Τελική επίθεση

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

Ή ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Τελική επίθεση: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης πραγματοποίησε επίσκεψη στο κέντρο συντονισμού του ΕΦΚΑ. Πρόκειται για την έκδοση των συντάξεων. Την τελική επίθεση. Είχε συνάντηση με την ομάδα. Αυτή που και τον Αύγουστο συνεχίζει να εργάζεται για την επιτάχυνση της έκδοσης των συντάξεων.

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ: Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ο Κωστής Χατζηδάκης έκανε ανάρτηση, μετά την επίσκεψή του: στην προσωπική του σελίδα στο facebook. Σημειώνει ότι η κούρσα για την έκδοση των συντάξεων είναι πια στην τελική ευθεία και παραθέτει συγκεκριμένα στοιχεία για την πρόοδο αυτή. Δίνει μάλιστα απαντήσεις για βασικά ερωτήματα των εν αναμονή συνταξιούχων.
Ας διαβάσουμε προσεχτικά αυτή την ανάρτηση.

«Οι άνθρωποι που παλεύουν για να βγουν οι συντάξεις συνεχίζουν την προσπάθεια και τον Αύγουστο. Στο «στρατηγείο» του ΕΦΚΑ για τις συντάξεις στο λεγόμενο «Πράσινο Κτίριο» στην Κηφισίας, η προσπάθεια εντείνεται. Στη συνάντηση εργασίας που είχαμε με τον διοικητή Παναγιώτη Δουφεξή, τον επικεφαλής της Ομάδας Έργου
Μιχάλη Κεφαλογιάννη, τη γενική διευθύντρια Συντάξεων Ελένη Νιαρχάκου και όλη την υπόλοιπη ομάδα καταγράφηκε η μεγάλη πρόοδος που έχει γίνει μέχρι στιγμής.

«Τελική επίθεση: δίνει γρήγορα αποτελέσματα,

αλλά ποιες συντάξεις βγάζει και πως;»

Και έγινε ξεκάθαρο ότι είμαστε στην τελική ευθεία. Πιο συγκεκριμένα: Ο Ιούλιος, παρότι μήνας αδειών για ορισμένους, θα αποδειχθεί όταν οριστικοποιηθούν τα στοιχεία σε λίγες μέρες πολύ καλός μήνας στην έκδοση αποφάσεων. Χάρη και στις συντάξεις εμπιστοσύνης και τις συντάξεις fast track που θεσπίσαμε.»

Άρα μιλάμε για το τελευταίο μέτρο του υπουργείου. Αυτό δίνει γρήγορα αποτελέσματα, αλλά ποιες συντάξεις βγάζει και πως; Όπως θα δούμε παρακάτω η κατάσταση κάθε άλλο παρά ρόδινη είναι.

Τελική επίθεση

 

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ;

Διαβάζουμε στην ανάρτηση του υπουργού: «Οι αιτήσεις του 2019 οδεύουν προς μηδενισμό. Οι αντίστοιχες εκκρεμείς αιτήσεις του 2020 είναι πια σε πολύ χαμηλά ποσοστά. Μάλλον κάτω από 3%. Στις συντάξεις του 2021 έχει γίνει αντίστοιχα μεγάλη πρόοδος. Ενώ είναι σημαντικό ότι περίπου για το 75% των αιτήσεων του α’ τετραμήνου του 2022 έχει ήδη εκδοθεί σύνταξη. Ποσοστό αδιανόητο μέχρι πριν από λίγους μήνες!

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή την ώρα είναι οι συντάξεις του Δημοσίου. Τους τελευταίους μήνες (από τον Μάιο και μετά) έχει προχωρήσει σε σημαντική κλίμακα η έκδοση συντάξεων με αυτοματοποίηση. Και υπάρχει σημαντική πρόοδος και ως προς αυτό. Είμαστε όμως σε επαφή με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες της τεχνολογίας.»

«Τελική επίθεση: για 5 χρόνια

θα παίρνουν λάθος σύνταξη.»

Πετάει ένα στοιχείο ο υπουργός που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Πρόκειται για την αυτοματοποίηση. Τι σημαίνει αυτό; Ποιο είναι το ποσοστό του λάθους; Μεγάλο θα μας πουν κάποιοι ασφαλισμένοι. Η σύνταξή τους έχει υπολογισθεί λάθος. Η απάντηση του υπάλληλου ήταν ότι θα ελεγχθεί σε βάθος πενταετίας. Δηλαδή, για 5 χρόνια θα παίρνουν λάθος σύνταξη. Εκτός και αν κάνουν ένσταση. Άρα οι υπάλληλοι θα δουλεύουν προσωρινά για τις ενστάσεις. Φαύλος κύκλος!

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Συνεχίζουμε να διαβάζουμε την ανάρτηση: «Στις διεθνείς συντάξεις (δηλαδή στις συντάξεις ασφαλισμένων που διέμεναν και στο εξωτερικό) επίσης παρατηρήθηκε σημαντική πρόοδος τον Ιούλιο. Και για τους επόμενους μήνες έχω τη δέσμευση της Διοίκησης ότι θα καταβληθεί πολύ σημαντική προσπάθεια στον τομέα αυτό, παρά τους περιορισμούς που υπάρχουν λόγω της συνεργασίας με άλλες χώρες.».

Τελική επίθεση

Στις διεθνείς συντάξεις δεν μπορεί να λειτουργήσει η αυτοματοποίηση. Άρα αν κάποιος έχει δουλέψει και στο εξωτερικό, τότε η σύνταξή του θα είναι εντελώς λάθος.

«Στις επικουρικές συντάξεις», συνεχίζει, «υπάρχει μικρή αποκλιμάκωση. Τους επόμενους μήνες είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Ακριβώς διότι βγήκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κύριες. Αυτές είναι και βασική προϋπόθεση για τις επικουρικές. Το γεγονός άλλωστε ότι τα αιτήματα επικεντρώνονται πλέον στις επικουρικές είναι απόδειξη της τεράστιας προόδου που έχει γίνει στις κύριες συντάξεις.»

Κατά συνέπεια, τα λάθη που θα έχουν οι κύριες συντάξεις θα μεταφερθούν στις επικουρικές. Κατά συνέπεια, μιλάμε για τσουνάμι αδικιών.

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ: ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

«Για τις «παράλληλες» συντάξεις, δηλαδή για την προσαύξηση της σύνταξης που δικαιούται πχ ένας γιατρός ή ένας δικηγόρος του Δημοσίου. Αυτοί ήδη λαμβάνουν σύνταξη από το Δημόσιο και προσδοκούν σε σχετική προσαύξηση από το ΤΣΑΥ ή το Ταμείο Νομικών. Έχει εγκατασταθεί πλέον το λογισμικό, όχι μόνο για τις πιο πρόσφατες αλλά και για τις παλαιότερες περιπτώσεις.

«Τελική επίθεση: οι εισηγητές των συντάξεων

γίνονται πλέον διορθωτές αυτών που βγαίνουν αυτόματα.»

Και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις της Διοίκησης του ΕΦΚΑ είναι θέμα 4-5 μηνών η ολοκλήρωση της σχετικής προσπάθειας. Η προσπάθεια που κάνουμε δεν είναι καθόλου απλή. Οι χρόνιες αδυναμίες του ΕΦΚΑ είναι συνδυαζόμενες με την πολυπλοκότητα του ασφαλιστικού μας συστήματος. Πάνω από 1.000 διαφορετικοί τρόποι ασφάλισης στον ιδιωτικό τομέα. Καθιστούν την προσπάθεια αυτή ακόμα δυσκολότερη.

Είμαστε όμως, χάρη στα νέα συστήματα που τέθηκαν σε εφαρμογή, κοντά στην ολοκλήρωση της προσπάθειας για τις κύριες συντάξεις. Είναι και το βασικότερο. Αλλά και σε μια φάση πλήρωσης όλων των βασικών προϋποθέσεων για την αντιμετώπιση του ζητήματος των επικουρικών και των «παράλληλων» συντάξεων.

Ευχαριστώ όλους όσοι συνετέλεσαν σε αυτά τα αποτελέσματα. Και τους καλώ να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς. Το δικαιούνται όλοι οι συμπολίτες μας που προσδοκούν εύλογα να λάβουν όσο πιο έγκαιρα γίνεται τη σύνταξή τους».

ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ: ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ουσιαστικά είναι εύκολο να καταλάβει κανείς. Ο μεγαλύτερος όγκος έχει βγει από ένα πρόγραμμα. Ένα ρομπότ, όπως είπε ένας υπάλληλος. Άρα οι εισηγητές των συντάξεων γίνονται πλέον διορθωτές αυτών που βγαίνουν αυτόματα. Το λογισμικό δεν μπορεί να καταλάβει την παράλληλη απασχόληση. Εκεί δουλεύει ο εισηγητής και πηγαίνουμε αργά μεν, αλλά με ασφάλεια.

Το ίδιο συμβαίνει με τις συντάξεις όσων έχουν δουλέψει στο εξωτερικό. Εκεί περιμένουμε τις απαντήσεις των ξένων φορέων που δεν έρχονται σε λίγες μέρες. Άρα αργούν. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις βγαίνουν συντάξεις με κραυγαλέα λάθος τρόπο. Αυτός θα διορθωθεί το πολύ σε 5 χρόνια. Εκτός και αν κάποιος κάνει ένσταση.

«Τελική επίθεση: διαιωνίζει ένα λάθος,

το αφήνει για τους επόμενους

που θα αναλάβουν το Υπουργείο.»

Άρα: Οι υπάλληλοι των συντάξεων θα δουλεύουν για τις ενστάσεις. Αυτό θα δυσκολεύει την απόφαση για τις πιο σύνθετες συντάξεις. Επειδή δεν υπάρχουν τόσοι υπάλληλοι που θα επεξεργαστούν όλα αυτά τα δεδομένα.

Δεν μας είπε ο υπουργός κάποια πράγματα: Ποια είναι η πρόοδος στους ιδιώτες εξωτερικούς συνεργάτες. Ότι διαιωνίζει ένα λάθος, το αφήνει για τους επόμενους που θα αναλάβουν το Υπουργείο. Οι συντάξεις με αυτές τις παλινδρομήσεις, στο άμεσο μέλλον, θα καθυστερήσουν πολύ περισσότερο. Ότι, τέλος, φτιάχνει την προσωπική εικόνα του, για τις επερχόμενες εκλογές.

Ακόμη δεν εξήγησε γιατί δεν προσλαμβάνει υπαλλήλους που θα δουλέψουν στις συντάξεις. Επίσης ότι ενταντικοποιεί τη δουλειά των υπαλλήλων με τα γνωστά δυσάρεστα αποτελέσματα: Προβλήματα στην υγεία τους ή η μοιραία κατάληξή τους.

Πότε θα ζητήσει συγνώμη από τους συνταξιούχους για τις συντάξεις που βγαίνουν λάθος; Όλο δημόσιες σχέσεις και παράτες, όπως στη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι τυχαίο ότι δεν βγήκε Δελτίο Τύπου αλλά πρώτα ανάρτηση στο facebook! Θαυμάστε τον!

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved