Δημοτικοί λαχανόκηποι

ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΙ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΙ ΤΕΛΟΣ

Στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών

Δημοτικοί λαχανόκηποι: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ένα μέτρο που αποφάσισε ο Δήμος Νεάπολης-Συκεών είναι το αποτέλεσμα μιας «παράξενης» ανάπλασης που βρήκε πολλούς  κατοίκους να ενοχλούνται, αφού δημιούργησε περισσότερα προβλήματα, παρά έδωσε λύσεις. Άρα άρχισαν οι περικοπές. Μιλάμε για τους δημοτικούς λαχανόκηπους. Σε όλα όμως υπάρχει λόγος και αντίλογος. Ας δούμε τι προτείνει η δημοτική παράταξη Πόλη Αλλιώς. Παραθέτουμε τις θέσεις της.

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Η ανάπλαση

Η περίφημη γιγαντιαία «ανάπλασις» της Επταπυργίου που κόστισε πολλά εκατομμύρια, αντί ήπιων παρεμβάσεων, όπως πρότεινε η Πόλη Αλλιώς, προκάλεσε εκτός των άλλων και την απώλεια εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη πυκνοδομημένη περιοχή.

Ύστερα από τις έντονες και δίκαιες αντιδράσεις των κατοίκων η δημοτική αρχή αναζήτησε εσπευσμένα, όπως- όπως και «κατόπιν εορτής», εναλλακτικές «λύσεις» στο πρόβλημα.

Αυτές, όμως, οι «λύσεις» δημιουργούν άλλα προβλήματα και αποτελούν απόδειξη της έλλειψης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, που λαμβάνει υπόψη του όλες τις παραμέτρους λειτουργίας και ανάπτυξης της περιοχής.

Δηλαδή την συγκέντρωση πολλών λειτουργιών και δραστηριοτήτων στη περιοχή (αγορά Επταπυργίου, κολυμβητήριο, ΔΑΚ Συκεών, κλειστό γυμναστήριο κλπ) αλλά και την πλήρη απουσία ενδοδημοτικής συγκοινωνίας καθώς και ελλείψεις στην αστική συγκοινωνία.

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Οι λύσεις

Μία εξ αυτών των «λύσεων» ήταν και η μετατροπή των δημοτικών λαχανόκηπων στην περιοχή του δημοτικού σταδίου Συκεών σε… παρκινγκ αυτοκινήτων και η εκδίωξη δεκάδων συμπολιτών μας, που συμμετείχαν εκεί με ιδιαίτερο ζήλο στην καλλιέργεια κηπευτικών.

Η επιλογή των δικαιούχων γίνεται με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, δηλαδή προηγούνται οι άνεργοι, άνεργες, οι πολύτεκνοι, πολύτεκνες και πολίτες με χαμηλά εισοδήματα. Μάλιστα πολλοί-πολλές από αυτούς προέβησαν σε παρεμβάσεις στον χώρο (θερμοκήπια, παρτέρια κλπ.) με δικά τους έξοδα. Μέχρι τώρα η δημοτική αρχή ήταν πολύ περήφανη για την ύπαρξη και την λειτουργία τους.

Καλούνται τώρα- και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας -αντί του ενός μήνα που ίσχυε μέχρι πέρυσι- να καταθέσουν νέες αιτήσεις προκειμένου να τους παραχωρηθούν άλλοι χώροι στους δημοτικούς λαχανόκηπους στην οδό Α. Παπανδρέου ή στα Πεύκα.

Δημοτικοί λαχανόκηποι

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Οι μετακινήσεις

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο δημοτικός λαχανόκηπος στην Παπανδρέου δεν έχει περιθώρια για νέους καλλιεργητές, πιθανότατα στους καλλιεργητές των λαχανόκηπων Συκεών, οι οποίοι πρέπει να αποχωρήσουν, θα προσφερθεί νέος χώρος στα Πεύκα.

Έτσι καλλιεργητές και καλλιεργήτριες των λαχανόκηπων Συκεών (προερχόμενοι κυρίως από Συκιές, Νεάπολη και Άγιο Παύλο) θα χρειαστεί να μετακινούνται στο Ρετζίκι διανύοντας μεγάλες αποστάσεις, ιδιαίτερα δε το καλοκαίρι σε καθημερινή βάση, για τις ανάγκες των καλλιεργειών τους.

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Τα οφέλη

Οι δημοτικοί λαχανόκηποι είναι ένα πολύ μικρό έστω παράδειγμα αστικής γεωργίας με σημαντικά οφέλη.

Αποτελεί καταλύτη για κοινοτική ανάπτυξη και ανάπτυξη των γειτονιών.

Ενθαρρύνει την κοινωνική αλληλεγγύη.

Ομορφαίνει τις γειτονιές.

Μειώνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό για το φαγητό.

Δημιουργεί ευκαιρίες για αναψυχή, άσκηση, θεραπεία και εκπαίδευση.

Διατηρεί πράσινους χώρους.

Μειώνει την θερμοκρασία της πόλης από τους δρόμους και τα γκαράζ σε μια περίοδο έντασης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

Προάγει τις αρχές της βιολογικής γεωργίας και ενισχύει τη γνώση γύρω από τα οφέλη της στο σύγχρονο άνθρωπο.

Δρα θετικά στο μικροκλίμα της περιοχής.

Προσφέρει κοινωνικό έργο διασφαλίζοντας την επιβίωση σε ένα σημαντικό αριθμό πολιτών που είναι άνεργοι ή συνταξιούχοι ή κοινωνικά αποκλεισμένοι.

Βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων που βρίσκονται στον κήπο.

«Ψυχοθεραπεία είναι» τόνισε μια καλλιεργήτρια! «Θεραπεύτηκα!» δήλωσε ένας άλλος…

Διαδραματίζει παιδαγωγικό ρόλο γύρω από την καλλιέργεια διαφόρων κηπευτικών και φέρνει σε επαφή με τη φύση τα παιδιά των πόλεων.

Δημοτικοί λαχανόκηποι

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Η διατήρηση

Για τους λόγους αυτούς επιβάλλεται η διατήρηση της δραστηριότητας των δημοτικών λαχανόκηπων. Η αναζήτηση άλλων λύσεων στους λαχανόκηπους Συκεών (όπως η μετατροπή έκτασης όμορης στους λαχανόκηπους και δίπλα στο γήπεδο σε χώρο στάθμευσης) και η άμεση υλοποίηση όσων έχουν προταθεί για το επίσης σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης στην περιοχή.

Το θέμα έθεσε στο δημοτικό συμβούλιο η Πόλη Αλλιώς και ζήτησε να επανεξεταστεί η απόφαση, που άλλωστε ουδέποτε συζητήθηκε με τους ενδιαφερόμενους/ες. Για αυτό τον λόγο παραβρέθηκαν μάλιστα δεκάδες καλλιεργητές που εξήγησαν απλά και παραστατικά το πρόβλημα και τις ωφέλειες της καλλιέργειας της γης.

Δημοτικοί λαχανόκηποι: Τα προβλήματα

Ο δήμαρχος και οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι άντλησαν κάθε είδους επιχείρημα από τα… προβλήματα, που δημιούργησε η «ανάπλαση» του ΕΣΠΑ και των εργολάβων για να δικαιολογήσουν την απόφασή τους.

Δυσκολίες στην κίνηση των λεωφορείων, στην πρόσβαση στο ΔΑΚ Συκεών, νομικές προσφυγές πολιτών κ.ο.κ. Φρόντισαν δε κατά την προσφιλή τους μέθοδο, να προσπαθήσουν να αναδείξουν «συγκρουόμενα συμφέροντα» μεταξύ ομάδων δημοτών.

Περιέπεσαν δε σε αντιφάσεις για το πόσες θέσεις στάθμευσης δημιουργούνται στους λαχανόκηπους από 70(;) έως και …5 να ήταν όπως τόνισε ο δήμαρχος!

Η Πόλη Αλλιώς και οι κάτοικοι-καλλιεργητές αντέκρουσαν ένα προς ένα τα «επιχειρήματα» της διοίκησης, αλλά το μόνο που απέσπασαν ήταν αόριστες υποσχέσεις ότι…. από του χρόνου(!) πιθανόν θα βρεθεί άλλος χώρος για τους δημοτικούς λαχανόκηπους.

Τελικά, ενώ σύσσωμη η αντιπολίτευση ψήφισε την πρόταση της Πόλης Αλλιώς, η διοίκηση απεφάνθη, χωρίς να απευθυνθεί καν στους δημοτικούς συμβούλους της, ότι η πρόταση απορρίπτεται!

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Τραγωδία στο Κότσανι

Δηλώσεις Μενδώνη

Απαράδεκτη επίθεση

27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved