Ο καιρός-θα κλείσουμε;

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ;

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ

Ο καιρός-θα κλείσουμε; | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021 ο καιρός στη Θεσσαλονίκη θα είναι ο εξής:

Μεσάνυχτα: 21ο, 53% υγρασία, 1 μποφόρ, ανατολικός, καθαρός

3.00: 20ο, 51% υγρασία, 1 μποφόρ, βορειοανατολικός, καθαρός

6.00: 19ο, 61% υγρασία, 1 μποφόρ, βορειοανατολικός, καθαρός

9.00: 20ο, 56% υγρασία, 1 μποφόρ, βορειοανατολικός, καθαρός

12.00: 26ο, 29% υγρασία, 1 μποφόρ, δυτικός, καθαρός

15.00: 28ο, 24% υγρασία, 2 μποφόρ, νοτιοδυτικός, καθαρός

18.00: 27ο, 29% υγρασία, 2 μποφόρ, νότιος, καθαρός

21.00: 23ο, 48% υγρασία, 1 μποφόρ, νοτιοανατολικός, καθαρός

μεσάνυχτα: 22ο, 59% υγρασία, 1 μποφόρ, βορειοανατολικός, καθαρός.

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ; | Ο ΓΡΙΦΟΣ

Θα κλείσουμε ή δε θα κλείσουμε; Με αυτή την απορία θα μείνουν οι Έλληνες. Όσον αφορά στα μέτρα για τον κορωναϊό. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη το έργο το έχουμε ξαναδεί. Είναι θέμα ακορντεόν ή μαργαρίτας. Δεν εξηγείται διαφορετικά.

Πέρυσι το Νοέμβριο αφού μάδησαν τη μαργαρίτα κατέληξαν: θα σας κλείσουμε. Αυτά από τη μεριά του Τσιόδρα και του Χαρδαλιά. Αυτοί που άκουγαν και στο όνομα Χάρι Πότερ ή Σκορδαλιάς. Από την άλλη μεριά η σύγχρονη Πυθία, κατά άλλους Μωυσής, ο Πρωθυπουργός, μίλαγε με χρησμούς. Όλοι ήξεραν όμως.

Ο καιρός-θα κλείσουμε;

Το σκηνικό είναι το ίδιο. Τουρισμός, τα εισαγόμενα κρούσματα είναι πολλά. Κανένας δεν τα μετρούσε το καλοκαίρι. Ούτε και τώρα! Εμφανίστηκαν προς το τέλος του Αυγούστου και το Σεπτέμβριο. Δε βαριέσαι, αδελφέ! Άσε να έρθει ο Οκτώβριος. Ακόμα έχουμε τουρίστες, έλεγαν. Από 20 Οκτωβρίου και μετά άρχισαν οι αγρυπνίες. Στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου. Είναι ο πολιούχος της πόλης. Δεν κάνει να ενοχλήσουμε! Αρχές Νοέμβρη κοκκινίσαμε. Όχι από ντροπή αλλά από covid. Τέλεια. Έτσι θα γίνει και τώρα.

Τι έχει αλλάξει; Ο υπουργός. Έφυγε ο Κικίλιας και ήρθε ο Πλεύρης. Αποχώρησε ο αδιάφορος και ήρθε ο φασίστας. Αυτός θα είναι πιο αποτελεσματικός. Αποφασίζουμε και διατάζουμε. Το ήξερε από τον μπαμπά του. Θα το μάθει και σε εμάς. Μαζί του θα θυμηθούμε τις ημέρες του γύψου. Την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2021 επισκέφτηκε τη Θεσσαλονίκη.

Ο ΚΑΙΡΟΣ-ΘΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ; | Η ΔΗΛΩΣΗ

«Μην ανησυχείτε», μας είπε. Από τότε ανησυχούμε. Τι θα γίνει; Θα κλείσουμε ή όχι; Θα ανοίξουν τους εσωτερικούς χώρους των μαγαζιών τους ή άνθρωποι; Ξανά στη μαργαρίτα. Το Μέγαρο Μαξίμου έχει κάνει τις προμήθειές του, μου είπαν, οι μαργαρίτες έρχονται με το τα τσουβάλια. Μέρες και έργα της χειρότερης κυβέρνησης που γνώρισε η Ελλάδα. Χωρίς στρατηγική, χωρίς σκέψη, όλοι στον γκρεμό και όποιος αντέξει.

Δείτε τα ρεπορτάζ μας εδώ:


Tagged:


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved