ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΜΝΗΜΕΙΑ

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και η εικαστική ομάδα TeeToTuM διοργανώνουν την 2η Διεθνή Photo Based Mail Art έκθεση με θέμα: «Μνημεία».

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΙΔΕΑΣ
«ΜΝΗΜΕΙΑ»

Μνημεία του σήμερα και του χθες. Μνημεία μακρινά και μνημεία της καθημερινότητας. Μνημεία ασχήμιας και μνημεία κάλους. Μνημεία δικά μας και μνημεία των εχθρών. Μνημεία πίστης και μνημεία απιστίας. Μνημεία της προσωπικής ή της συλλογικής μνήμης. Μνημεία του αύριο που σήμερα δεν βλέπουμε.

Μνημείο το [mnimío] Ο39 : 1. κατασκευή, ιδίως αρχιτεκτονική ή γλυπτή, προορισμένη να τιμά ή να θυμίζει ορισμένο πρόσωπο ή γεγονός: Tο ~ του Άγνωστου Στρατιώτη. Tο χορηγικό ~ του Λυσικράτη. Tαφικό ~, που βρίσκεται πάνω σε τάφο. Tο ~ των πεσόντων• (πρβ. ηρώο). 2α. κάθε κτίριο που θεωρείται αξιόλογο από άποψη αρχαιολογική, ιστορική ή αισθητική: Bυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης. Mεγαλιθικά προϊστορι κά μνημεία. Διατηρητέο ~. Aναστήλωση / αποκατάσταση / συντήρηση / αναπαλαίωση ενός μνημείου. Σημαντικότερο ~ της Aκρόπολης είναι ο Παρθενώνας. β. κάθε αξιόλογο ανθρώπινο δημιούργημα ή πράξη, που διακρίνεται ανάμεσα στα όμοια ή στα σύγχρονά του και εντυπωσιάζει: Οι «Άθλιοι» του Ουγκό, αυτό το ~της ρομαντικής μυθιστοριογραφίας. H πράξη του είναι ~ δημοκρατικού ήθους. || (ειρ.): ~ βλακείας / ηλιθιότητας / καιροσκοπισμού. 3. κάθε δείγμα της ανθρώπινης δραστηριότητας που διασώθηκε από προηγούμενες εποχές• ιστορικό μνημείο: Γραπτά / αρχαιολογικά μνημεία. H προϊστορία χαρακτηρίζεται από έλλειψη γραπτών μνημείων.
[λόγ. < αρχ. μνημεῖον `κτ. σε ανάμνηση, ιδ. Πεθαμένου & σημδ. γαλλ. monument (ιδ. σημ. 1, 2)]

ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΩΝ

1. Η έκθεση είναι ανοιχτή προς το κοινό.
2. Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής
3. Τα έργα δεν επιστρέφονται και θα αποτελούν συλλογή του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
4. Τα έργα θα είναι προς πώληση και τα έσοδα των πωλήσεων θα διατεθούν για την υποστήριξη φορέα κοινωνικής αλληλεγγύης.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΡΓΩΝ

1. Ο καθένας μπορεί να συμμετέχει με περισσότερα από ένα έργα.
2. Αποδεκτά γίνονται μόνο έργα σε χαρτί (απλό ή φωτογραφικό) που βασίζονται στην τεχνική της φωτογραφίας, ή το αποτέλεσμα σχετίζεται με την τεχνική της φωτογραφία, ή υπονοείται η φωτογραφία, ή χρησιμοποιούνται επεξεργασμένη φωτογραφία για την παραγωγή νέου έργου ή κολλάζ φωτογραφίας/-ιών, ή οτιδήποτε περιλαμβάνει φωτογραφία.
3. Το μέγεθος των έργων δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 20cmΧ 30 cm, ενώ ενθαρρύνεται και η χρήση του φακέλου ως μέσο ή μέρος του έργου.
4. Όλα τα έργα θα εκτεθούν στη Vlassis Art Gallery, Βεροίας 6, Άνω Λαδάδικα, Θεσσαλονίκη.
5. Εγκαίνια έκθεσης: Μάιος 2016.
6. Δεκτά γίνονται τα έργα που θα αποσταλούν με ταχυδρομείο σε χαρτί (χωρίς κορνίζα) μέχρι τις 31 Μαρτίου 2106 στην παρακάτω διεύθυνση:
Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης
ΤΘ 50163, TK 54013 Θεσσαλονίκη

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

1. Όλα τα έργα που θα συμμετέχουν στην έκθεση αποτελούν ιδιοκτησία του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
2. Οι διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα να φωτογραφίσουν, να αναπαράγουν, να καταχωρήσουν, να μεταδώσουν ή δημοσιεύσουν στο διαδίκτυο τα έργα, για την καταγραφή, την έρευνα, ή τη δημοσιοποίηση της έκθεσης.
3. Οι διοργανωτές θα χειριστούνε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με ασφάλεια κάθε έργο, δε θα αναλαμβάνουν την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή ζημιάς λόγω αναπόφευκτων ατυχημάτων, όπως μια φυσική καταστροφή.

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε
– με την Γεωργία Γρηγοριάδου: gogo@go-teetotum.gr ή
– με τον Άγγελο Σοφιανίδη: angelos.sofianidis@gmail.com

Ηλεκτρονική πρόσκληση και ηλεκτρονικός κατάλογος θα αποσταλεί σε όλους τους συμμετέχοντες.

Διοργανωτές: Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (www.fkth.gr) & Εικαστική Ομάδα TeeToTu

Για φωτογραφίες της προηγούμενης αντίστοιχης διοργάνωσης:
http://fkth.gr/1st-international-photo-based-mail-art-exhi…/

Για τον κατάλογο της ανωτέρω έκθεσης:
http://issuu.com/kark…/…/1st_international_photo_based_mail_

Γιάννης Φραγκούλης



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved