Κτηματολογικό

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κτηματολογικό: επιμέλεια Κώστας Πετρόπουλος

Στην συνέχεια του άρθρου για την κατάργηση που αφορά στο Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης, δημοσιεύουμε το Δελτίο Τύπου που έβγαλε ο Συμβολαιογραφικός Σύλλογος Εφετείου Θεσσαλονίκης, στις 20 Μαρτίου 2025. Αν μη τι άλλο είναι μια απόδειξη του τι συμβαίνει στην Θεσσαλονίκη, πάντα εν κρυπτώ.

Κτηματολογικό: Το Δελτίο Τύπου

«Ο Συμβολαιογραφικός Σύλλογος Εφετείου Θεσσαλονίκης διαμαρτύρεται  για την αιφνιδιαστική κατάθεση της νομοθετικής ρύθμισης για κατάργηση του Κτηματολογικού Γραφείου Θεσσαλονίκης και ενσωμάτωσή του στο Κτηματολογικό Γραφείο Κεντρικής Μακεδονίας, που επιχειρείται με το άρθρο 27 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου «Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/868 (πράξη για τη διακυβέρνηση δεδομένων) – Ορισμός αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/903 (Κανονισμός για τη διαλειτουργική Ευρώπη) – Ηλεκτρονική εφαρμογή “my street” – Ρυθμίσεις για την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης».

Κτηματολογικό: Απουσία διαλόγου

Θα περιμέναμε, ως άμεσα εμπλεκόμενοι και επηρεαζόμενοι από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, να είμαστε έγκαιρα κοινωνοί του κάθε σχεδιασμού, ώστε να μπορέσουμε να καταθέσουμε και τις δικές μας απόψεις και την εμπειρία μας.

Θεωρούμε ότι μια τέτοια συγχώνευση θα δημιουργήσει ένα τεράστιο Κτηματολογικό Γραφείο με εννέα  υποκαταστήματα –περισσότερα από κάθε άλλο γραφείο στην Επικράτεια – που θα διαχειρίζεται μεγάλο όγκο συναλλαγών (περίπου 11.000-12.000 πράξεις το μήνα), με αφάνταστη ποικιλομορφία πράξεων και νομικών/τεχνικών προβλημάτων, από αιγιαλό μέχρι αστικό ακίνητο, από αγροτικό κώδικα μέχρι δασικά, εκκλησιαστικά κ.λπ., κάτω από έναν μοναδικό προϊστάμενο, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση και εμπλοκή των συναλλαγών.

Κτηματολογικό

Κτηματολογικό: Σύνθετα καθήκοντα

Ο  προϊστάμενος δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί σε τόσο σύνθετα καθήκοντα και για τόσο ευρεία περιφέρεια, ιδιαίτερα όταν τα γραφεία της Κεντρικής Μακεδονίας είναι υποστελεχωμένα και χωρίς τοπικούς προϊσταμένους  (Έδεσσα, Πολύγυρος) και μέχρι να στελεχωθούν θα πρέπει να υποστηρίζονται από το Κτηματολογικό Γραφείο Κεντρικής Μακεδονίας και τον προϊστάμενο του, με αποτέλεσμα να είναι δυσπρόσιτος στους επαγγελματίες και στο κοινό και με ελάχιστο χρόνο για τον νομικό έλεγχο που προβλέπεται να κάνει.

Ένα τέτοιο εγχείρημα συνένωσης θέλει προσεκτική και μακρόχρονη σχεδίαση με προηγούμενη συγκρότηση διοικητικού, νομικού και τεχνικού τμήματος και δη επαρκώς επανδρωμένου. Οι εξειδικευμένοι υπάλληλοι μόλις προσλήφθηκαν και εκπαιδεύονται. Για την εύρυθμη λειτουργία ενός τέτοιου τεράστιου Κτηματολογικού Γραφείου θα χρειαστεί συντονισμός τουλάχιστον ενός εξαμήνου, την στιγμή που η διεκπεραίωση των τρεχουσών συναλλαγών παρουσιάζει καθυστερήσεις μέχρι και τριών ετών.

Κτηματολογικό: Το αίτημα

Για τους λόγους αυτούς ζητάμε από τον αρμόδιο Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αποσύρει το επίμαχο αυτό άρθρο 27 του νομοσχεδίου, προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος ουσιαστικής ενημέρωσης και διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε, με σωστό προγραμματισμό, στελέχωση των επί μέρους υποκαταστημάτων με το απαραίτητο προσωπικό και τους τοπικούς προϊστάμενους, και μετά από διεκπεραίωση των τρεχουσών εκκρεμοτήτων, χωρίς βεβιασμένες ενέργειες που θα αναστατώσουν τις συναλλαγές, να γίνουν οι απαραίτητες διοικητικές ενέργειες συνένωσης σε ένα ενιαίο Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας.

 Για τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Εφετείου Θεσσαλονίκης

Ο Πρόεδρος

Δημήτριος Τζίμας»

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δημοτικοί λαχανόκηποι

Τραγωδία στο Κότσανι

Δηλώσεις Μενδώνη

Ο κόκκινος δάσκαλος



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved