Βγαίνουμε, μωρό μου, βγαίνουμε…
Το φως στο βάθος του τούνελ πλησίασε αρκετά, ώστε δεν είναι πλέον στο βάθος, ήρθε σιμά, πολύ σιμά, τόσο σιμά ώστε δυνάμεθα άνευ φόβου να τραγουδήσουμε εν είδει πανελληνίου χορωδίας, «βγαίνουμε, μωρό μου, βγαίνουμε έξω απ’ το τούνελ», όπου «τούνελ» βλέπε μνημόνιο και όπου «μωρό μου» βλέπε τον μίστερ Μπιν, τον μοναδικό που μπορεί να πάρει στα σοβαρά όλα τα παραπάνω.
Επειδή ο μίστερ -μωρό μου- Μπιν, είναι ο μοναδικός που δύναται να κατανοήσει το υποχθόνιο χιούμορ μιας κυβέρνησης η οποία μας κάνει πλάκα. Κάθε λίγο και λιγάκι έρχεται και με ένα νέο ανέκδοτο για να διασκεδάσει τον πόνο μας, του τύπου «αρχίζει η ανάκαμψη» (χαχα), «υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα» (χαχαχα), «βγαίνουμε στις αγορές» (χαχαχαχα), «το χρέος είναι βιώσιμο» (χαχαχαχαχα) και λοιπές άλλες φαιδρότητες. Ανάμεσα σε όλα αυτά πετάει και κανένα του τύπου «μειώθηκε η ανεργία» με αποτέλεσμα εκατομμύρια νεοελλήνων να πέφτουν κάτω κρατώντας τοις κοιλιές τους από τα γέλια.
Αλλά το πιο εκπληκτικό, πιο επιβλητικό και πιο μεγάλο είναι πως τα ανέκδοτα εκφωνούνται από ανθρώπους που έχουν ειδικευτεί στο σπορ και οι οποίοι διαθέτουν τεράστιο υποκριτικό ταλέντο. Λένε όλα αυτά τα θαυμάσια αστεία χωρίς έστω ένα μειδίαμα, παραμένοντας σοβαροί κι αγέλαστοι, όπως ο μεγάλος Μπάστερ Κίτον, «ο αγέλαστος κωμικός». Μοναδικά ταλέντα υποκριτικής (ή μήπως υποκρισίας;), τα ονόματά τους αναβοσβήνουν στις μαρκίζες, Αντώνης Σαμαράς, Ευάγγελος Βενιζέλος, Σοφία Βούλτεψη, Άδωνις Γεωργιάδης, Ανδρέας Λοβέρδος (ναι αυτός που έφυγε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., έκανε δικό του κόμμα και επανακάμψας συγκυβερνά, έλα Παναγία μου, να λες). Είναι κι άλλοι, αλλά ο χώρος του φιλμ νουάρ είναι πολυτιμότερος από του λόγου τους γι’ αυτό παραμένω στους (διάττοντες) αστέρες.
Έτσι, μωρό μου! Βγαίνουμε από το τούνελ και βαδίζουμε τη λεωφόρο της αναπτύξεως και της ευημερίας. Γι’ αυτό «χαίρεται ο κόσμος και χαμογελάει πατέρα», επειδή τώρα τελείωσαν τα μνημόνια και ανακάμπτουμε ως χώρα, έχοντας πρωτογενές πλεόνασμα, με αποτέλεσμα να έχουμε επανακτήσει την εμπιστοσύνη των αγορών οι οποίες θα μας δανείσουν για να ξοφλήσουμε το βιώσιμο -πλέον- χρέος. Μιλάμε, για πολύ γέλιο, μωρό μου! Τύφλα να’ χει ο Τζέρι Λιούις κι ο Θανάσης Βέγγος μαζί. Η κυβερνητική κωμωδία είναι ό,τι καλύτερο έχει εμφανιστεί στο χώρο της διασκέδασης στη χώρα μας, μετά τη δικτατορία.
Αν δεν με πιστεύετε, παρακολουθείστε καθημερινά τις τηλεοπτικές διαφημίσεις της κυβερνητικής κωμωδίας σε Μέγκα, Αντένα, Σκάι κλπ. ή διαβάστε τις καταχωρήσεις που δημοσιεύονται στο Βήμα, τα Νέα, την Καθημερινή, το Πρώτο Θέμα κι αλλού.
Αυτή είναι, μωρό μου, η κυβερνητική κωμωδία που προκαλεί πολύ γέλιο (;) στα θύματα της ελληνικής τραγωδίας.
Υ.Γ.: Ζητώ συγνώμη από τους Μίστερ Μπιν, Μπάστερ Κίτον, Τζέρι Λιούις και Θανάση Βέγγο που χρησιμοποίησα τα ονόματά τους. Δηλώνω πως ουδεμία σχέση έχουν με την Κυβερνητική Κωμωδία.
Στράτος Κερσανίδης
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ (Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ)
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ (Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΑΓΙΟΣ)
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ (ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ)
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑΣ (ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ FILM
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ CHINESE BASEMENT
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ (ALLAH-LAS)
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΒΡΑΒΕΙΑ LUX
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΖΕΛΙΜΙΡ ΖΙΛΝΙΚ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΧΑΝΑ ΣΙΓΚΟΥΛΑ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΟΡΝΕΛ ΜΟΥΝΤΡΟΥΤΣΟ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ