Δηλώσεις Μενδώνη

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΝΔΩΝΗ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ

Δηλώσεις Μενδώνη: επιμέλεια Γιάννης Φραγκούλης

Η ανακοίνωση Σ.ΕΚ.Α. (Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων) χαρακτηρίζει «άλλο ένα επονείδιστο «κατόρθωμα» της υπουργού πολιτισμού». Η Λίνα Μενδώνη είναι υπουργός Πολιτισμού από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Εκτός αυτών είναι η υπουργός Πολιτισμού που είναι φίλη του Λιγνάδη, αυτή που άκριτα τον διόρισε διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο και αρνήθηκε ότι τον ήξερε καλά. Ακόμη ήταν γενικός γραμματέας του ίδιου υπουργείου επί ΠΑΣΟΚ. Ακόμη είναι η υπουργός που υπέγραψε να απομακρυνθούν τα αρχαία στην Βενιζέλου, στην Θεσσαλονίκη, να καταστραφεί αυτός ο αρχαιολογικός πλούτος. Μία αρχαιολόγος που καταδικάστηκε από το πολιτιστικό τμήμα της UNESCO.

Δηλώσεις Μενδώνη: Η ανακοίνωση

«Η διοίκηση του υπουργείου Πολιτισμού έχει κατορθώσει, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, να παραλλάσσει και να εμπλουτίζει την πολιτική που ασκεί, μόνο σε αρνητική κατεύθυνση.

Η ίδια η υπουργός Πολιτισμού θα μείνει στην ιστορία για το έργο της: για τα πρωτοποριακά τσιμεντώματα (βλ. Ακρόπολη Αθηνών), για τους ιστορικούς τεμαχισμούς (βλ. αρχαιότητες Βενιζέλου), για τους λαμπαδιασμένους αρχαιολογικούς χώρους (βλ. ακρόπολη Μυκηνών), για την υπερήφανη επίθεση στον δημόσιο χαρακτήρα των Μουσείων της χώρας (βλ. μετατροπή των 5 μεγαλύτερων Μουσείων σε Νομικά Πρόσωπα), για τις φιέστες νομιμοποίησης της αρχαιοκαπηλίας (βλ. Συλλογή Στερν), τις πασαρέλες μπροστά στον Παρθενώνα (βλ. επίδειξη οίκου μόδας) τις Τσικνοπέμπτες στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης και τις γαμήλιες δεξιώσεις στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, για τους αποικιακής κοπής μακροχρόνιους εκπατρισμούς κινητών μνημείων (βλ. νόμο για δανεισμό αρχαιοτήτων μέχρι μισό αιώνα), για τις πριβέ ξεναγήσεις των 5 χιλιάδων ευρώ (βλ. νέα τιμολόγηση απογευματινών επισκέψεων στην Ακρόπολη Αθηνών) με ταυτόχρονη παραχώρηση της διαχείρισης των εισιτηρίων σε ιδιώτες.

Λογικά περιμένουμε το ραντάρ του νέου (αχρείαστου) αεροδρομίου στο Καστέλλι να τοποθετηθεί πάνω ή δίπλα, σε κάθε περίπτωση εφαπτόμενα, στη μοναδική στα αρχαιολογικά χρονικά μινωική κατασκευή που έχει εντοπιστεί στην κορυφή του λόφου Παπούρα.

Δηλώσεις Μενδώνη: Η συνέχεια

Ήδη έχει διακριθεί για τη σταθερή υποστήριξη της σε υποδίκους (βλ. υπόθεση αμαρτωλών ταμείων Αλληλοβοήθειας του ΥΠΠΟ), για την υποδειγματική υπεράσπιση συνεργατών της με ομιλίες της μέσα στη Βουλή, μέχρι τη στιγμή που αποδείχτηκε ότι είναι βιαστές (βλ. υπόθεση Λιγνάδη), για την εμβληματική, ναζιστικής κοπής, απαγόρευση του ρωσικού πολιτισμού (βλ. διακοπή σχέσεων με πολιτιστικούς οργανισμούς της Ρωσίας), αλλά και για την πρωτοφανή έξωση των αρχαιολόγων από την ιστορική τους έδρα, επειδή διανοήθηκαν να μιλήσουν για το ναυάγιο της Πύλου και τους 700 πνιγμένους μετανάστες.

Δηλώσεις Μενδώνη

Επί των ημερών της, καταγράφηκε μαφιόζικη δολοφονική επίθεση -για πρώτη φορά στα χρονικά- σε αρχαιολόγο, θυσία στους μύλους της «ανάπτυξης» που η ίδια υπηρετεί τόσο καλά, ώστε να διατελεί η μοναδική (και δη, μη εκλεγμένη) υπουργός της κυβέρνησης, η οποία έμεινε ακλόνητη στη θέση της από το 2019.

Δηλώσεις Μενδώνη: Τα Τέμπη

Μία ημέρα μετά τη μεγαλειώδη κινητοποίηση του λαού ενάντια στο κρατικό έγκλημα των Τεμπών, το ΥΠ.ΠΟ. προφανώς δεν είχε κάτι να παρατηρήσει κάτι για την ιστορική, κοινωνική ανάταση που επέφερε η κινητοποίηση εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλον τον πλανήτη.

Συμβάλλοντας μόνο σε μια απόπειρα συκοφάντησης του γεγονότος, το υπουργείο Πολιτισμού έβγαλε ανακοίνωση για φθορές που έγιναν στον Αρχαιολογικό χώρο του Ναού του Ολυμπίου Διός και στα Λουλουδάδικα της Βουλής από ταραχοποιούς. Και πολύ σωστά.

Στη βάση των δεκάδων βίντεο που έχουν κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καταδεικνύοντας την πραγματική ταυτότητα των ταραχοποιών, προτείνουμε στην υπουργό να στείλει κατευθείαν το λογαριασμό στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, τον βασικό οργανωτή των επεισοδίων. Τα κουκουλωμένα στελέχη του ήταν λίγα μπροστά στα εκατομμύρια που κινητοποιήθηκαν ειρηνικά την 28η Φεβρουαρίου, διεκδικώντας ακριβώς αυτό που δεν έχουν: Δικαιοσύνη και Αλήθεια.

Δηλώσεις Μενδώνη: Στο Ισραήλ

Τώρα η υπουργός ετοιμάζεται να προσθέσει ένα ακόμη παράσημο στο ενεργητικό της. Την… Καθαρά Δευτέρα, ημέρα δεμένη στη συνείδηση του λαού με την έννοια της… κάθαρσης, η Λίνα Μενδώνη μεταβαίνει στο Ισραήλ, για να σφίξει το χέρι του Νετανιάχου, και να σταθεί αλληλέγγυα στην ισραηλινή δολοφονική μηχανή η οποία συνεχίζει ακάθεκτη τη γενοκτονία των Παλαιστινίων σε ζωντανή σύνδεση.

Δηλώσεις Μενδώνη

Η υπουργός θα σφίξει επίσης το χέρι του ομολόγου της, υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μίκι Ζοχάρ. «Πολιτισμού», τρόπος του λέγειν. Ο Ζοχάρ διακηρύσσει πως «η εβραϊκή φυλή είναι η πιο έξυπνη από όλο το ανθρώπινο είδος», για να νομιμοποιεί το αιματοκύλισμα όλων των λοιπών κατώτερων όντων.

Πραγματικά ψιλά γράμματα, δίπλα στην εθνοκάθαρση που έχουν εξαπολύσει οι ισραηλινοί. Το γεγονός ότι δεν έχει μείνει ούτε σύγχρονο, αλλά ούτε και αρχαίο κτήριο ή μνημείο όρθιο, με την αρχαιολογική υπηρεσία του Ισραήλ σε διατεταγμένη αποστολή, εξυπηρετώντας τις πολιτικές της γενοκτονίας, της κατοχής και του απαρτχάιντ, να διαπιστώνει, μελετώντας ερείπια και κόκαλα με τάχα «επιστημονικά» επιχειρήματα, πως οι Παλαιστίνιοι δεν έχουν καμία θέση στη χώρα τους.

Σε αυτούς θα έχει υποβάλει τα διαπιστευτήριά της την Καθαρά Δευτέρα η Λίνα Μενδώνη. Και δίκαια, για όλους αυτούς τους λόγους, και πολλούς ακόμη, θα μείνει στην ιστορία.»

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Απαράδεκτη επίθεση

Απόκριες 2025

Ίριδα visions

27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved