ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΛΣ ΚΙΝΣΕΛΛΑ

GodisanAstronaut

H μετατροπή του θορύβου σε συνθέσεις

μοιάζει με γλυπτική

Συνέντευξη στη Μαριάννα Βασιλείου

Με αφορμή το live τους στο PRINCIPAL (ΜΥΛΟΣ) την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, μιλήσαμε με τον Νιλς Κινσέλλα (μπάσο, κιθάρες) για…

…το πιο χαρακτηριστικό κομμάτι τους

Ο ήχος του συγκροτήματος έχει επεκταθεί και εξελιχθεί πολύ. Θα διάλεγα το SuicidebyStar από το Allisviolent, Allisbright, που είναι κομμάτι κάθε συναυλίας.

…την επιλογή ανάμεσα στο Hellraiser και στο Candyman

Πήραμε το όνομά μας από την κινηματογραφική μεταφορά του Nightbreed (και ε.τ. Η γενιά της νύχτας) του Κλάιβ Μπάρκερ. Όσο για το ποιος θα κέρδιζε ανάμεσα στο Hellraiser και στο Candyman, εύκολα ο PinHead και ο στρατός του θα ξέσκιζαν τον Candyman με τους χαζογάντζους του!

…για τις δυσκολίες στο να κάνεις μουσική με τον αδερφό σου (σ.σ. τον Τόρστεν Κινσέλλα – κιθάρες, πλήκτρα)

Είχαμε από πάντα πολύ καλή μουσική σχέση, μιας και πάντα είχαμε μια πολύ παρόμοια άποψη ως προς το πού θέλαμε να πάει η μουσική μας. Έχουν υπάρξει κάποιες διαφωνίες για ορισμένα τραγούδια ή στιλ, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος της πρόκειται για μια πολύ ενιαία προσέγγιση και από τους δυο μας και στη συγγραφή τραγουδιών και στη μουσική παραγωγή και στο artwork.

…για τα visuals στις συναυλίες τους

Έχουμε σταματήσει να χρησιμοποιούμε visuals τα τελευταία χρόνια. Ενώ μας αρέσει πάρα πολύ ο συνδυασμός τους με τη μουσική, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στις ζωντανές εμφανίσεις μας και στο ζωντανό ήχο για να δώσουμε βάση στα τραγούδια και στις μελωδίες μας. Νομίζω ότι πολύς κόσμος παρακολουθούσε την οθόνη και δεν άκουγε τη μουσική σε κάποιες από τις συναυλίες μας στο παρελθόν. Σε όλες όμως τις πρόσφατες συναυλίες μας είχαμε τις καλύτερες αντιδράσεις από το κοινό.

…για το label τους, τη ReviveRecords

Το στήσαμε κυρίως για να βγάζουμε τη δική μας μουσική. Έχουμε βγάλει και άλμπουμ των ButterflyExplosion, αλλά πραγματικά δεν έχουμε χρόνο να κυκλοφορήσουμε δουλειές άλλων. Σκέψου ότι παραχωρήσαμε τα δικαιώματα του Origins στην RocketGirl στην Αγγλία για να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην περιοδεία και στην ηχογράφηση καινούριας μουσικής.

…για τη δουλειά του Ντέιβ Κινγκ στα εξώφυλλα των Godisanastronaut και Ageofthefifthsun

Μας άρεσε πολύ η δουλειά του και αισθανθήκαμε ότι ταίριαζε στα τραγούδια χωρίς να τους δίνει κάποιον χαρακτηρισμό.

…για την επιρροή τους από το heavymetal

Μεγαλώσαμε ακούγοντας πολύ το trashmetal των late 80’s, αλλά τα μουσικά μας γούστα κινούνται σε όλο το φάσμα της μουσικής. Η μουσική μας έχει μεγάλο εύρος επιρροών, από το metal ως την electronica και κάθε τι ενδιάμεσο αυτών. Η metal επιρροή ακούγεται σε κομμάτια όπως το Calistoga ή το AgeoftheFifthSun και είναι πιο εμφανής στις συναυλίες μας.

…για το άλμπουμ Origins

Σε όλη μας τη μουσική είχαμε χρησιμοποιήσει πολλά φωνητικά, αλλά κυρίως σαν στρώματα ήχου. Στο Origins, απλά αποφασίσαμε να γράψουμε μερικούς στίχους αντί για σκέτους φωνητικούς βόμβους. Είναι το λιγότερο ηλεκτρονικό άλμπουμ που έχουμε κάνει, με όλους σχεδόν τους ήχους να παράγονται από κιθάρες  και από μοναδικά boutiqueeffect πετάλια.

…για το κομμάτι TempusHorizon

Το γράψαμε τέλη του 2006, από όσο θυμάμαι. Είναι το μοναδικό άλλο τραγούδι (εκτός από το Origins) που έχει στίχους, αν και είναι αδύνατον σχεδόν να τους ακούσεις. Το μπάσο το ηχογραφήσαμε στο σαλόνι των γονιών μας -ακόμα θυμάμαι τη μπογιά να πέφτει από το ταβάνι. Κι ήταν και η πρώτη φορά που χρησιμοποιήσαμε το Ebow στις κιθάρες για να στηρίξουμε τις χορδές.

…για τη δημιουργική διαδικασία στο Origins

Στο Origins αλλάξαμε την τεχνική με την οποία γράφουμε τραγούδια. Στα προηγούμενα άλμπουμ θα γράφαμε τα τραγούδια στο πιάνο, στην ακουστική ή στην ηλεκτρική κιθάρα και θα προσθέταμε μετά άλλες εξώκοσμα στρώματα ήχου. Αυτή τη φορά όμως ξεκινήσαμε με τα τελευταία. Δημιουργήσαμε ενδιαφέροντες θορύβους, ριφ και ηχητικά τοπία με τις κιθάρες, μαζί με ένα σωρό stompbox. Ήταν πολύ ωραίο το να μετατρέπουμε αυτούς τους θορύβους σε συνθέσεις, έμοιαζε πιο πολύ με γλυπτική.

…για την πιθανότητα νέου άλμπουμ

Θα βγάλουμε νέο δίσκο τον Απρίλιο/Μάιο του 2015. Ήδη σε όλες τις συναυλίες μας παίζουμε ένα νέο κομμάτι, το DarkPassenger. Έχουμε γράψει και σχεδόν ηχογραφήσει πλήρως γύρω στα 8 τραγούδια.

…για τη συναυλία της 7ης Νοεμβρίου

Να περιμένετε μια συναυλία υψηλής έντασης, που δεν θα έχετε ξαναδεί ποτέ. Πραγματικά ανυπομονούμε να ξαναέρθουμε επιτέλους στην Ελλάδα, έστω και ένα χρόνο αργότερα απ’ ό,τι είχαμε σχεδιάσει!



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved