Απαράδεκτη επίθεση

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΠΙΘΕΣΗ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

Απαράδεκτη επίθεση: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Μέλος της δημοτικής παράταξης Η Πόλη Aλλιώς, στον δήμο Νεάπολης-Συκεών, αδιόριστος εκπαιδευτικός που κάνει ενισχυτική διδασκαλία σε σχολείο χωριού του νομού Θεσσαλονίκης, δέχτηκε πρόσφατα μια απαράδεκτη ομοτρανσφοβική επίθεση από γονείς μαθητών του μέσω καταγγελτικών e-mail προς το σχολείο.

Απαράδεκτη επίθεση: Αναρτήσεις

Οι γονείς έψαξαν το προσωπικό προφίλ του εκπαιδευτικού στo facebook και είδαν ότι αναρτούσε για λοατκια+ θεματα, όπως πχ τα Pride της πόλης και άλλες σχετικές δράσεις.

Οι συγκεκριμένοι γονείς επικαλέστηκαν θρησκευτικούς λόγους για να διακόψουν τη φοίτηση των παιδιών τους από την ενισχυτική διδασκαλία. Η μία μάλιστα, δηλώνοντας ότι προχώρησε στις απαράδεκτες εκδηλώσεις μίσους στο όνομα του Θεού της αγάπης.

Να σημειώσουμε ότι στο ίδιο σχολείο στοχοποιήθηκε ταυτόχρονα και δεύτερη εκπαιδευτικός και μάλιστα χωρίς να κατονομαστεί και χωρίς να διευκρινιστούν οι λόγοι, πέρα από τους αόριστους «θρησκευτικούς λόγους» που αναφέρονται και εδώ, προκαλώντας αναστάτωση στον σύλλογο των εκπαιδευτικών ως προς το ποια καθηγήτρια καταγγέλλεται.

Απαράδεκτη επίθεση: Η θεωρία της εξέλιξης

Κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για την καθηγήτρια που δίδασκε -όπως όφειλε- την θεωρία της εξέλιξης! Υπάρχουν πλέον παρεμβάσεις ακόμη και στο περιεχόμενο του εγκεκριμένου από το υπουργείο αναλυτικού προγράμματος! Ευτυχώς στην συγκεκριμένη περίπτωση ο σύλλογος εκπαιδευτικών και η διεύθυνση του σχολείου στηρίζουν τους στοχοποιημένους συναδέλφους.

Δυστυχώς, η ακροδεξιά -τόσο από την σκοπιά της δημοσκοπικής ανόδου όσο και από την σκοπιά της διάχυσης και κανονικοποίησης των ακροδεξιών αντιλήψεων- είναι σε άνοδο. Άλλωστε υπάρχει κόμμα στην Βουλή που ψηφίστηκε, γιατί υποσχέθηκε προεκλογικά με θράσος ότι θα ιδρύσει παρατηρητήριο στοχοποίησης προοδευτικών εκπαιδευτικών.

Απαράδεκτη επίθεση: Στοχοποιήσεις

Ειδικά στα σχολεία, εκπαιδευτικοί στοχοποιήθηκαν πολλές φορές τα τελευταία χρόνια από ακροδεξιούς ή συντηρητικούς γονείς με απαράδεκτες παρεμβάσεις στο παιδαγωγικό τους έργο και με τους προϊσταμένους της εκπαίδευσης να χαϊδεύουν τα αυτιά των συντηρητικών κύκλων ή ακόμη να προβαίνουν και σε διώξεις. Όλα αυτά τα περιστατικά παραπέμπουν σε άλλες εποχές.

Σταχυολογώντας μερικά μόνο από αυτά:

Δίωξη σε καθηγήτρια για την προβολή της εγκεκριμένης ταινίας «Αγόρια στο ντους». Δίωξη πρόσφατα σε εκπαιδευτικό για ανάρτηση έργου των μαθητών της με τίτλο «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Δίωξη σε δύο νηπιαγωγούς για μάθημα σεξουαλικής αγωγής. Επιθέσεις σε εκπαιδευτικούς για την γιορτή του Πολυτεχνείου. Επιθέσεις σε σχολεία όπου φοιτούν παιδιά προσφύγων.

Δίωξη εκπαιδευτικών στην Βέροια για την επίσκεψη της Αδελαΐδα Γκεβάρα σε σχολείο. Καταιγισμός διώξεων από προϊσταμένους για συνδικαλιστικούς λόγους. Φυσικό επακόλουθο ήταν και η επίθεση στην έκφραση φύλου και στον σεξουαλικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού.

Φτάνει, λοιπόν. Μέχρι εδώ. Η Πόλη Αλλιώς θα είναι δίπλα στο μέλος της και σε κάθε άλλον άνθρωπο που δέχεται ρατσιστική, ομοτρανσφοβική ή οποιαδήποτε άλλη επίθεση.

Θα είναι δίπλα σε διωκόμενους εκπαιδευτικούς. Θα αγωνίζεται πάντα για ένα σχολείο ανοιχτό για όλα τα παιδιά.

Ένα σχολείο με δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοειεύσει

Απόκριες 2025

27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved