FRONTPAGE

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ

Η δημοκρατία σας είναι, καθώς βλέπετε, μασκαρεμένη τυραννία.

Ο Κώστας Βάρναλης στο εμπνευσμένο του κείμενο Η αληθινή απολογία του Σωκράτη, βάζει τα παραπάνω λόγια στο στόμα του Αθηναίου φιλοσόφου που έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ. Ολόκληρο το κείμενο του Βάρναλη μοιάζει ανατριχιαστικά επίκαιρο, καθώς θέτει την αθηναϊκή δημοκρατία αντιμέτωπη με τη δημοκρατικότητά της, κάτι που συμβαίνει και στις μέρες μας, καθώς η δημοκρατικότητα της ελληνικής δημοκρατίας αμφισβητείται διαρκώς.

Δεν ανήκω στην κατηγορία εκείνων που με ευκολία μιλούν για χούντα, ταυτίζοντας τη σημερινή κατάσταση με το καθεστώς των συνταγματαρχών. Έχω όμως έντονες αμφιβολίες αναφορικά με την ποιότητα της δημοκρατίας μας, για τις εκτροπές της, για τις εμμονές και την αναλγησία που δείχνει συχνά. Το κείμενο αυτό γράφεται το πρωί της Τρίτης και δεν γνωρίζω τις εξελίξεις που θα υπάρχουν έως τη μέρα που θα κυκλοφορήσει το φιλμ νουάρ. Ελπίζω να είναι τέτοιες που να το καθιστούν ανεπίκαιρο. Δεν μπορώ όμως, παρά το ρίσκο να διαβάζετε «περσινά ξινά σταφύλια», να μην αναφερθώ στο γεγονός της απεργίας πείνας του νεαρού Νίκου Ρωμανού, ο οποίος αυτό που ζητά είναι να του χορηγηθεί άδεια, κάτι που προβλέπεται από το νόμο, για να παρακολουθεί τα μαθήματα στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών, όπου εισήχθη μετά από εξετάσεις που έδωσε.

Θυμίζω πως ο 20 ετών Νίκος Ρωμανός κατηγορείται για την υπόθεση της ένοπλης ληστείας στο Βελβεντό Κοζάνης και δηλώνει αναρχικός. Δεν συμφωνώ με τις ιδέες του, δεν συμφωνώ πολύ περισσότερο με τις πράξεις του. Αυτό όμως είναι άλλο θέμα. Το σημαντικό είναι πως ο νέος αυτός άνθρωπος διεκδικεί ένα δικαίωμα, το αυτονόητο δικαίωμα στη μόρφωση, αυτονόητο δικαίωμά του να σπουδάσει στην σχολή που πέρασε, δίνοντας εξετάσεις μέσα από τη φυλακή. Κάτι που του αρνείται πεισματικά η Πολιτεία, δηλαδή η δημοκρατία μας. Την περασμένη Δευτέρα, και ενώ η υγεία του βρίσκεται σε κίνδυνο καθώς συνεχίζει για 22η μέρα την απεργία πείνας που ξεκίνησε, ο εισαγγελέας απέρριψε το αίτημά του. Την ίδια ώρα που ο υπουργός Δικαιοσύνης, κ. Χαράλαμπος Αθανασίου δηλώνει πως δεν είναι δική του δουλειά η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, αποδεικνύοντας την ανάλγητη και εκδικητική στάση του κράτους, ο Νίκος Ρωμανός δίνει τη δική του μάχη, με μόνο όπλο τη ζωή του, για δημοκρατικά δικαιώματα, ελευθερίες κι αξιοπρέπεια, απέναντι σε ένα αυταρχικό κράτος.

Εδώ θα ήθελα να θυμίσω σε μερικούς, που σίγουρα θα ενοχληθούν με όσα γράφω και θα υποστηρίξουν πως ο νεαρός απεργός πείνας «ήθελε και τα έπαθε» πως ο Νίκος Ρωμανός στα 15 του μόλις χρόνια αντίκρισε τη βαρβαρότητα του κράτους. Εκείνο το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008 βρισκόταν στα Εξάρχεια μαζί με τον καλύτερό του φίλο, τον Αλέξη Γρηγορόπουλο. Και ήταν αυτός που είδε το φίλο του να πέφτει νεκρός από τους πυροβολισμούς του αστυνομικού Κορκονέα και αυτός που είδε το φίλο του να ξεψυχάει στην αγκαλιά του. Ήταν, μόλις 15 χρονών και εκείνη τη νύχτα άλλαξε όλη του η ζωή.

Αυτό λοιπόν το ανάλγητο κράτος, αυτή η ανάπηρη δημοκρατία μας, αντί να τον εκδικείται, θα έπρεπε -τουλάχιστον- να τον αντιμετωπίσει με περισσότερη τρυφερότητα. Γιατί, ξέρετε, σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις δοκιμάζεται η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και η αξιοπιστία της Πολιτείας ως κράτος δικαίου.

Στράτος Κερσανίδης


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ

 

ΔΙΠΛΗ ΖΩΗ

Η ΕΚΡΗΞΗ

ΚΟΥΜΠΑ: ΜΙΑ ΖΕΡΒΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ

Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΚΙΝΓΚΣ

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΝΗΛΙΘΙΟΣ ΔΥΟ

ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ

Η ΝΥΧΤΑ ΠΡΙΝ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

PARTY GIRL

JIMMY’S HALL

FOXCATCHER

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΙΔΑΚΗΣ

ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΘΩΜΑΣ ΒΕΛΙΣΣΑΡΗΣ

ΠΕΝΥ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΟΥ

ΘΕΑΤΡΟ

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

VINYL CELLULOID

ΔΙΑΦΟΡΑ

ΣΙΝΕΦΙΛ ΑΤΖΕΝΤΑ

TV SCREEN

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ «ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ»



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Γιάννης Φραγκούλης γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1960, όπου τέλειωσε το εξατάξιο γυμνάσιο. Σπούδασε χημεία στον Καναδά, στο Μόντρεαλ (Quebec), στο Μόνκτον (New Brunswick) και στην Ορλεάνη (Γαλλία). Το 1989 σπούδασε φωτογραφία στην ΑΚΤΟ, στην Αθήνα. Παρακολούθησε σεμινάρια σημειωτικής, με το Δημήτρη Τσατσούλη (φωτογραφίας, λογοτεχνίας και θεάτρου), στο Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο. Το 2009 τέλειωσε το Master in Arts, από το Middlesex University, με θέμα της διατριβής του, «Ο μύθος, μια αφηγηματική διακειμενικότητα». Το 1989 άρχισε να αρθρογραφεί και το 1990 ξεκίνησε να γράφει κριτικές κινηματογράφου. Το 1992 έγινε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, της οποίας έχει διατελέσει Πρόεδρος, και της FIPRESCI. Το 1994 έγινε μέλος του «Μικρό» (Σωματείο για την ταινία μικρού μήκους), στο οποίο ήταν Πρόεδρος για δύο θητείες. Το 2000 ξεκίνησε να διδάσκει σε σεμινάρια κινηματογράφου στην Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΕΤΕΚΤ), στο «Μικρό», στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, στο Μουσείο Κινηματογράφου, στο Μικρό Πολυτεχνείο, στη Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου, στο δικό του χώρο και σε συνεργασία με τη filmfabrik Productions, στη Θεσσαλονίκη, όπου διδάσκει κινηματογράφο μέχρι σήμερα στο Κινηματογραφικό Εργαστήρι Fabula, το οποίο διευθύνει. Συμμετείχε στο στρογγυλό τραπέζι της FIPRESCI, στην Κωνσταντινούπολη και στη Φιλιππούπολη με θέμα τον βαλκανικό κινηματογράφο. Συμμετείχε σε κριτικές επιτροπές στα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας και σε Φεστιβάλ, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επιστημονικός σύμβουλος του Εργαστηρίου Almakalma, το οποία ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο (Performance). Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στην εφημερίδα Εξόρμηση, στην οποία ήταν υπεύθυνος του πολιτιστικού τμήματος, στην Αθηναϊκή, στη Νίκη, στο Μανδραγόρα, στην Ουτοπία, στη Σύγχρονη Εκπαίδευση, στον κατάλογο του Φεστιβάλ της Λάρισας, στη Γραφή, στο Κ.ΛΠ., στο Ριζοσπάστη και στο Αλμανάκ της ΠΕΚΚ. Ίδρυσε το περιοδικό «αντι-Κινηματογράφος», στο οποίο ήταν διευθυντής σύνταξης, το 1992, το περιοδικό «Κινηματογράφος και Επικοινωνία», στο οποίο ήταν διευθυντής, το 2000. Επιμελήθηκε και συνπαρουσίασε, μαζί με τον Κώστα Σταματόπουλο, την εκπομπή «Cineπλάνο», στο 902TV, από το 2008 έως το 2009. Ήταν υπεύθυνος για τους διαδικτυακούς τόπους www.cinemainfo.gr και www.theaterinfo.gr. Ίδρυσε και διεύθυνε το greeceactuality.wordpress.com. και τώρα διευθύνει και αρθρογραφεί στα www.filmandtheater.gr και www.thessalonikinfo.gr. Έχει μεταφράσει το βιβλίο του Jean Mitry, «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», έχει γράψει τα βιβλία «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, το 2006, «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών (σειρά νεανική Βιβλιοθήκη) και «Κώστας Φέρρης», εκδ. της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. Έχει οργανώσει διάφορες εκδηλώσεις στην Ελλάδα, όπως το Αφιέρωμα στον Παλαιστινιακό Κινηματογράφο, το 2002, την Εβδομάδα Κλασικού Ιαπωνικού Κινηματογράφου και την Εβδομάδα Σύγχρονου Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το 2002, ως μέλος της Π.Ε.Κ.Κ. Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος Νέων Δημιουργών, στο Ε.Κ.Θ., στη Θεσσαλονίκη, και ιδρυτής της Κινηματογραφικής Λέσχης Solaris, η οποία δραστηριοποιείται πλέον στη Θεσσαλονίκη. Διευθύνει το Αφηγηματικό Εργαστήριο Fabula, που ερευνά τον Ενιαίο Παραστατικό Χώρο. Έχει σκηνοθετήσει τρείς ταινίες μικρού μήκους, οι δύο πτυχιακές για το Master στο πανεπιστήμιο Middlesex, και την ταινία-ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας». ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ «Μέσα από τις βιτρίνες», 8΄, 2009, σκηνοθεσία «Nafasz», 7΄, 2009, σκηνοθεσία «Η αγία της αρχαίας Μαντινείας», 50΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Στιγμή απολιθωμένη», 31΄, 2010, ντοκιμαντέρ, σκηνοθεσία «Η τελευταία λατέρνα», 6΄, 2010, σεναριακή επιμέλεια «Το κλειδί της επιστροφής», 13΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Το συρματόπλεγμα», 19΄, 2015, σεναριακή επιμέλεια «Στο Τσινάρι», 7΄, 2017, σκηνοθεσία «Sotos, ζωγράφος αει…πράγμων», 2020, 97΄, σκηνοθεσία-φωτογραφία ΒΙΒΛΙΑ «Ο ρυθμός και η μουσική στον κινηματογράφο», του Jean Mitry, μετάφραση, εκδ. Entracte και Σύγχρονη Εκπαίδευση, Αθήνα, 2001 «Τι είναι ο κινηματογράφος;», εκδ. Κέντρο Πολιτιστικών Μελετών, Αθήνα, 2004 «Κώστας Φέρρης», εκδ. Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, Αθήνα 2004 «Η κωμωδία στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο», εκδ. Έλευσις, Τρίπολη, 2006


Copyritght 2022 Thessalonikinfo / All rights reserved