Το «Φίλμ Νουάρ» ήταν στη συνέντευξη τύπου της νέας ταινίας του Θοδωρή Αθερίδη και σας μεταφέρει το κλίμα και τις εντυπώσεις. Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο ιταλικό εστιατόριο Navona η συνέντευξη τύπου της νέας ταινίας του Θοδωρή Αθερίδη «Από έρωτα», παρουσία του σκηνοθέτη, (ο οποίος πρωταγωνιστεί κιόλας), της Σμαράγδας Καρύδη και της Παναγιώτας Βλαντή. Η ταινία βασίζεται στο πρώτο ομώνυμο θεατρικό κείμενο του γνωστού ηθοποιού κι αποτελεί τη δεύτερη κινηματογραφική του απόπειρα, μετά το «Μια μέλισσα τον Αύγουστο». Ο Αθερίδης επέλεξε η ταινία να μην έχει γραμμική αφήγηση, αλλά με διάφορα φλάσμπακ να προσπαθήσει ο θεατής να ενώσει τα κομμάτια του παζλ, ενώ χαρακτηριστικά ανέφερε πως δεν θέλει να αποκαλύψει κάτι πέρα από το πρώτο της επίπεδο, αφού το θεωρεί απολύτως λογικό κάποιος να θέλει να δει μια ερωτική ιστορία, χωρίς να μπει στη διαδικασία να αναλύσει τους υπαινιγμούς ή τα κρυφά νοήματα του έργου (που φαντάζομαι πως υπάρχουν, για να το λέει ο Θοδωρής…). Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, δήλωσε πως η ταινία δεν συμμετείχε στο πρόσφατο φεστιβάλ, αφού μόλις είχε καταφέρει να την ολοκληρώσει, τηρώντας αυστηρά το χρονοδιάγραμμα των δύο ετών, τονίζοντας μάλιστα πως προτιμά μια από την αρχή συμμαζεμένη ιδέα, από το να αναγκάζεται μετά να «συμμαζεύει» την παραγωγή. Η Σμαράγδα Καρύδη ήταν πολύ χαρούμενη που της δόθηκε η ευκαιρία να ερμηνεύσει τον ίδιο ρόλο, 12 χρόνια μετά την θεατρική παράσταση, καταφέρνοντας μάλιστα να τον αποδώσει διαφορετικά, ενώ η Παναγιώτα Βλαντή δήλωσε πως «μπορεί οι ηθοποιοί να είναι η ψυχή μιας ταινίας, ο σκηνοθέτης όμως είναι η καρδιά», γι’ αυτό κι ευχαρίστησε τον Θοδωρή Αθερίδη που της έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο έργο, παρόλο που δεν είχε καμία εμπλοκή στο αντίστοιχο θεατρικό, το οποίο μάλιστα δεν είχε παρακολουθήσει καν. Στα θετικά της όλης εκδήλωσης ήταν το γεγονός ότι ο ζεστός και φιλόξενος χώρος του εστιατορίου συνέχισε να λειτουργεί κανονικά, δίνοντας την ευκαιρία στους ανυποψίαστους θαμώνες να μιλήσουν και να φωτογραφηθούν με τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες. ΟρέστηςΜανασής
Tagged: Φιλμ νουάρ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006