Η τηλεοπτική γωνιά του «Φιλμ Νουάρ»
The Last Man on Earth
Δημιουργός: Γουίλ Φορτέ
Πρωταγωνιστούν: Γουίλ Φορτέ, Κρίστεν Σάαλ, Τζένουαρι Τζόουνς
Δίκτυο: Fox
Ένας φονικός ιός εξαπλώνεται στη Γη και, ως επακόλουθο, η ανθρωπότητα αφανίζεται σύσσωμη από τον πλανήτη. Εκτός από τον Φιλ Μίλερ. Ο ήρωάς μας επιδεικνύει κάποιου είδους ανοσία στον ιό και είναι ο μοναδικός επιζών. Έτσι, από τη μια μέρα στην άλλη, γίνεται ο τελευταίος άνθρωπος στη Γη! Το σκηνικό γνωστό και χιλιοπαιγμένο. Η προσέγγιση της σειράς, όμως, φρέσκια, αναζωογονητική και αυθεντικά αστεία. Το πρώτο διπλό επεισόδιο είναι πιθανότατα ό,τι πιο τολμηρό, καινοτόμο και καλτ έχω δει τα τελευταία χρόνια στην τηλεόραση, καθώς παρακολουθούμε τον Φιλ να γεμίζει τις μέρες του σε μια άδεια πόλη. Μένοντας σε ένα μέγαρο, παίζοντας κάτι ανάμεσα σε σκοποβολή και συγκρουόμενα με αληθινά αυτοκίνητα, ανοίγοντας μια τρύπα στο βατήρα και χρησιμοποιώντας την πισίνα του για τουαλέτα, κάνοντας χαβαλέ με ενυδρεία και φλογοβόλα και γενικότερα, επιχειρώντας ό,τι πιο παιδιάστικο και ακραίο μπορεί να σκεφτεί, αφού πια δεν υπάρχει κανένα νόημα, καμιά σύμβαση να τον περιορίζει. Αγαπημένο αξεσουάρ, η φουσκωτή πισινούλα γεμάτη με κάθε λογής αλκοόλ αντί για νερό, στην οποία φυσικά περνά πολύ από τον ελεύθερό του χρόνο. Ο Γουίλ Φορτέ (του «Saturday Night Live») δείχνει πως ναι, είναι δυνατόν μία σειρά να σταθεί περήφανα απέναντί μας μόνο με ένα πρωταγωνιστή και την ματαιότητα της μοναξιάς που οδηγεί σιγά-σιγά το μυαλό του στην παράνοια. Και μετά, όλα πήγαν στραβά.
Καθώς ο Φιλ Μίλερ μαθαίνει ότι δεν είναι ο μόνος άνθρωπος στη Γη (έστω κι αν, αρχικά τουλάχιστον, παραμένει ο μόνος άνδρας), το «Last Man on Earth» μοιάζει αυτόματα να χάνει λάδια, καύσιμα και φαντασία και μετατρέπεται, γρήγορα και επώδυνα, σε άλλη μια κωμωδιούλα της σειράς. Ανέμπνευστη, άνευρη και επαναλαμβανόμενη. Ο Φορτέ κατορθώνει να μας συστήσει σε μερικούς από τους πιο ανόητους και ενοχλητικούς χαρακτήρες της μικρής οθόνης, προεξάρχοντος του κεντρικού χαρακτήρα που ο ίδιος υποδύεται, χαρακτήρες που καταφέρνουν κάτι το ασύλληπτο: διαθέτουν τόνους ανωριμότητας, χωρίς ούτε μια στάλα γοητείας.
Οι ελάχιστες στιγμές που οι καταστάσεις επιτρέπουν στον Φορτέ να δείξει λίγο από το αδιαμφισβήτητο κωμικό του ταλέντο δεν είναι σε καμιά περίπτωση αρκετές. Η Κρίστεν Σάαλ υποτίθεται ότι είναι μια πολύ ταλαντούχα κωμικός, εδώ όμως η ερμηνεία της δεν υπερβαίνει σε τίποτα τα επίπεδα της διεκπεραίωσης μιας απλής καρικατούρας. Όσον για την Τζένουαρι Τζόουνς, εντάξει, είναι ένας επί Γης άγγελος και, όπως και να ‘χει, από μένα κακό λόγο για αυτήν δεν θα διαβάσετε. Μόνο που μοιάζει να μην είναι καν εδώ.
Παραμένει η Μπέτι Ντρέιπερ του «Mad Men», και θα παραμένει για πάντα μέχρι να καταφέρει να συμμετάσχει σε ένα project ενδιαφέρον και αξιοσημείωτο. Και το «Last Man on Earth», δυστυχώς, δεν είναι τέτοιο.
Ήθελα πάρα πολύ να μου αρέσει η σειρά, ειλικρινά. Ενθουσιάστηκα από τα πρώτα δείγματα, εντυπωσιάστηκα από τον πιλότο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν την απογοήτευσή μου με τον τρόπο που επέλεξε να πορευτεί, αποκηρύσσοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που την έκαναν να μοιάζει ρηξικέλευθη για χάρη της πεπατημένης, του κλισέ, της καρικατούρας.
Απογοήτευση που μεγεθύνεται ακόμα περισσότερο, αν αναλογιστεί κανείς την άγονη γραμμή της σύγχρονης τηλεοπτικής κωμικής πραγματικότητας. Για κάποιον περίεργο λόγο, δύο επεισόδια πριν το φινάλε της πρώτης σεζόν, η σειρά ανανεώθηκε από το Fox και για δεύτερη. Το αν υπάρχει ακόμα σφυγμός και ελπίδα, μένει να φανεί. Όπως και να ‘χει, ωστόσο, ο Φορτέ είχε μια πολύ μεγάλη ευκαιρία. Και την πέταξε στα σκουπίδια.
Γρηγόρης Μυστιλιάδης
Next
Την Πέμπτη 30 Απριλίου αναμένεται να ξεκινήσουν την προβολή τους στη Θεσσαλονίκη οι εξής ταινίες: «Εκδικητές: Η εποχή του Ultron» (Avengers: AgeofUltron) του Τζον Γουίντον, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Κρις Ίβανς και Σκάρλετ Τζοχάνσον, «1001 γραμμάρια» (1001 Gram) του Μπεντ Χάμερ, με τους Άνε Νταλ Τορπ, Λοράν Στοκέρ και Χίντεγκουν Ρίισε και «Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν, με τους Αν Ντορβάλ, Σουζάν Κλεμάν και Αλεξάντρ Γκογιέ.
Την Πέμπτη 7 Μαϊου αναμένεται να ξεκινήσουν την προβολή τους στη Θεσσαλονίκη οι εξής ταινίες: «Demonic» του Γουίλ Κάνον, με τους Μαρία Μπέλο, Φρανκ Γκρίλο και Κόντι Χορν, «Awake: The Life of Yogananda» των Πάολα ντι Φλόριο και Λίζα Λίμαν (ντοκιμαντέρ) και «Το τίμημα της δόξας» (La rançon de la gloire) του Ξαβιέ Μποβουά, με τους Μπενουά Πελβούρντ, Ρόσντι Ζεμ και Πίτερ Κογιότ.