Σεμινάρια δημιουργικής γραφής

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ

Σεμινάρια δημιουργικής γραφής | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Με ιδιαίτερη χαρά μάς ενημερώνει η αλυσίδα πολιτισμού Ιανός πως οι εγγραφές για τα σεμινάρια δημιουργικής γραφής, διόρθωσης και επιμέλειας κειμένων και εικονογράφησης του φθινοπώρου ξεκίνησαν.

Τα σεμινάριά απευθύνονται σε όσους στοχεύουν να μυηθούν στα μυστικά της γραφής καλλιεργώντας τους τρόπους έκφρασής τους (νέοι συγγραφείς). Σε όσους προσβλέπουν σε υψηλή επαγγελματική κατάρτιση. Προκειμένου να συμβάλουν στην παραγωγή άρτιων λογοτεχνικών και επιστημονικών κειμένων (διορθωτές-επιμελητές κειμένων). Σε όσους επιθυμούν τη δυνατότητα επιμόρφωσης σε επιλεγμένες επιστημονικές θεματικές ενότητες.

Η αλυσίδα πολιτισμού Ιανός θα πραγματοποιήσει και τα φθινοπωρινά μαθήματα των διά ζώσης σεμιναρίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέσω αντι-covid τμημάτων. Δίνει τη μέγιστη σημασία στην προστασία της υγείας των συμμετεχόντων στα σεμινάριά της. Καθώς και των διδασκόντων σε αυτά. Η διδασκαλία θα γίνεται με φυσικό τρόπο μέσω της πλατφόρμας zoom, τις προκαθορισμένες ημέρες και ώρες.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ | Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Συνεπώς τα σεμινάρια μπορούν να τα παρακολουθήσουν ζωντανά (μέσω zoom). Εκτός των κατοίκων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, κάτοικοι από όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Η παρουσίαση των σεμιναρίων της Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά  την Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021, στις 18.00. Της Αθήνας στις 18:00 την Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου. Θα προβληθούν στο κανάλι youtube και στη σελίδα facebook του Ιανού.

Τα μαθήματα ξεκινούν από τη Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου.

Στο πλαίσιο των εν λόγω μαθημάτων ο Τάσος Αποστολίδης διδάσκει στο σεμινάριο Δημιουργικής Γραφής «Τεχνική γραφής σεναρίου».

Τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης, 10:30-13:30. Για έξι διαδοχικά Σάββατα, αρχής γενομένης από το Σάββατο 20 Νοεμβρίου.

Σεμινάρια δημιουργικής γραφής

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ | ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΕΝΙΚΑ

Σενάριο είναι η γραπτή αφήγηση μιας ιστορίας με εικόνες και λόγο που έχει αρχή, μέση και τέλος.

Την «Τεχνική γραφής σεναρίου» δεν παρακολουθούν μόνο οι επίδοξοι σεναριογράφοι. Αλλά και άτομα με άλλες ιδιότητες (δημοσιογράφοι, διαφημιστές, δικηγόροι, πολιτικοί, οικονομολόγοι…). Αυτοί που η δημιουργία σεναρίων εξυπηρετεί τις επαγγελματικές τους ανάγκες!

Η Τεχνική γραφής σεναρίου είναι η ίδια. Είτε το σενάριο γράφεται για κινηματογραφική ταινία. Είτε για κόμικς, είτε για τηλεόραση. Είναι ένα σύνολο κανόνων και διαδικασιών που εφαρμόζονται ώστε το σενάριο τελικά να είναι – κατά το δυνατόν – αισθητικά, τεχνικά και δομικά άρτιο.

Για να ασχοληθεί κάποιος με τη σεναριογραφή, δεν απαιτούνται τίτλοι σπουδών ή εξειδικεύσεις. Τα προαπαιτούμενα ενός σεναριογράφου είναι και τα προσόντα του: Η φαντασία, η παρατηρητικότητα, η εμπιστοσύνη στον εαυτό του και η επιμονή του στην υλοποίηση της ιδέας του.

Τέλος, μαθαίνει κάποιος πώς φτιάχνεται ένα σενάριο. Απολαμβάνει περισσότερο τη θέαση ενός κινηματογραφικού έργου ή την ανάγνωση ενός κόμικς Θα έχει ήδη διεισδύσει στα «μυστικά»” της τέχνης και έτσι θα έχει διευρυνθεί η καλλιτεχνική αντιληπτική του ικανότητα.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ | ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΣΚΕΛΕΤΟΣ-ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Πρώτο μάθημα

Εισαγωγή: Δημιουργική διαδικασία. Τέχνη. Δημιουργική και Καλλιτεχνική φαντασία. Τεχνική. Η προσωπική ευθύνη. Το ταλέντο. Η έμπνευση. Σενάριο: Ορισμός. Χαρακτηριστικά. Δραματική δομή: δέση, σύγκρουση, λύση, κρίσιμες σκηνές.

Δεύτερο μάθημα

Το θέμα: Πώς το βρίσκουμε; Πώς βρίσκουμε το υλικό; Θέμα: δράση- ήρωας.

Τρίτο μάθημα

Ο Ήρωας: Γνωρίστε τους ήρωές σας. Προσεναριακή και σεναριακή ζωή. Αλληλεπίδραση ηρώων. Οι τρεις τομείς της δράσης του ήρωα.

Φτιάχνοντας τον ήρωα: Βιογραφία. Ανάγκες. Σεναριακή ζωή. Άποψη, στάση ζωής. Προσωπικότητα, Συμπεριφορά. Αποκάλυψη. Ταυτότητα.

Τέταρτο μάθημα

Ξετυλίγω τον μύθο: Αρχή. Τέλος. Σκηνή. Σεκάνς. Κρίσιμες σκηνές.

Η διασκευή: Ένα αυτοδύναμο έργο.

Πέμπτο μάθημα

Η γραπτή μορφή του σεναρίου: Η Δράση ως κινούσα αιτία της πράξης.

Οικοδόμηση του σεναρίου: Η μέθοδος του ψαροκόκαλου. Κάρτες.

Έκτο μάθημα

Το γράψιμο του σεναρίου. Τα βήματα της σεναριογραφής. Διάλογοι.

Συνεργασίες. Αναγκαία καλά! Οι τρεις ιώσεις της συγγραφής. Εξομολογήσεις.

Σεμινάρια δημιουργικής γραφής

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ | Η ΠΡΑΞΗ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Αναλύουμε σενάρια κινηματογραφικών έργων.

Αναλύουμε σενάρια κόμικς.

Δημιουργούμε χαρακτήρες.

Κατασκευάζουμε μύθους.

Αναπτύσσουμε θέματα.

Γράφουμε μικρά σενάρια.

Μετά το τέλος του σεμιναρίου παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.

Αίτηση συμμετοχής θα βρείτε εδώ:

https://www.ianos-seminaria.gr/el/market/application?product=4991  

Διάρκεια μαθημάτων: δέκα τρίωρα πρωινά μαθήματα (30 ώρες διδασκαλίας)

Ημέρα μαθημάτων: Σάββατο

Δίδακτρα: 340 ευρώ για νέες εγγραφές. 300 ευρώ για φοιτητές, άνεργους και απόφοιτους προηγούμενων κύκλων.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας καθώς συχνά ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει τον αριθμό των συμμετεχόντων ανά σεμινάριο.

Βίντεο με την περιγραφή μαθήματος στο https://www.youtube.com/watch?v=M2b1BdKYluM&feature=emb_imp_woyt

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ | Ο ΔΙΔΑΣΚΩΝ

Ο Τάσος Αποστολίδης γεννήθηκε  το 1947. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε μαθηματικά και παράλληλα με την καριέρα του ως εκπαιδευτικού έγραφε χρονογραφήματα σε εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας. Μέχρι να αφοσιωθεί τελικά στη συγγραφή σεναρίων για κόμικς. Έχουν εκδοθεί 25 κόμικς-άλμπουμ για παιδιά και ενήλικες, με συνεργασία επιφανών Ελλήνων εικονογράφων. Δεκατρία από αυτά έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και τουρκικά. Διατίθενται από τα πωλητήρια των Αρχαιολογικών Μουσείων της Ελλάδας. Καθώς και από το Μουσείο της Ακρόπολης. Τα έντεκα κόμικς της σειράς «Κωμωδίες του Αριστοφάνη» ξεπέρασαν σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1.000.000 αντίτυπα. Απέσπασαν επίσης «Τιμητική Διάκριση» από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου.

Η εικονογράφηση από τον Αλέκο Παπαδάτο (Logicomix, Democracy) άρχισε το 2017 και το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018. Ο Τάσος Αποστολίδης δίδαξε τεχνική γραφής σεναρίου» στις σχολές: Aura, Πράξις, Παράλαξη. Επίσης στο «Κόμικς, ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο», με διοργάνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Οργάνωσε εκθέσεις, φεστιβάλ κόμικς και παρουσιάσεις καλλιτεχνών που έχουν σχέση με την εικόνα.



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved