Συνταξιούχοι ΕΦΚΑ προβλήματα

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΦΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ

Συνταξιούχοι ΕΦΚΑ προβλήματα: γράφει ο Κώστας Πετρόπουλος

Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και κοντεύει να το σπάσει. Οι συνταξιούχοι δεν είναι η πρώτη φορά που πλήττονται από την ελληνική κυβέρνηση. Μετά τα «περήφανα γηρατειά», του Ανδρέα Παπανδρέου, έχουμε φτάσει στα εξαθλιωμένα γηρατειά, των τελευταίων κυβερνήσεων. Αν κάποιοι πίστεψαν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη θα τους δικαιώσει, κατάλαβαν το λάθος τους.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΦΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Οι συνταξιούχοι δεν ήταν η πρώτη προτεραιότητα της εκάστοτε κυβέρνησης. Η ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου ήταν υποκριτική. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. έκανε πολλά για τους συνταξιούχους, δεν κατάφερε όμως να τους εξασφαλίσει από τις δόλιες επιθέσεις κάποιων κυβερνήσεων. Έδωσε γενναίες αυξήσεις σε συνταξιούχους που είχαν χαμηλό εισόδημα. Έκλεισε την ψαλίδα των ανισοτήτων στο χώρο των συνταξιούχων. Όμως δεν ήθελε να κατοχυρώσει νομοθετικά και συνταγματικά το εισόδημα που δικαιούνταν.

Έτσι το Χοντρό Μπιζέλι έκανε τη δουλειά του μια χαρά. Αν το Χοντρό Μπιζέλι, στη Λιλιπούπολη, χόρευε τσιφτετέλι στο χορό των μπιζελιών, στη Βουλή ο κατά κόσμο Ευάγγελος Βενιζέλος με νομικά μαγειρέματα έφερε το νομοσχέδιο των μνημονίων. Μια από τις παρενέργειές του ήταν το γενναίο ψαλίδισμα των συντάξεων. Από τότε τα «περήφανα γηρατειά» εξαθλιώθηκαν τόσο πολύ, έφτασαν, με τις επόμενες περικοπές, στην απελπισία. Επιπλέον, η έκδοση των συντάξεων αργεί τόσο πολύ που πολλοί συνταξιούχοι έχουν μόνο μία λύση: την ελεημοσύνη. Αλλά ντροπή δεν υπάρχει!

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΦΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: Η ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ

Το δούλεμα έχει φτάσει σε πολύ μεγάλα επίπεδα. Υπάρχουν υποψήφιοι συνταξιούχοι που περιμένουν και 4 χρόνια για να πάρουν τη σύνταξη τους. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βρήκε τη λύση: Έκλεισε άρον-άρον τις υποθέσεις και μετά τις άνοιξε μόνη της η κάθε υπηρεσία! Έτσι οι εκκρεμότητες μηδενίστηκαν και όλα είναι καλά. Για την κυβέρνηση, γιατί οι συνταξιούχοι ακόμα περιμένουν. Ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, δεν ντρέπεται να λέει ότι όλα έχουν τακτοποιηθεί.

«Συνταξιούχοι ΕΦΚΑ προβλήματα:

η αγανάκτησή τους ήταν έκδηλη. «

Η δεύτερη κοροϊδία. Το εισόδημα των συνταξιούχων συνέχεια μειώνεται. Αφορμή για αυτό το δημοσίευμα είναι η διαμαρτυρία των συνταξιούχων στην Θεσσαλονίκη, του σωματείου τους «Η συσπείρωση». Τα αιτήματα είναι πολλά και δικαίως διαμαρτύρονται.

Ζητούν αυξήσεις στις συντάξεις για όλο τον πληθωρισμό από 1/1/2022. Επαναφορά του ΕΚΑΣ για την επιβίωση των χαμηλοσυνταξιούχων. Κατάργηση της ληστρικής προσωπικής διαφοράς. Χρηματοδότηση της υγείας και της ασφάλισης. Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης. Άμεση επιστροφή των αναδρομικών σε όλους τους συνταξιούχους από τους νόμους που κρίθηκαν αντισυνταγματικοί. Επαναλειτουργία του Γραφείου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στη Θεσσαλονίκη. Αυτόνομο επικουρικό ταμείο στη Μακεδονία και Θράκη. Άμεση απόδοση των συντάξεων.

Συνταξιούχοι ΕΦΚΑ προβλήματα

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΕΦΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΜΑΧΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυτό που παρατηρήσαμε είναι η μαχητικότητα των συνταξιούχων. Η συγκέντρωση ήταν στο πρώην Περιφερειακό Υποκατάστημα του ΙΚΑ στην Αριστοτέλους. Μίλησαν οι επικεφαλείς των συνταξιούχων. Η αγανάκτησή τους ήταν έκδηλη. Έθεσαν τα θέματα με σαφήνεια και ζήτησαν άμεσα λύσεις. Μπορούσε κανείς να δει την απόγνωση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Και αυτό πληγώνει πολύ!

Οι ομιλίες έδωσαν τη θέση τους στο μαχητικό τραγούδι, «Πέσατε θύματα», που μας έστειλε σε άλλες εποχές. Αυτές έρχονται στη μνήμη κατόπιν των ενεργειών των τελευταίων κυβερνήσεων. Ακολούθησε πορεία. Μπορούμε να πούμε ότι η μαχητικότητά τους ήταν μεγαλύτερη από αυτή νεότερων γενεών. Σε αυτό τους θαυμάζουμε.

«Συνταξιούχοι ΕΦΚΑ προβλήματα: ζητούν,

λοιπόν, πίσω την αξιοπρέπεια και τη ζωή τους.»

Είναι όμως ντροπή για τους Έλληνες να αγωνίζονται για τα αυτονόητα οι απόμαχοι της δουλειάς. Οι συνταξιούχοι ξέρουν ότι με την σύνταξή τους βοηθούσαν τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Τώρα τα χρήματα τους φτάνουν ίσα-ίσα για να συντηρηθούν. Σε μερικές περιπτώσεις και αυτό είναι δύσκολο. Ζητούν, λοιπόν, πίσω την αξιοπρέπεια και τη ζωή τους. Αυτό για το οποίο κόπιασαν όταν ήταν εργαζόμενοι και το έκλεψαν κάποιοι πολιτικοί. Ελπίζουμε κάποιοι πολιτικοί να ευαισθητοποιηθούν. Να δουν σε αυτούς τους γονείς τους ή, σε μερικά χρόνια, τον εαυτό τους.

 

Διαβάστε τα ρεπορτάζ που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved