Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του Φεστιβάλ. Από την Πέμπτη 20 μέχρι την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022. Αυτή την εβδομάδα, μη χάσετε στην αίθουσα Σταύρος Τορνές. Τη βαθιά ανθρώπινη ταινία του Ουμπέρτο Παζολίνι, «Για πάντα κοντά σου». Την ιστορία ενός πατέρα που ψάχνει οικογένεια για τον γιο του. Γιατί γνωρίζει ότι θα πεθάνει. Με τον εξαιρετικό Τζέιμς Νόρτον στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ

Επίσης, συνεχίζονται στις αίθουσες του Φεστιβάλ.

Το πανέμορφο, συγκινητικό animation, «Πού κρύβεται η Άννα Φρανκ», του Άρι Φόλμαν. Ο Φόλμαν διηγείται την ιστορία από την πλευρά της Κίτι. Της φανταστικής φίλης στην οποία έγραφε η Άννα Φρανκ. Τοποθετεί τη δράση στο σύγχρονο Άμστερνταμ. Καταθέτοντας ένα καίριο σχόλιο για κάθε διωγμό. Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.

Η νέα ταινία της Γαλλίδας δημιουργού Σελίν Σιαμά «Μικρή μαμά». Ένας ύμνος στη φαντασία και στην παιδική φιλία. Γεφυρώνει τις γενιές. Αίθουσα Σταύρος Τορνές.

Η ταινία «Σμύρνη μου αγαπημένη», του Γρηγόρη Καραντινάκη. Βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό της Μιμής Ντενίση. Συνδέει την τραγωδία της μικρασιατικής καταστροφής με το σύγχρονο προσφυγικό δράμα. Στην αίθουσα Ολύμπιον.

Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

 

«Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Πώς μπορεί να κρίνει ποια είναι

η ιδανική οικογένεια από μία σύντομη συνάντηση;

Ξέρει αρκετά καλά το παιδί του.»

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΟΙ ΑΙΘΟΥΣΕΣ

Την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου υποδεχόμαστε στο Λιμάνι, στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, το CineDoc. Βλέπουμε παρέα το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ «Latin noir» του Ανδρέα Αποστολίδη. Aναζητά τη σύνδεση ανάμεσα στις αυταρχικές κυβερνήσεις και το αστυνομικό μυθιστόρημα στη Λατινική Αμερική.  

Σας περιμένουμε στις αίθουσες του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στο Ολύμπιον και στην Αποθήκη 1.

Υπενθυμίζουμε ότι οι αίθουσες του Φεστιβάλ λειτουργούν ως αμιγείς χώροι. Η είσοδος στις κινηματογραφικές αίθουσες γίνεται κατόπιν επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

«Για πάντα κοντά σου» («Nowhere special»). Ηνωμένο Βασίλειο-Ιταλία-Ρουμανία, 2020.

Σκηνοθεσία -σενάριο: Uberto Pasolini. Με τους: James Norton, Daniel Lamont, Eileen O’Higgins, Valerie O’Conor. Γλώσσα: Αγγλικά. Έχρωμη, 95΄.

Ο Τζον, ένας 35χρονος χήρος διαγιγνώσκεται με μονάχα λίγους μήνες ζωής. Προσπαθεί να βρει μία καινούργια, τέλεια οικογένεια για τον μόλις τριών χρονών γιος του. Αποφασισμένος να τον προστατεύσει από τη φριχτή πραγματικότητα. Όταν εκείνος θα έχει πια φύγει.

Παρά την αρχική του σιγουριά, σταδιακά αρχίζει να γεμίζει αμφιβολίες. Σχετικά με το τι ψάχνει σε μία τέλεια οικογένεια. Πώς μπορεί να κρίνει ποια είναι η ιδανική οικογένεια από μία σύντομη συνάντηση; Ξέρει αρκετά καλά το παιδί του. Μπορεί να κάνει μια τέτοια επιλογή για αυτόν; Ο Τζον αγωνίζεται να βρει μία σωστή απάντηση. Φτάνει στο σημείο να εξετάσει επιλογές που δε θα σκεφτόταν ποτέ. Η ταινία ήταν υποψήφια στο διαγωνιστικό τμήμα Orizzonti, του φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.

Πήρε το βραβείο κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βαρσοβίας 2020. Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές από Πέμπτη έως Τετάρτη 18:00, 21:00.

«Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Η ταινία διερευνά

πώς μία νέα γενιά συγγραφέων οδηγήθηκε

στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου.»

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: LATIN NOIR

«Latin noir», τις Τετάρτες στο Λιμάνι με το CineDoc. Γαλλία -Μεξικό-Ελλάδα, 2020.

Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αποστολίδης. Έγχρωμο, 55΄.

Ένα κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Αναζητά τη σύνδεση ανάμεσα στις αυταρχικές κυβερνήσεις και το αστυνομικό μυθιστόρημα. Εστιάζει στη Λατινική Αμερική. Η ταινία διερευνά πώς μία νέα γενιά συγγραφέων οδηγήθηκε στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου. Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία. Την αυξημένη εγκληματικότητα και τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η ταινία ταξιδεύει στην Αργεντινή, στη Χιλή, στο Μεξικό, στην Κούβα και στην Ισπανία. Σκοπός της είναι να μελετήσει τα ίχνη του έργου και της ζωής των διάσημων συγγραφέων: Λεονάρντο Παδούρα, Λουίς Σεπούλβεδα, Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ, Σαντιάγο Ρονκαλιόλο, Γκιγιέρμο Όρσο και Κλαούντια Πινιέιρο. Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης την Τετάρτη 26/1 στις 19:00

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

«Τι βλέπουμε όταν κοιτάμε τον ουρανό;» («What do we see when we look at the sky?»/«Ras vkhedavt, rodesac cas vukurebt?». Γεωργία-Γερμανία, 2021.

Σκηνοθεσία-σενάριο: Aleksandre Koberidze. Με τους: Giorgi Ambroladze, Oliko Barbakadze, Giorgi Bochorishvili. Γλώσσα: γεωργιανά. Έγχρωμη, 150΄.

Η Λίζα και ο Γκιόργκι συναντιούνται τυχαία σε έναν δρόμο της γεωργιανής πόλης Κουτάισι. Ερωτεύονται με την πρώτη ματιά. Ο έρωτας τούς χτυπά τόσο ξαφνικά που ξεχνούν να συστηθούν. Πριν συνεχίσει ο καθένας τον δρόμο του, συμφωνούν να συναντηθούν την επόμενη μέρα.

Όμως, δεν γνωρίζουν ότι ένα κακό μάτι έριξε την κατάρα του πάνω τους. Θα καταφέρουν να βρεθούν ξανά; Κι αν ναι, θα αναγνωρίσουν ο ένας τον άλλον; Η ζωή συνεχίζεται ως συνήθως στη μικρή τους πόλη. Τα αδέσποτα σκυλιά αλωνίζουν. Το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου ξεκινά. Μια ομάδα παραγωγής ταινιών που ψάχνει τον αληθινό έρωτα. Ίσως να είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται. Στην αίθουσα Παύλος Ζάννας, 18:30, 21:30.

«Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Ζωντανεύει ξαφνικά

μέσα στο Μουσείο της Άννας Φρανκ. Εκεί φυλάσσεται

σήμερα το διασωθέν χειρόγραφο του ημερολογίου.»

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: Η ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ

«Πού κρύβεται η Άννα Φρανκ» («Where is Anne Frank»). Βέλγιο-Λουξεμβούργο-Γαλλία-Ολλανδία-Ισραήλ, 2021.

Σκηνοθεσία: Ari Folman. Σενάριο: Άννα Φρανκ (βασισμένο στο ημερολόγιό της). Με τις φωνές των: Emily Carey, Michael Maloney, Sebastian Croft. Γλώσσα: Αγγλικά. Έγχρωμη, 99΄.

Σχεδόν οκτώ δεκαετίες μετά από την πρώτη φορά που η Άννα Φρανκ έγραψε στο διάσημο ημερολόγιό της. Η Κίτι είναι η φανταστική φίλη στην οποία η Άννα απηύθυνε τις αφηγήσεις Αλλά και τις μύχιες σκέψεις της. Ζωντανεύει ξαφνικά μέσα στο Μουσείο της Άννας Φρανκ. Εκεί φυλάσσεται σήμερα το διασωθέν χειρόγραφο του ημερολογίου. Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στις 21.00.

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΜΙΚΡΗ ΜΑΜΑ

«Μικρή μαμά» («Petite maman»), Γαλλία, 2021.

Σκηνοθεσία-σενάριο: Céline Sciamma. Με τους: Joséphine Sanz, Gabrielle Sanz, Nina Meurisse. Γλώσσα: Γαλλικά. Έγχρωμη, 72΄.

Η οκτάχρονη Νέλι μόλις έχασε την αγαπημένη της γιαγιά. Βοηθά τους γονείς της να τακτοποιήσουν τα πράγματά της. Εξερευνά το σπίτι όπου μεγάλωσε η μαμά της, Μαριόν. Το δάσος όπου έπαιζε και είχε χτίσει ένα δεντρόσπιτο. Για αυτό έχει ακούσει τόσα πολλά. Ξαφνικά η μητέρα της φεύγει. Η Νέλι αναζητά παρηγοριά στο δάσος. Εκεί, θα συναντήσει ένα κορίτσι της ηλικίας της. Χτίζει ένα δεντρόσπιτο. Το όνομά της είναι Μαριόν.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ  Κινηματογράφου Σαν Σεμπαστιάν (2021). Όπως και το Bραβείο FIPRESCI καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ  Κινηματογράφου Στοκχόλμης (2021). Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης. Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στις 19.00.

«Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Το τεφτεράκι

με τις συνταγές της συνονόματης γιαγιάς ξετυλίγει

την πολυτάραχη ιστορία της κοσμοπολίτικης οικογένειας Μπαλτατζή.»

ΤΑΙΝΙΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΣΜΥΡΝΗ

«Σμύρνη μου αγαπημένη», Ελλάδα, 2021.

Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Καραντινάκης. Σενάριο: Μιμή Ντενίση, σε συνεργασία με τον Martin Sherman – Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο και θεατρικό́ έργο της Μιμής Ντενίση.

Παίζουν οι: Μιμή Ντενίση, Λεωνίδας Κακούρης, Burak Hakki, Κρατερός Κατσούλης, Ταμίλα Κουλίεβα, Κατερίνα Γερονικολού, Ντίνα Μιχαηλίδου, Αναστασία Παντούση, Özdemir Çiftçioglu,  Νέδη Αντωνιάδη, Γιάννης Εγγλέζος, Έφη Γούση, Nathan Thomas, Χρήστος Στέργιογλου, Θοδωρής Κατσαφάδος, Daniel Crossley, Duncan Skinner,  Δάφνη Αλεξάντερ, Μιχάλης Μητρούσης, Nαταλία Δραγούμη, Μανώλης Γεραπετρίτης, Ανδρέας Νάτσιος, Ian Roberson, Joanna Kalafatis, Γιάννης Βογιατζής.

Γλώσσες: ελληνικά, αγγλικά, τουρκικά. Έγχρωμη, 141΄.

H Filio Williams, μία ηλικιωμένη Ελληνοαμερικανίδα, σπεύδει στη Μυτιλήνη με την εγγονή της Helen. Για να συμπαρασταθεί στους Σύριους πρόσφυγες. Κανείς δεν ξέρει την καταγωγή της, κανείς δεν ξέρει ότι η σμυρνιά γιαγιά της Φιλιώ Μπαλτατζή βρέθηκε κάποτε στο ίδιο νησί κατατρεγμένη και προσφυγοπούλα.

Το τεφτεράκι με τις συνταγές της συνονόματης γιαγιάς ξετυλίγει την πολυτάραχη ιστορία της κοσμοπολίτικης οικογένειας Μπαλτατζή. Όπως διαμορφώνεται από τις τραγικές διεθνείς εξελίξεις που καθόρισαν τη μοίρα ολόκληρων λαών. Διαφορετικές γενιές γυναικών της ίδιας οικογένειας ενώνονται στον χώρο και τον χρόνο. Μέσα από τα νήματα της ιστορίας. Παρόν και παρελθόν γίνονται ένα. Στην αίθουσα Ολύμπιον, 18.00, 21.00.

Η προβολή του Σαββάτου 22/1 στις 21.00 θα συνοδεύεται από αγγλικούς υπότιτλους.

Ταινίες Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Γενική είσοδος: 7,5€

Τρίτη και Πέμπτη 1+1: 7,5€

Φοιτητικό και κάρτα ανεργίας: 6€

CineDoc: 5€

Εισιτήρια διαθέσιμα ηλεκτρονικά στη διεύθυνσηhttps://www.viva.gr/tickets/venues/filmfestival/.

 

Διαβάστε τις κριτικές των ταινιών

Διαβάστε τα θέματα επικαιρότητας



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved