Οι συνένοχοι

ΟΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

Οι συνένοχοι: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Στα τρία προηγούμενα δημοσιεύματά μας είχαμε αναλύσει γιατί δεν μπορούμε να μιλάμε για μαφία Μητσοτάκη αλλά για εγκληματική οργάνωση (δείτε εδώ το άρθρο), την ναρκισσιστική νεύρωση του Κυριάκου Μητσοτάκη (δείτε εδώ το άρθρο) και το πέρασμα από τον ναρκισσισμό στην υστερία στην περίπτωση αυτού του ανθρώπου (δείτε εδώ το άρθρο). Το θέμα που θα μας απασχολήσει, για να κλείσουμε την ανάλυση για την ΝΔ, είναι γιατί δεν υπάρχουν αντιδράσεις σε αυτό το κόμμα.

Οι συνένοχοι: Κάποιες περιπτώσεις

«Όποιος φύγει από το μαντρί, τον τρώει ο λύκος.», αυτό ειπώθηκε από ένα πρώην Πρόεδρο της ΝΔ, εκφραστή της ακροδεξιάς πτέρυγάς της, τον Ευάγγελο Αβέρωφ. Και ισχύει. Το έχουμε δει πολλές φορές, αυτοί που φεύγουν από ένα κόμμα δεν πρόκειται να εκλεγούν ξανά και πολύ γρήγορα ξεχνιόνται.

Λίγοι είναι αυτοί που έχουν το «ταλέντο» να ελίσσονται ανάμεσα στα κόμματα, να πηγαίνουν από το ένα στο άλλο και συνέχεια να εκλέγονται.

Τρεις κλασικές περιπτώσεις: Ο Πέτρος Λεβαντής, στην Μακεδονία, ήταν ο πρώτος που το έκανε αυτό το «άθλημα» τέχνη. Ο δεύτερος ήταν ο Θανάσης Κανελλόπουλος, από υπεύθυνος του ΕΑΜ Πελοποννήσου έγινε ο φανατικά ακροδεξιός της δεξιάς. Ο τρίτος ήταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ο οποίος οργάνωσε την αποστασία από την Ένωση Κέντρου, έφερε την πολιτική αστάθεια, ήταν το «πάτημα» για την χούντα, το συνέχισε με την εκλογή του από το κόμμα του στα Χανιά, την ένταξη στην ΝΔ, μέχρι να γίνει Πρόεδρός της. Το «Μητσοτάκη κάθαρμα» ήταν το κύριο σύνθημα στην αποστασία.

Οι συνένοχοι: Οι βουλευτές

Έχουν μάθει, λοιπόν, το μάθημά τους οι βουλευτές και τα στελέχη της ΝΔ και για αυτό δεν κουνιέται φύλλο. Βέβαια, δεν ξέρουμε τι γίνεται μέσα στο κόμμα. Κάποιες σπίθες που βλέπουμε είναι ενδείξεις. Για παράδειγμα, κάποιες δηλώσεις του Δένδια που είναι διαμετρικά αντίθετες με αυτές του Πρωθυπουργού μας δίνουν μια ιδέα. Αλλά δεν ξέρουμε το μέγεθος της λάβας που είναι -αν είναι- έτοιμη να εκραγεί.

Οι συνένοχοι

Κάποιο λένε ότι ψάχνουν να βρουν μιαν αφορμή για να πετάξουν έξω αυτόν που παριστάνει τον Πρωθυπουργό. Οι στάσεις του Κώστα Καραμανλή και του Αντώνη Σαμαρά είναι χαρακτηριστικές. Παρόλα αυτά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ακολουθήσει έναν συντηρητικό δρόμο που, μοιραία, οδηγεί στην ακροδεξιά. Άρα, προωθεί ακροδεξιές πολιτικές και πρόσωπα, προκειμένου να κόψει ψήφους από την Ελληνική Λύση, την Νίκη και τους Σπαρτιάτες.

Οι συνένοχοι: Οι αστάθμητες παράγοντες

Ένας τρόπος να φύγει αυτός ο ψυχικά άρρωστος Πρωθυπουργός είναι να χάσει τις εκλογές. Ένας άλλος είναι να αμφισβητηθεί τόσο που να αναγκαστεί να παραιτηθεί, όπως έκανε ο Σημίτης στον Αντρέα Παπανδρέου. Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει μεγάλη φθορά στο κόμμα της ΝΔ. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο από εξωγενείς παράγοντες της Ελλάδας, στον δικαστικό τομέα, όπως είναι οι έρευνες της Κοβέσι.

Το γεγονός είναι ότι ο Κούλης κάνει μεγάλο κακό στο κόμμα της ΝΔ. Αυτό το βλέπει Ο Κώστας Καραμανλής και ο Αντώνης Σαμαράς, αλλά, προς το παρόν, δεν μπορούν να κάνουν τίποτε. Αυτός που «μοιράζει τα χαρτιά» είναι ο υστερικός Πρωθυπουργός. «Κάνει το παιχνίδι», έχει στήσει καλά τον μηχανισμό του -σε αυτό είναι, ομολογουμένως, άξιος-, ξέρει πότε θα κάνει τον άγριο και πότε τον νηφάλιο «ηγέτη». Έχει μπει στην υστερία του και την γνωρίζει καλά και, ως καλός ηθοποιός, παίζει το «έργο» με επιτυχία.

Οι συνένοχοι

Οι συνένοχοι: Οι επόμενες κινήσεις

Είναι αυτονόητο ότι αυτό που θα συμβεί στο μέλλον είναι συνάρτηση του τι θα γίνει στον δικαστικό τομέα στον εκτός Ελλάδας χώρο. Η ελληνική δικαιοσύνη ελέγχεται πλήρως από τον μηχανισμό Μητσοτάκη. Άρα θα πρέπει να αναμένουμε.

Το κακό είναι ότι αυτή η παθητική λογική υπάρχει στα στελέχη και στους βουλευτές της ΝΔ. Το κόμμα φθείρεται και χάνει την εμπιστοσύνη του κόσμου, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις. Όταν λέμε «φθείρεται» εννοούμε ότι χάνει το ιδεολογικό του έρεισμα. Αν όμως δεχτούμε ότι η ιδεολογία της δεξιάς ταυτίζεται με το συμφέρον του μεγάλου κεφαλαίου και αν δούμε ότι ο Μητσοτάκης το εξυπηρετεί καλά, τότε θα καταλάβουμε ότι η έκβαση αυτής της πολιτικής διαδρομής κάθε άλλο παρά προφανής είναι.

Φτάνουμε, τελικά, στο πολύ μεγάλο θέμα: Τι κάνει η αντιπολίτευση; Ποιες είναι και θα είναι οι κινήσεις της; Ποια είναι η ιδεολογική της στάση; Ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν στο επόμενο σημείωμά μας.

 

Διαβάστε τα άρθρα πολιτικής ανάλυσης που έχουμε δημοσιεύσει

Από τον ναρκισσισμό στο υστερικό

Ο νάρκισσος

Είναι μαφία;

Μικρά πράγματα σαν κι αυτά



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved