χωρίς απρόσφορες αναμονές για αποζημιώσεις και ενισχύσεις.

Χρειαζόμαστε ένα νέο παραγωγικό-καταναλωτικό μοντέλο, που θα παράγει υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα, θα προστατεύει την υγεία ανθρώπων και περιβάλλοντος, θα διατηρεί τη γονιμότητα του εδάφους και θα αυξάνει την ανθεκτικότητα απέναντι σε κάθε κρίση, κλιματική, οικονομική ή υγειονομική.

Χρειαζόμαστε μια γεωργία που να εξασφαλίζει επαρκή τροφή σε προσιτές τιμές στους καταναλωτές, αξιοπρεπές εισόδημα στους παραγωγούς και διατροφική αυτάρκεια στη χώρα.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης

Μια αποτίμηση

Διαδηλώσεις για τα Τέμπη

Η τραγωδία των Τεμπών

Θολός βυθός



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved