Ενοχή

ΕΝΟΧΗ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΣΑΝ ΑΙΣΘΗΜΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ

Ενοχή: γράφει η Σούλα Χειμάρα

Τα αισθήματα ενοχής στον χριστιανισμό. Ο χριστιανισμός στηρίζεται στην ενοχή και όχι στην αγάπη, η οποία χρησιμοποιείται καθαρά και μόνο ως προπέτασμα για την ανάπτυξη ενοχών, ώστε να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος συναισθημάτων και έτσι να καταλήγει ο πιστός ξανά και ξανά στους κόλπους της πίστης.

Ενοχή: Η ενοχοποίηση

Η χριστιανική διδασκαλία  προάγει το αίσθημα της ενοχής με πολλούς τρόπους: Ενοχοποιεί βασικές βιολογικές ανάγκες και λειτουργίες του ανθρώπου: τροφή, έμμηνος ρύση.

Ενοχοποιεί βασικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φύσης: περιέργεια, αμφισβήτηση, κοινωνικότητα, σεξουαλικότητα.  Ενοχοποιεί την χαρά: διασκέδαση, μουσική, χορό, τέχνες, επιστήμη, τεχνολογία, πρόοδο, προσωπική εξέλιξη, περηφάνια για επιτυχίες.

Ενοχή: Η διαμονιοποίηση

Εδώ να προσθέσουμε ότι η χαρά δαιμονιοποιείται ακόμη περισσότερο εφόσον  η χριστιανική αφήγηση βρίθει από μαρτύρια και θλίψη στο όνομα της… αγάπης (!!)

Ακόμη και οι μέρες γιορτής των αγίων είναι αφιερωμένες στον θάνατό τους και όχι στην γέννησή τους.

 Δημιουργεί αισθήματα ενοχής όταν είναι πραγματικά αδύνατον για έναν άνθρωπο να υπακούσει σε κάποιους συναισθηματικούς της κανόνες όπως το «συγχώρεσε και αγάπα ακόμη και αυτόν που σε έβλαψε», το «αγάπα άνευ όρων» ή το να επιδεικνύει την περιβόητη ταπεινοφροσύνη που διδάσκει.

Ενοχή: Η θυσία

Και φυσικά έμμεσα επίσης προκαλεί ενοχές, επειδή το κύριο πρόσωπό της θυσιάστηκε, μαρτύρησε και σταυρώθηκε για χάρη μας.

Επίκληση στο συναίσθημα και χειραγώγηση υπό τον μανδύα της αγάπης.

Η αγάπη δεν είναι όμως τελικά το θεμέλιο του χριστιανισμού, γιατί ακόμη και η άνευ όρων αγάπη που κηρύττεται, φαίνεται ότι εκδηλώνεται επιλεκτικά και όχι προς όλους.

Τους αγαπάμε όλους εκτός απ’τους αλλόθρησκους, άθεους, ΛΟΑΤΚΙ, αλλοδαπούς κ.τ.λ.

 

Διαβάστε τα άρθρα που αναφέρονται στην φιλοσοφία

Θρησκευτικός δογματισμός

Το οντολογικό επιχείρημα

Ορφέας

Αλέξης Δαμιανός



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved