Ιδανικές μορφές

ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ

Η ανθρώπινη μορφή στην ελληνική σύγχρονη τέχνη 

Ιδανικές μορφές: γράφει ο Γιάννης Ιωαννίδης

Ο εικαστικός επιμελητής Πάρης Καπράλος σε συνεργασία με εικαστικούς καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα σας προσκαλεί να παρευρεθείτε στα εγκαίνια. Να επισκεφτείτε την έκθεση «Ιδανικές μορφές» στη Myrό Gallery, στη Θεσσαλονίκη. Από 14-24 Δεκεμβρίου 2021. Η έκθεση θα είναι διαθέσιμη παράλληλα και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ARTgrID (artgrid.gr). Σε ψηφιακή μορφή. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα λάβουν χώρα τη πρώτη μέρα, Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021 ώρες 18:00-21:30.

ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΡΦΗ

Στα εγκαίνια όσο και κατά τη διάρκεια της έκθεσης η είσοδος στην γκαλερί θα επιτρέπεται μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή 48ωρου rapid test. Πάντοτε με την ορθή χρήση μάσκας.

«Η ανθρώπινη μορφή αποτελεί θέμα διαρκώς ανανεούμενο. Στο πλαίσιο της πολυμορφίας της σύγχρονης τέχνης. Μέσα από συνθέσεις υποκειμενικού ρεαλισμού. Αλλά και με μία πολυσημία στόχων και μορφών. Τα σώματα στα σύγχρονα εικαστικά έργα αντανακλούν νοοτροπίες, συμπεριφορές και ανάγκες. Υποδηλώνοντας πως κατανοούμε πτυχές της ταυτότητας του κοινωνικού υποκειμένου.

Άλλωστε, οι καλλιτέχνες δημιουργούν μέσα σε συγκεκριμένο ιστορικοπολιτικό πλαίσιο. Μορφοποιητικό των αιτημάτων τους. Με αποτέλεσμα τα έργα τέχνης να αποτελούν έκφραση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Η ανθρώπινη μορφή με μικρότερη ή μεγαλύτερη αφαίρεση. Με ακραίο ή πιο συγκροτημένο εξπρεσσιονισμό. Χάνοντας ενίοτε την απόλυτη φόρμα της. Εξακολουθεί να αποτελεί τον ισχυρότερο ολοφραστικό μοχλό αισθητικής επίδρασης της τέχνης. Προσφέρει ένα ουσιώδες σημείο επαφής των αποδεκτών του έργου. Για τη κατανόηση του περιεχομένου και της μορφής του», αναφέρει ο Πάρης Καπράλος.

Ιδανικές μορφές

ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Η έκθεση «Ιδανικές μορφές» περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, σχεδίοΥ. Ακόμη χαρακτικής, φωτογραφίας, κολλάζ, ελαφριές κατασκευές. Επίσης επιδαπέδια και επιτραπέζια γλυπτά.

Συμμετέχουν με έργα τους οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Κατερίνα Δροσοπούλου, Βασίλειος Παλιός, Κωστής Αργυριάδης, Ολυμπία Χατζή, Αντιγόνη Ξούρη. Έφη Μάνου, Δόμνα Παπαδοπούλου, Μάρθα Μαύρη, Δημήτρης Κρίστιτς, Lex Pan, Παναγιώτης Ρενιέρης. Λεμονιά Κοκελίδου, Σπύρος Ν. Μπεης, Χρύσα Παπανδρίκου, Μίνα Φάκκα, Εύη Μιχαηλίδου.

Τάssα Μπιτσάνη Πέτρου, Βασιλική Γιαλαμά, Μαρία Μπενάκη. Μαρία Νάνου, Μυρτώ Λιότσου, Κατερίνα Λιόλιου, Καδιανή Βελιγραντάκη. Κέλλυ Π. Κοντζαμάνη, Ναταλία Παπαδοπούλου, Μαρία Ειρήνη-Πάπαρη. Όλγα Ειρήνη Ζαφειροπούλου, Γεώργιος Χουντάλας, Άγγελος Γρίβας. Μαρία Τζανάκη, Μιχαέλα Λιόλιου, Μαρία Αραπάκη, Άννα Παπαϊωάννου.

ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: Ο ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ

Ο Πάρης Καπράλος είναι εικαστικός επιμελητής. Ιδρυτής και συντονιστής της ARC -Art Revisited Collective. Συνεκδότης του Arts & Antiques CCR. Γεννήθηκε το 1975 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Οικονομικά (ΟΠΑ) και Γραφικές Τέχνες (Staffordshire, Αγγλία). Εργάστηκε ως δημοσιογράφος με εξειδίκευση σε θέματα Τεχνολογίας σε οικονομικές εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά πρακτορεία ειδήσεων (1999-2006). Ως Οργανωτικός Υπεύθυνος και στέλεχος διοργάνωσης σε επιχειρηματικά συνέδρια του κλάδου της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών (Infocom, Greek ICT Forum, 2004-2011).

Άλλαξε επαγγελματική πορεία στρεφόμενος στον χώρο της Τέχνης το 2011. Συνεργάστηκε με τον όμιλο Myrό (Myrό Gallery, Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, 2011-2017). Από το 2018 και εξής εργάζεται ως ανεξάρτητος διοργανωτής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και εκδηλώσεων. Συνεκδίδει το ηλεκτρονικό περιοδικό τεχνών Arts & Antiques CCR. Το ίδρυσε μαζί με τον επιχειρηματία Σταύρο Μυρωνίδη το 2012. Ίδρυσε τη συλλογικότητα εικαστικών καλλιτεχνών ARC -Art Revisited Collective (2018). Από το 2019 είναι εκπρόσωπος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας IWS (International Watercolor Society). Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει περισσότερες από 150 εκθέσεις, εικαστικές δράσεις, projects εντός και εκτός Ελλάδας.

Ιδανικές μορφές

ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ: Η MYRO GALLERY

Η MYRÓ Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών (Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.ά.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Από το 2020 και εξής υπεύθυνες για τη διαχείριση της Myrό Gallery είναι η Μαριάνα Ρωσιάδου και Νικολέτα Λαζαρίδου.

Τέσσερις διακριτοί χώροι συναποτελούν την MYRÓ Gallery. Με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8. Περιοχή Λευκού Πύργου στο Κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση. Με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων.

Ο χώρος προσφέρεται σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς. Ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών. Παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις. Παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής. Σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Myrό Gallery

Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης

Ώρες/Μέρες: Τρίτη – Παρασκευή: 17:00-21:00. Σάββατο: 10:00-14:00. Ειδικά τη Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου (παραμονή Χριστουγέννων & η τελευταία ημέρα της έκθεσης) η γκαλερί θα λειτουργήσει  10:00-14:00.

Τηλέφωνο: 231 0269187

email: gallerymyro@gmail.com.

 

Διαβάστε τα άρθρα για τις εικαστικές εκθέσεις

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved