55ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Η προτελευταία μέρα του Φεστιβάλ και είναι αναμενόμενο να έχει κορυφωθεί η αγωνία όχι μόνο για τα βραβεία των ταινιών αλλά και για τις συναντήσεις και τις επαφές που δεν πρόλαβες να κάνεις και θα έπρεπε να γίνουν, για την ταινία που δεν πρόλαβες να δεις και θα έπρεπε να τη δεις οπωσδήποτε, σύμφωνα με όσα σου έχουν πει, και για άλλους πολλούς λόγους, εκ των οποίων ένας είναι ότι την επόμενη μέρα θα τα «μαζέψεις» για να κατέβεις στην Αθήνα και να αφήσεις τη βαλκανική Θεσσαλονίκη, ένα χαρακτήρα που βγάζει πολύ προς τα έξω ειδικά στις ημέρες του Φεστιβάλ. Εμείς που ήρθαμε και μείναμε εδώ, αφήνοντας οριστικά την Αθήνα, μπορούμε να καταλάβουμε τη διαφορά. Ας δούμε τώρα τις ταινίες του Σαββάτου. Πάντως για περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ θα μπορεί όποιος θέλει να επισκεφτεί το ιστοχώρο www.filmandtheater.gr.

«Μεταξύ 10 και 12» («Between 10 and 12»), Ολλανδία, 2014, του Peter Hoogendoorn. Σε μία καλοκαιρινή μέρα θα μπει για τα καλά το σημάδι του χρόνου σε μία οικογένεια. Η κόρη έχει σκοτωθεί σε ένα τροχαίο, κάπου στο Βέλγιο. Ένα περιπολικό αναλαμβάνει να ανακοινώσει το κακό νέο στα μέλη της οικογένειας, ένα προς ένα. Έτσι τους μαζεύει και είναι η στιγμή που θα σκεφτούν τη ζωή τους και θα κάνουν την αυτοκριτική τους. Θα τη δείτε στον Τζον Κασσαβέτη (στο λιμάνι), στις 1.00 μ.μ.

«Test», Ρωσία, 2014, του Alexander Kott. Τυπική ρωσική ταινία, θα μπορούσαμε να πούμε. Αργός ρυθμός τόσο που να φτιάχνει με ακρίβεια τους χαρακτήρες, τα λόγια είναι μόνο τα απαραίτητα, η εικόνα μιλάει μόνη της, με τη δύναμη του οπτικού λόγου. Εξωτικά τοπία και ένας τρόπος ζωής που είναι ξένος για εμάς. Η βία που σημαδεύει τον πατέρα και, πολύ περισσότερο, την κόρη του, η οποία γίνεται πλέον γυναίκα. Όλα αυτά σε μία θαυμάσια ταινία που θα μας φέρει πίσω στις μεγάλες ταινίες για ένα σύγχρονο και επίκαιρο θέμα που «καίει» και σήμερα, με διαφορετικό βαθμό και τρόπο, σε πολλά μέρη του κόσμου. Θα πάτε στον Σταύρο Τορνέ, στις 3.30 μ.μ.

Ταινίες μικρού μήκους: Οι βραβευμένες ταινίες του Φεστιβάλ Δράμας θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη και θα κάνουν γνωστό στο κινηματογραφόφιλο κοινό την κινηματογραφική παραγωγή ειδικά των σκηνοθετών που ξεκινούν τώρα την καριέρα τους. Θα τις δούμε στην Τόνια Μαρκετάκη (στο λιμάνι), στις 8.00 μ.μ. για τέσσερις ώρες.

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved