πολιτιστικό portal
τεύχος 3, 21 Απριλίου 2025, τιμή 0,001 ευρώ
EDITORIAL
ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Ανάσταση: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Πολλές φορές είναι ανάγκη να διερευνήσουμε τον τρόπο που ζούμε και να σχεδιάσουμε έναν άλλον. Σε σημαντικές καμπές της ζωής μας είναι ανάγκη να γίνει μια ριζική αλλαγή, μία ανάσταση, τότε γίνεται κάτι που θα το λέγαμε ανάσταση. Μια σχεδόν νεκρή κατάσταση αλλάζει, γίνεται ένας ζωντανός οργανισμός και η ζωή μας αλλάζει ριζικά. Προς το καλύτερο ή όχι; Αυτό είναι ένα θέμα προς διερεύνηση. Στο τέλος αυτού του κειμένου θα βρείτε τους συνδέσμους που παραπέμπουν στους διάφορους ιστοτόπους που αναφέρονται στον πολιτισμό.
Ανάσταση: Η θεολογική άποψη
Στον χριστιανισμό έχουμε μια ενδιαφέρουσα άποψη. Πρώτα ο δάσκαλος παθαίνει, μετά πεθαίνει και ακολούθως ανασταίνεται. Είναι ο άνθρωπος που έχει γεννηθεί με έναν μυστηριώδη τρόπο, όπως όλοι οι αρχηγοί των θρησκειών. Αργότερα νικά τον θάνατο, έρχεται η ανάσταση. Δίνει, με αυτό τον τρόπο την ελπίδα ότι ο κάθε άνθρωπος πεθαίνει προσωρινά. Όλοι θα αναστηθούν στην δευτέρα παρουσία. Πότε θα γίνει αυτή; Άγνωστο.
Ανάσταση: Η φύση
Η ημέρα της ανάστασης συμπίπτει με το ζωντάνεμα της φύσης. Μετά τον χειμώνα θα πρέπει να έρθει η άνοιξη. Η γη να καρποφορήσει και οι άνθρωποι να έχουν τα εφόδια για να ζήσουν. Πράγματι, η μέρα της ανάστασης είναι αυτή που η φύση οργιάζει, ο ήλιος ζεσταίνει το περιβάλλον και δίνει την ελπίδα ότι η ζωή θα συνεχιστεί, δεν θα πεθάνουμε από έλλειψη τροφής ή από ένα διαρκή χειμώνα.
Ανάσταση: Η κοινωνία
Ο άνθρωπος θέλει να γιορτάσει αυτό το γεγονός. Είναι αυτονόητο ότι η συνέχεια της ζωής τον γεμίζει με χαρά. Ξέρει ότι δεν θα τελειώσει εδώ η ζωή του, αλλά θα έχει συνέχεια. Πλέον, χρόνο με τον χρόνο, έχει καταλάβει τον ρου της φύσης. Κάθε φορά γιορτάζει αυτή την επαναδιατύπωση της ελπίδας, την ανάσταση. Ακολουθεί την γιορτή της φύσης, αφού αυτό το βλέπει σε κάθε βήμα του, μέσα στο φυσικό περιβάλλον.
Ανάσταση: Η ευκαιρία
Κατά συνέπεια, η ανάσταση είναι μια ευκαιρία να κάνουμε μια αναθεώρηση της ζωής μας. Μια σειρά από ερωτήματα θα μας βοηθήσουν να δούμε αν έγιναν όλα σωστά, αυτά που κάναμε ήταν για το καλό το δικό μας και της κοινότητας. Αν όχι κάτι θα πρέπει να αλλάξει. Τι γίνεται όμως αν αυτή η αλλαγή δεν έρχεται; Σε αυτή την περίπτωση η ανάσταση είναι ένα συμβάν που ουσιαστικά δεν φέρνει την ελπίδα, αντίθετα την σκοτώνει. Όταν περνάνε τα χρόνια και η ουσιαστική αλλαγή δεν έρχεται, τότε η ελπίδα πεθαίνει σιγά σιγά.
Ανάσταση: Η ψυχολογία
Ο άνθρωπος όταν καταλάβει ότι η ανάσταση είναι μια ψευδή ελπίδα, τότε είναι φυσικό να παύει να ελπίζει. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει δύναμη να κάνει κάτι καινούργιο. Φοβάται ότι αυτό που θα γίνει θα είναι πάλι μια αποτυχία, ένα αδιέξοδο. Άρα δεν έχει νόημα να κάνει κάτι. Αυτό το αδιέξοδο, το impact, όπως το ορίζει η ψυχολογία, τον οδηγεί σε μια απελπιστική κατάσταση όπου η συζήτηση επικεντρώνεται μεταξύ του εγώ του και του παραποιημένου εγώ του, του Άλλου, οδηγώντας σε δυστοπικά πεδία, στην υστερία ή στην ψύχωση.
Ανάσταση: Το ταρακούνημα
Σε αυτή την κατάσταση βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας κοινωνίας. Αυτό που θα παρακινήσει τον άνθρωπο να κάνει μια ριζική αλλαγή θα είναι ένα αναστάσιμο γεγονός, κάτι που δύσκολα θα ξεκινήσει, θα φέρει, όταν γίνει, την χαρά για την ανανέωση της ζωής του ανθρώπου, τότε η ανάσταση γίνεται επανάσταση. Ελπίζουμε ότι κάτι τέτοιο θα γίνει σύντομα.
Επιστροφή στο τεύχος 0-ευρετήριο τευχών
Η βραχεία λίστα των υποψηφίων για το Διεθνές Βραβείο Booker 2025
Ανακοινώθηκε η βραχεία λίστα για το φετινό Διεθνές Βραβείο Booker, το οποίο βραβεύει τα καλύτερα μυθιστορήματα ή συλλογές διηγημάτων που έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά. Τα έξι βιβλία που έχουν επιλεγεί παρέχουν έναν «θαυμάσιο φακό μέσα από τον οποίο βλέπουμε την ανθρώπινη εμπειρία», ενώ έξι συγγραφείς περιλαμβάνονται για πρώτη φορά στη βραχεία λίστα η οποία αποτελείται από πέντε μυθιστορήματα και μια συλλογή διηγημάτων. Περισσότερα
«Μάρθα Γκράχαμ & Ελληνικοί Μύθοι»
Πρόκειται για μια πρωτότυπη παράσταση στην οποία η αφήγηση εναλλάσσεται με τον χορό. Η Δρ. Νίνα Παπαθανασοπούλου, Καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο College Year in Athens, δίνει μια επιδραστική ομιλία, προσιτή σε μικρούς και μεγάλους, σχετικά με την τεχνική, το όραμα και το κινητικό λεξιλόγιο της Μάρθα Γκράχαμ. Η παρουσίασή της εστιάζει στον μύθο της Κλυταιμνήστρας και του Αγαμέμνονα, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο η Γκράχαμ ερμήνευσε την αρχαία ελληνική μυθολογία – ιδιαίτερα τις αρχαίες Ελληνίδες ηρωίδες και τα έντονα συναισθήματά τους – οργή, πένθος, ζήλια, φόβο κι επιθυμία για εκδίκηση. Περισσότερα
Παράλογοι συνήθεις πόθοι
Η συλλογή του Θόδωρου Σούμα, Παράλογοι συνήθεις πόθοι, περιλαμβάνει 14 διηγήματα που άλλοτε παρουσιάζουν τον παράλογο και παρανοϊκό χαρακτήρα των ιστοριών έρωτα και σεξ των προσώπων, κι άλλοτε την γκροτέσκα κι απεγνωσμένη, εφιαλτική πλευρά τους. Διαβάζοντας αυτή τη συλλογή διηγημάτων που αποτελείται από αλλόκοτες, μερικές φορές συνειδητά πορνογραφικές, ερωτικές ιστορίες, διαπιστώνουμε πως όλα τα πρόσωπα έχουν μια ροπή κι ευαισθησία έναντι του ερωτισμού και της σεξουαλικής δραστηριότητας, ίσως γιατί αναζητούν τον έρωτα και την ερωτική ευτυχία· κι επειδή δεν τα βρίσκουν, αρκούνται στην αναζήτηση κάποιου υποκατάστατού τους, δηλαδή του σεξ. Περισσότερα
Juliana Rojas: Μυθικές φιγούρες και υπόγειος τρόμος
Το έργο της Juliana Rojas εκτείνεται σε 25 χρόνια, και μέσα σ” αυτά τα χρόνια το έργο της έχει γίνει σημείο αναφοράς στον λατινοαμερικάνικο κινηματογράφο. Η ανάμειξη φανταστικού κινηματογράφου, οικογενειακών δραμάτων και στοιχεία από τις ταινίες τρόμου δημιουργεί φιγούρες σχεδόν μυθικές: απεικονίζεται έτσι με ένα τρόπο ριζικό το παρόν μας, αναδεικνύοντας οράματα για τη μητρότητα, την οικογενειακή ζωή και το εργασιακό περιβάλλον. Ένα άγριο σινεμά στο οποίο η λογική αναστέλλεται στιγμιαία, δίνοντας τη θέση της σε παρορμήσεις που αναδύονται από τα υπόγεια με τη μορφή υγρών, ταχυπαλμιών και παθών. Περισσότερα
#Letsparty
Η παράσταση, η οποία απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, βασίζεται στις αρχές του θεάτρου ντοκουμέντου και της φόρμας του Verbatim Theatre. Όλες οι ιστορίες που ακούγονται είναι αληθινές και έχουν ένα κοινό παρονομαστή: Ποιο πάρτι ήταν το αγαπημένο σας; Σε ποιο συναντήσατε το άλλο σας μισό; Μήπως δεν είστε πολύ fun με τα πάρτι και τι κάνατε σε αυτές τις περιπτώσεις; Περισσότερα
Πανίδα
Η ταινία της Στρατούλας Θεοδωράτου, «Πανίδα», είναι μια δουλειά που αξίζει να την προσέξουμε, να την μελετήσουμε προσεχτικά για να κατανοήσουμε τις δομές της. Την είδα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την είδα ξανά για να την «φρεσκάρω» στην μνήμη μου. Τα ίδια συναισθήματα που έφερε και τις δύο φορές. Το αξιοπρόσεχτο είναι ότι τα πρώτα πλάνα, όταν την είδα για δεύτερη φορά, μου έφεραν την ταινία ολόκληρη στο μυαλό μου. Άρα η ταινία είχε «φωλιάσει» για τα καλά στο ασυνείδητό μου. Και αυτό λέει πολλά για την ταινία. Περισσότερα
Η επιστροφή του Ιβάν
Είδαμε την ταινία «Η επιστροφή του Ιβάν», του Θωμά Σίδερη, στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η ταινία δεν παίχτηκε σε ένα από τα διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ, για άγνωστο λόγο, αν και η ποιότητά της ήταν εξαιρετική, όπως θα διαβάσετε στην παρούσα κριτική. Ο σκηνοθέτης είναι ανθρωπογεωγράφος, έχει, σε αυτό τον τομέα, το διδακτορικό του, είναι δημοσιογράφος και σκηνοθέτης με πέντε ταινίες στο ενεργητικό του, μαζί με την παρούσα, «Το θολό ποτάμι του Μπασίμ» (2018), «Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ» (2022), «Ο γάμος στο Αφρίν» (2023) και «Gas station ή τα περιστέρια της Λαχώρης» (2024), είναι πολυβραβευμένος σκηνοθέτης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Περισσότερα
Ο θρήνος της Παναγίας
Σχεδόν μεσήλικας είναι αυτή η γυναίκα. Έχει μάθει ότι το παιδί της έχει καταδικαστεί σε θάνατο. Δύο είναι τα ερωτήματα: Γιατί αυτός; Τι είναι αυτό που έκανε και αξίζει τέτοια τιμωρία; Ξέρει ότι το μεγάλωσε όσο καλύτερα μπορούσε, ήθελε να γίνει καλός και χρήσιμος άνθρωπος για την κοινωνία, για τον πλησίον του. Να αγαπά τον άνθρωπο. Αλλά και αυτά δημιουργούν καινούργια ερωτήματα. Περισσότερα
Το κερί
Μία εκδοχή της θυσίας στην χριστιανική τελετουργία είναι το κερί. Δεν είναι δύσκολο κάποιος να καταλάβει ότι έχει άμεσες αναφορές στις θυσίες που έκαναν στους βωμούς των θεών τους στην αρχαία Ελλάδα και αλλού. Αυτή, όμως, η ανάγνωση είναι ένα μέρος της αναφοράς στο κερί που ανάβει σε μία εκκλησία. Περισσότερα
Η κριτική, τα μέσα και οι κριτικοί: μια επισκόπηση
Κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης υπήρξαν έντυπα, εφημερίδες, περιοδικά ποικίλης ύλης όπως το Αθηνόραμα, με τις κριτικές αρχικά του Ν.Φ.Μικελίδη και κατόπιν του Ακτσόγλου, και κυρίως κινηματογραφικά περιοδικά, που κατόρθωσαν να κρατήσουν ψηλότερα το επίπεδο της κινηματογραφικής κριτικής. Οι εφημερίδες ήταν κυρίως η Καθημερινή όπου έγραφε ο Γιάννης Μπακογιαννόπουλος, Το Βήμα και αργότερα το Έθνος όπου έγραφε ο Βασίλης Ραφαηλίδης, η μεταπολιτευτική Αυγή όπου έγραφαν παλιά οι Αντώνης Μοσκοβάκης, Μπάμπης Κολώνιας, Μιχάλης Δημόπουλος, Χρίστος Βακαλόπουλος, Τέλης Σαμαντάς, Γιώργος Μπράμος και ο υποφαινόμενος και αγότερα οι Νίκος Ζαχαριάδης, Ανδρέας Ανδρεαδάκης και Κ.Τερζής. Ακόμη, στην Ελευθεροτυπία έγραφαν οι Ν.Φ.Μικελίδης, Αντώνης Μοσκοβάκης, κ.α. Στον Ριζοσπάστη έγραφαν κριτικές οι Β.Ραφαηλίδης, Δημήτρης Δανίκας, Δημήτρης Μπούρας, Ιφιγένεια Καλαντζή, κ.α. Περισσότερα
Ανταπόκριση από το 25ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου
Εικοσιπέντε χρόνια έκλεισε φέτος το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, με μεγάλη συμμετοχή, πλούσιο πρόγραμμα, σημαντικά αφιερώματα και εκλεκτούς καλεσμένους. Από το Διαγωνιστικό, το Bραβείο της Κριτικής Επιτροπής κέρδισε επάξια η ταινία «Το Παρίσι του Σουλεϊμάν», του Μπορίς Λοζκίν, ένα γρήγορων ρυθμών ρεαλιστικό δράμα για την οδύσσεια ενός Αφρικανού μετανάστη χωρίς χαρτιά, που από 24/4 βγαίνει στις αίθουσες. Περισσότερα
Ο Αργύρης Πανταζάρας είναι ένας punk πρίγκιπας του ελληνικού θεάτρου
Αν ο κόσμος της υποκριτικής είναι ένα συνεχές ταξίδι, τότε ο Αργύρης Πανταζάρας είναι από αυτούς που δεν αρκούνται ποτέ στα “στενά όρια” του προορισμού. Φορτώνει τον εαυτό του με εμπειρίες, αγωνίες, σωματική εξάντληση, υπαρξιακές αναζητήσεις και πάντα μια βαθιά πίστη στην αλήθεια του ρόλου – ή μάλλον, στην αλήθεια του εαυτού του μέσα από τον ρόλο. Για εκείνον η προετοιμασία δεν είναι μια φάση, είναι τρόπος ζωής. Ένα μείγμα από Krav Maga και πιάνο, από σημειώσεις-σκίτσα και αληθινές στιγμές ζωής που γίνονται τέχνη. Περισσότερα
Η Ελένη Δήμου στον Εξώστη
Μιας και «Τα τραγούδια λένε πάντα την αλήθεια», για την Ελένη Δήμου παραδέχομαι πως προσωπικά, εγώ τρελαίνομαι! Ανήκω στα παιδιά που, όπως λέει και η ίδια, μας «μεγάλωσε». Και χαίρομαι που μεγάλωσα παρέα με την ξεχωριστή φωνή της, τα ιδιαίτερα τραγούδια με τον βαθιά προσεγμένο στίχο, που επέλεγε να τραγουδήσει. Και για να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι ποτέ στη ζωή μου να συνάντησα άνθρωπο που δεν την θαύμαζε. Η Ελένη Δήμου είναι ο ορισμός του «Μια κατηγορία μόνη της». Έχοντας εκφραστεί για δεκάδες θέματα, μέσα από το ρεπερτόριο της, την ευχαριστώ για την αποδοχή της πρόσκλησης, για ένα ταξίδι στη μουσική της διαδρομή. Περισσότερα
Πριν το τέλος
Η Λίσι, μια ηλικιωμένη γυναίκα που δυσκολεύεται κάποιες φορές να συγκρατήσει τις σωματικές της εκκρίσεις, φροντίζει τον σύζυγό της Γκερντ που πάσχει από Αλτσχάιμερ. Το ανθρώπινο σώμα έρμαιο της φθοράς του χρόνου προχωρά προς το τέλος. Η ατμόσφαιρα βαραίνει, ο θεατής ζορίζεται καθώς βλέπει μπροστά στα μάτια του την πορεία προς το αναπόφευκτο. Περισσότερα
Σανταρκάντζελο, 1972: Μια σημαντική στιγμή για τον αντιδικτατορικό αγώνα
Το Φεστιβάλ του Santarcangelo di Romagna, στην περιοχή του Ρίμινι, ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ της Ιταλίας αφιερωμένο στο σύγχρονο θέατρο, τον χορό και τις παραστατικές τέχνες, ξεκίνησε το 1971 ως «Διεθνές Φεστιβαλ Ανοιχτού Θεάτρου», με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Πιέρο Πατίνο (Piero Patino), και έντονη την επιρροή από τα πολιτικά γεγονότα του ’68 αλλά και τις τοπικές παραδόσεις της περιοχής. Σημείο αναφοράς για τον τότε καλλιτεχνικό διευθυντή ήταν η πολιτική εξέγερση του ’68 και τα τοπικά έθιμα της περιοχής. Περισσότερα
Η τριπλή τέχνη του Αλέξη Πολίτη
Όσο περισσότερους δασκάλους έχει κανείς, που να τους διάλεξε ο ίδιος, και όσο περισσότερα τους χρωστάει, τόσο πλουσιότερος είναι. Και δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν όλοι τους τίτλους πανεπιστημιακούς ή να έχουν εκδώσει συγγράμματα. Στη δουλειά μου για το δημοτικό τραγούδι είχα την τύχη να με δασκαλέψουν αφενός συγγραφείς με βαρύ δημοσιευμένο έργο, συγγενείς εκ πνεύματος αυτοί, αφετέρου συγγενείς εξ αίματος, που μπορεί να μην είχαν γράψει τίποτε για την ποίηση των ανωνύμων, την αγαπούσαν όμως και τη σέβονταν σαν τα άγια των αγίων. Περισσότερα
H ατίθαση ματιά του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025)
Θλίψη στους φίλους του σινεμά προκαλεί η απώλεια του σπουδαίου αντισυμβατικού Αμερικανού κινηματογραφιστή Ντέιβιντ Λιντς που πέθανε σε ηλικία 78 ετών. Ο Λιντς έχει βραβευτεί μεταξύ άλλων με το Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ των Καννών για την ταινία Ατίθαση Καρδιά (Wild at heart, 1990). Περισσότερα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μία ατμοσφαιρική ταινία, ένα δράμα χαμηλών τόνων βυθισμένο στο ημίφως και στο μαύρο, σαν το κάρβουνο που πουλάει ο πρωταγωνιστής, είναι το εξαιρετικό Μικρά πράγματα σαν κι αυτά, που μιλά για τα αίσχη της καθολικής εκκλησίας στην Ιρλανδία και στηρίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κλερ Κίγκαν (εκδ. Μεταίχμιο). Περισσότερα
Πανίδα, η κριτική της ταινίας (βίντεο)
Η ταινία της Στρατούλας Θεοδωράτου, «Πανίδα», είναι μια δουλειά που αξίζει να την προσέξουμε, να την μελετήσουμε προσεχτικά για να κατανοήσουμε τις δομές της. Περισσότερα
Είδαμε την ταινία «Η επιστροφή του Ιβάν», του Θωμά Σίδερη, στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Περισσότερα
Το πολιτιστικό έγκλημα της Χούντας (ντοκιμαντέρ)
«Λόγω της δημιουργηθείσης εκρύθμου καταστάσεως, από του μεσονυκτίου ο στρατός ανέλαβεν την διακυβέρνησιν της χώρας»! Όσοι άνοιξαν τα ραδιόφωνα τους στις 06:30 το πρωί της Παρασκευής 21 Απριλίου 1967 πάγωσαν στο άκουσμα της είδησης. Αυτή η πρόταση συμπύκνωσε όλα όσα θα ζούσαν οι Έλληνες για 7 χρόνια. Περισσότερα
Άντονι Κουίν: Ο εκρηκτικός σταρ με την πολυτάραχη ζωή
Η πληθωρικότητα και η αρρενωπότητά του απαράμιλλη. Προκαλούσε δέος άμα τη εμφανίσει. Σαν ηφαίστειο, που βράζει, έτοιμο να εκραγεί, ακόμη και όταν φαινομενικά ήταν ήρεμος. Ο Άντονι Κουίν, για μας εδώ στην Ελλάδα, που τον αγαπούμε περισσότερο ακόμη και από το Μεξικό, στο οποίο γεννήθηκε, θα είναι για πάντα ο Αλέξης Ζορμπάς, ο θρυλικός και εμβληματικός ήρωας του ομώνυμου μυθιστορήματος του Νίκου Καζαντζάκη, που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης. Περισσότερα
Fallen Leaves (2023)
Tο σινεμά του Άκι Καουρισμάκι έχει φώτα που τρεμοπαίζουν στο σούρουπο σαν σαράβαλες καρδιές, τραμ που έρχονται από το πουθενά και μεταφέρουν επιβάτες χωρίς προορισμό, κτίρια με ρωγμές και ανοιχτές πληγές, πραγματικά γκρέμια που μένουν πεισματικά όρθια σαν τους πρωταγωνιστές που δεν τσακίζονται ποτέ παρότι τρεκλίζουν. Περισσότερα
Stalker (1979)
Μία πόλη ρημαγμένη, γεμάτη ερείπια. Στα όρια της βρίσκεται η «Ζώνη», ένα απαγορευμένο μέρος, με ένα Δωμάτιο που πραγματοποιεί τις ευχές όποιου καταφέρνει να φτάσει έως εκεί. Ο Ξεναγός, πεπειραμένος ιχνηλάτης της Ζώνης, αναλαμβάνει να οδηγήσει δύο άνδρες, τον Συγγραφέα που επιζητά τη χαμένη του έμπνευση και τον Καθηγητή που αποβλέπει σε μία σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη. Περισσότερα
«Γράφοντας τις νότες της επανάστασης και του σοσιαλισμού»
«Ο ι Σοβιετικοί συνθέτες έχουν όλες τις ευκαιρίες να δώσουν μεγάλα έργα. Ουδέποτε υπήρξε άλλη εποχή ή άλλος τόπος όπου ένας συνθέτης να μπορεί ήσυχος να γράψει μια σονάτα ή ένα κουαρτέτο, ξέροντας ότι είναι οικονομικά εξασφαλισμένος. Αυτό είναι αποτέλεσμα της οικοδόμησης του σοσιαλισμού στη χώρα μας, αποτέλεσμα της πολιτικής του Κόμματός μας». Περισσότερα
Ελένη Γερασιμίδου: «30 μικρά διηγήματα»
30 μικρά διηγήματα» γεμάτα αναμνήσεις και νοσταλγία. Τριάντα μικρές ιστορίες ενηλικίωσης. Η Θεσσαλονίκη του παρελθόντος. Τα νιάτα, ο έρωτας, η φιλία, η φτώχεια, αλλά και η αλληλεγγύη, ο αγώνας για ένα καλύτερο αύριο. Περισσότερα
Ο Λάκης Λαζόπουλος ετοιμάζει συναυλία – αφιέρωμα για τον Γρηγόρη Μπιθικώτση στο Καλλιμάρμαρο
Μια συναυλία – αφιέρωμα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον «σερ» της ελληνικής μουσικής, θα πραγματοποιηθεί στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 17 Σεπτεμβρίου, 20 χρόνια από το θάνατό του. Περισσότερα
Με τα μάτια της ψυχής και τους ήχους της ζωής: Το νέο παραμύθι της Ελένης Κυτίδου από τις Εκδόσεις Αγγελάκη
«Με τα μάτια της ψυχής και τους ήχους της ζωής», το νέο παραμύθι της Ελένης Κυτίδου, σε εικονογράφηση Μανώλη Βάρλα, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αγγελάκη. Περισσότερα
“Our eyes remain on Gaza” – Προβολή ταινιών για την οικονομική ενίσχυση εκτοπισμένης οικογένειας στη Γάζα, Κυριακή 20/4
Τη Κυριακή 20 Απριλίου, από τις 6μμ μέχρι τις 12πμ, ο κοινωνικός χώρος Φυντάνι (Χίου 27, Μεταξουργείο, Αθήνα) σε συνεργασία με το Gather 4 Gaza προβάλλουν δύο παλαιστινιακές ταινίες. Περισσότερα
ALTERTHESS: Απορρίφθηκε η έφεση για το SLAPP, συνεχίζει τον αγώνα, καμπάνια οικονομικής υποστήριξης
100 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης
Η προγραμματισμένη για την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 συναυλία “100 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης” με τον Κώστα Μακεδόνα και την Φωτεινή Βελεσιώτου, στο Μέγαρο Μουσικής, αναβάλλεται για την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025, στις 21:00. Περισσότερα
Γιώργος Καρράς
Ο Γιώργος Καρράς, ιδρυτικό μέλος και βασικός συνθέτης του ιστορικού συγκροτήματος Τρύπες, έρχεται με την μπάντα του στη Μικρή Σκηνή για να παρουσιάσει τον δεύτερο προσωπικό του δίσκο «Τα Υλικά Της Χαράς». Περισσότερα
Το Θέατρο Τ διοργανώνει τετραήμερο σεμινάριο με την ηθοποιό Έφη Σταμούλη
Μετά από μια σειρά πολλών επιτυχημένων σεμιναρίων με γνωστούς και αγαπημένους καλλιτέχνες από την Αθήνα, το Θέατρο Τ φιλοξενεί με χαρά την Έφη Σταμούλη, μια ηθοποιό και καθηγήτρια υποκριτικής που έχει ξεχωρίσει με την πολυετή εμπειρία της και έχει συνδιαμορφώσει καθοριστικά το θεατρικό τοπίο της Θεσσαλονίκης. Περισσότερα
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Ένας από τους πλέον σημαντικούς, διεθνώς αναγνωρισμένους πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας που φέτος διοργανώνεται για πρώτη φορά από το νέο φορέα του βιβλίου, το Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού (ΕΛΙΒΙΠ). Περισσότερα
Πως ο Χατζιδάκις έγραψε τα τραγούδδια της αμαρτίας
Ο Ανδρέας Καρακότας αφηγείται στο Short Stories πώς ξεκίνησε το μαγικό ταξίδι του στο τραγούδι με συνταξιδιώτες τον Μάνο Χατζιδάκι και «Τα τραγούδια της αμαρτίας», τα οποία σημάδεψαν τη ζωή του. Περισσότερα
Δημήτρης Μητροπάνος: «Όχι, δεν είμαι μαζί τους, είμαι αυτό που θέλω»
Στις 17 Απρίλη του 2012 έφευγε ο Δημήτρης Μητροπάνος. Και τον θυμόμαστε όπως ήταν: Χωρίς «πόζες». Πηγαίος. Χωρίς τίποτα το «δήθεν». Αξιοπρεπής. Χωρίς «τάχα μου». Με κουβέντες μετρημένες. Και καθαρές. Αυτός ήταν. Ένας μεγάλος τραγουδιστής, ένας μέγιστος άνθρωπος. Ένας μάγκας. Αληθινός. Με την μπέσα και την λεβεντιά που έχουν οι ωραίοι μάγκες. Περισσότερα
Οι κοινωνικές ρίζες του Ολυμπιακού
«Ο Ολυμπιακός από το ξεκίνημα του συνδέθηκε βαθιά με τους κοινωνικούς αγώνες και εξέφρασε τα λαϊκά, εργατικά και προσφυγικά στρώματα». Περισσότερα
World Press Photo 2025: Πρώτο βραβείο στη φωτογραφία 9χρονου Παλαιστινίου που ακρωτηριάστηκε
Hφωτογραφία ενός 9χρονου Παλαιστινίου, ακρωτηριασμένου και από τα δύο χέρια καθώς προσπαθούσε να ξεφύγει από ισραηλινή επίθεση στην Γάζα, παίρνει το πρώτο βραβείο του World Press Photo 2025. Υπενθυμίζεται ότι και το 2024 το πρώτο βραβείο δόθηκε σε παρόμοιο θέμα. Περισσότερα
«Ιδέες και περιστατικά», αναδρομική έκθεση του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ο Δήμος Αθηναίων διοργανώνει, μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), μεγάλη αναδρομική έκθεση του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου (1940-2002) στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, από τις 24 Απριλίου έως τις 25 Μαΐου 2025. Περισσότερα