ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ KVB

7 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ KVB

Συνέντευξη στην Εύα Κουσιοπούλου

Μιλήσαμε με τον Νίκολας Γουντ, το ένα από τα δύο μέλη των KVB,  που ακροβατούν αριστοτεχνικά ανάμεσα σε post punk, shoegaze, experimental, dark wave, reverbs, mininal ήχο και ψυχεδέλεια. Ο Νίκολας δεν σκέφτεται να προσθέσει νέα μέλη στο ντουέτο, που αποτελούν ο ίδιος και η Κat Day. Οι δύο τους επιστρέφουν στη Θεσσαλονίκη στις 27 Νοεμβρίου στη ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ και στην Αθήνα στη Death Disco, στις 28 Νοεμβρίου.

 

Το «MinusOne» ήταν το υλικό που προέκυψε από τα digital downloads και κάποιες εξαιρετικά σπάνιες κυκλοφορίες σας σε κασέτες. Αυτήν τη χρονιά δουλέψατε για το «Out Of Body» EPστο στούντιο του Άντον Νιούκομπ (Brian Jonestown Massacre) στο Βερολίνο, με τον Τζο Ντίγουορθ των Stereolab στα ντραμς. Πείτε μας γι’ αυτές τις ηχογραφήσεις. Πώς ήταν να δουλεύετε μ’ αυτούς τους μουσικούς;

Δεν δουλέψαμε με τον Άντον στη διάρκεια των ηχογραφήσεων, αν και υπογράψαμε στην εταιρεία του. Είναι όντως ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρων τύπος, πολύ ξεχωριστός! Ο Τζο, από την άλλη, είναι πολύ καλός ντράμερ, δουλέψαμε πολύ καλά μαζί στο «OutofBody». Κάτι που δεν ξέρει πολύς κόσμος είναι ότι είναι και φωτογράφος και μάλιστα πολύ καλός! Μπορείτε να τσεκάρετε έργα του στο  http://www.joedilworth.com/

Είχατε έναν συγκεκριμένο ήχο στο νου σας, όταν αρχίσατε να ηχογραφείτε για το «Out Of Body» EP; Πώς δουλεύετε τα τραγούδια;

Τα τραγούδια είχαν ήδη γραφτεί και δουλευτεί πριν ακόμα πάμε στο στούντιο για τις ηχογραφήσεις. Δεν είχαμε κάποιον συγκεκριμένο ήχο στο νου μας, όχι, αλλά θέλαμε να προσπαθήσουμε να πειραματιστούμε με ό,τι θα μπορούσε να προσθέσει στον ήχο μας η δουλειά στο στούντιο.

Τι να περιμένουμε από το gig σας στη Θεσσαλονίκη; Δεν θα μπορούσα να μη ρωτήσω για τα visuals και την ιδιαίτερη αισθητική σας…

Ενδιαφερόμαστε για τη φαινομενολογία της κινούμενης εικόνας και της επίδρασής της στο ανθρώπινο σώμα. Τα οπτικά εφέ συνίστανται σε τεχνικές που δίνουν έμφαση στα ηχητικά στοιχεία και που βυθίζουν το ακροατήριο σε ένα «ταξίδι» μέσα από τα άρρυθμα, κοφτά σβησίματα, τα αφαιρετικά τοπία και τα pixels.

Τι θυμάστε περισσότερο από τα προηγούμενα gigs σας στην Ελλάδα;

Θυμάμαι πως ήταν διασκεδαστικά, με έναν τρόπο που δεν μπορώ να εξηγήσω. Εκτός απ’ αυτό, περάσαμε το μεγαλύτερο μέρος της μέρας μέσα σε τρένα, ταξιδεύοντας από τη μία πόλη στην άλλη, αλλά προλάβαμε να δοκιμάσουμε εξαιρετικά θαλασσινά στην Αθήνα, πριν επιστρέψουμε στο Βερολίνο, όπου μένουμε πλέον.

Υποθέτω ότι ένα μέρος του… fun στη μουσική, όπως λέτε, είναι και οι περιοδείες και τα live. To επόμενο διάστημα θα ταξιδέψετε σε αρκετές ακόμα ευρωπαϊκές πόλεις;

Έχουμε μερικά ακόμα shows γι’ αυτήν τη χρονιά και μετά θα πρέπει να  δουλέψουμε πάνω στο νέο υλικό, για το επόμενο LP που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2015, πριν ξεκινήσουμε να παίζουμε live ξανά.

Δουλεύετε δηλαδή ήδη τον επόμενο δίσκο;

Ναι, ήδη δουλεύουμε αυτό το διάστημα. Αγοράσαμε καινούριο εξοπλισμό για το στούντιό μας. Παράλληλα, ξεκινήσαμε ήδη να κλείνουμε ημερομηνίες μέσα στο νέο έτος για κάποιες συναυλίες.

Τι θα λέγατε σε κάποιους που δεν γνώριζαν τι μουσική παίζετε και δεν σας είχαν ακούσει ποτέ πριν;

Εμμμ… θα τους λέγαμε να μας googlάρουν και να σταματήσουν να τεμπελιάζουν!

Τη συναυλία στη Θεσσαλονίκη θα ανοίξει το τρίο Fog Ensemble,  παρουσιάζοντας το ντεμπούτο τους άλμπουμ, το οποίο θα κυκλοφορήσει σύντομα από την Melotron Recordings.

Σημειώστε αυτό το όνομα: Melotron Recordings. Είναι νεοσύστατη δισκογραφική, από την οποία κυκλοφόρησε ήδη μια 50λεπτη Split κασέτα, με κομμάτια των Blank Tapes και των Roaring 420s, με αφορμή την περιοδεία τους στη χώρα μας και σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις.

Οι Blank Tapes  έρχονται από το Σαν Φρανσίσκο και παίζουν surf για πάνω από δέκα χρόνια, με τις μουσικές τους να ακούγονται σε ταινίες και τηλεοπτικά shows. Οι Γερμανοί Roaring 420s δημιουργήθηκαν πριν πέντε χρόνια στη Δρέσδη και ξεχώρισαν ήδη στη διεθνή psych/ garage rock σκηνή με τη μουσική τους, ένα μείγμα West Coast Pop και East Coast proto punk.

 



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved